goo

ナツハデの実が好き〈英訳付〉

2024年09月04日 | 福島県塙町のお話〈非公式サイト〉
木の実の話の続きです

「ヨッツズミより、ハチマキブドウの方がうまい😋と思うけど」と私が言ったら、兄は「ハチマキブドウは、ブルーベリー🫐の一種なので、果実酒には向かない」と断言しました

ハチマキブドウとは、福島県東白川郡塙町の呼び方で、一般的には「ナツハデ」と言います

私はそのまま食べるなら、ヨツズミよりもナツハデが好きでした
そんなことを思い出しながら、横浜の自宅近くを歩いていたら、ナツハデの植栽が偶然、目にとまりました

実がなっていたら食べようと思って、枝の先を見たら、この暑さのせいか実が萎びていました。たしかにブルーベリーに似た、ナツハデの実を何十年ぶりかに、私は食べてみたいと思ったのです

Continuing the story about nuts

When I said, "I think Hachimaki grapes taste better than Yotsuzumi😋," my brother declared, "Hachimaki grapes are a type of blueberry🫐, so they are not suitable for fruit wine."

Hachimaki grapes are the name of Hanawa Town, Higashishirakawa District, Fukushima Prefecture, and are commonly called "Natsuhade."

If I were to eat them raw, I would prefer Natsuhade to Yotsuzumi.

Remembering this, I was walking near my house in Yokohama when I happened to notice a Natsuhade plantation.

I thought I would eat the fruit if it was ripe, but when I looked at the tip of the branch, the fruit was wilted, probably because of the heat. It was indeed similar to blueberries, and I wanted to try eating the fruit of Natsuhade for the first time in decades.



goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。