goo

皇居内休憩所の喫煙コーナー〈英訳付〉

2012年01月01日 | たばこの気持ち

◎大手門を入って、すぐ右脇に休憩所がありました。花梨(カリン)の実がなっていました。喫煙コーナーもベンチと一緒に、きちんと設置されていました。スタンド灰皿の中を覗くと、たばこの吸い殻がまったくありませんでした。総体的に喫煙する人が減っていることを実感させられました。

After entering the main gate, there was a rest area on the right side of the gate. 
There were flowering pears (quince). A smoking area was neatly set up, along with benches. A look in the stand ashtray revealed no cigarette butts at all. 
Overall, it made me realise that the number of people smoking is decreasing.

◎喫煙コーナー周辺に、たばこの吸い殻はもちろんポイ捨てゴミも見かけませんでした。受け入れ側としてのこまめな清掃と、それなりのマナーを持った人たちが訪れるのでしょうか。良い循環といえますね。皇居ばかりではなく、市井の喫煙コーナーについても美しく維持して欲しいと痛感しました。

No cigarette butts or litter was seen around the smoking area. Are the visitors to the smoking areas diligent in cleaning up and have good manners? 
It is a good cycle. I felt keenly that not only the Imperial Palace, but also the smoking areas in the city should be kept beautiful.
goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。