goo

JRいわき塙町駅構内の吊るし雛〈英訳付〉

2023年03月01日 | 福島県塙町のお話〈非公式サイト〉
福島県東白川郡塙町のコミュニティプラザの吊るし雛を見に入ったら、偶然、小中高で同級生の敏子さんが受付にいました。

彼女の手による吊るし雛の前に立ち、私は写真を撮ってもらいました。

写真の自分を見たら、なんと穏やかな表情をしていることか!とても不思議な気持ちになりました。幼なじみの前では、自然と童心にかえるのですね。


I went into the community plaza in Hanawa-machi, Higashishirakawa-gun, Fukushima Prefecture, to see the hanging dolls and happened to see Toshiko, a classmate of mine from elementary, junior high, and high school, at the reception desk.

Standing in front of the hanging dolls created by her, I had my picture taken.

When I saw myself in the picture, how peaceful I looked! 
I felt very strange. 

In front of my childhood friends, I naturally return to my childhood spirit, don't I?



goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。