goo

菅義偉さんのポスターと都はるみさん

2021年12月30日 | 気ままな横浜ライフ
今日、私はスポーツ1人カラオケ🎤「朝から」をしてきました(30分10円で2時間半)。
行く途中、前首相・菅さんの掲示板が目に止まり、私は警察からの警告文書を読みました。



そうか、日本では落書きの類が禁止されているんだ!と再認識しました。
スポーツ1人カラオケでは、この頃、都はるみさんが外せません。今頃、はるみちゃんは矢崎滋さんと日本のどこかを旅しているのですね。



私が、初めて歌謡曲を耳にしたのは、福島県小名浜からやってくる魚の移動販売車から流れる都はるみさんの歌でした。

Today I sported one person karaoke 🎤 "in the morning" (2.5 hours at 10 yen for 30 minutes).
On my way there, the bulletin board of former Prime Minister Kan caught my eye and I read the warning letter from the police.
Oh yeah, graffiti is banned in Japan! I was reminded.
In sports karaoke, I can't miss Harumi Miyako these days. I guess Harumi is traveling somewhere in Japan with Shigeru Yazaki right now.
The first time I heard a song was when Harumi Miyako's song was played from a fish vending truck coming from Onahama in Fukushima Prefecture.
goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。