goo

「洞窟おじさん」NHKドラマ!〈英訳付〉

2017年02月18日 | たばこの気持ち
▶︎すごいテレビ番組があるものですね。カミさん推奨のNHK「洞窟おじさん」を期待しないで見てみましたが、スタートからグイグイ引き込まれてしまいました。前半の井上順さん扮する老農と奥さん、とても渋くて涙を誘われました。

There are some amazing TV shows out there. I watched NHK's "Cave Uncle," which was recommended by my wife, with no expectations, but I was drawn in from the start. The old farmer and his wife played by Jun Inoue in the first half of the movie were so reluctant that it brought tears to my eyes.
▶︎短い言葉でしたが、一人息子の戦死に対するつぶやきは、どんな反戦思想をも凌駕していました。

It was a short statement, but his musings on the death of his only son in battle surpassed any anti-war ideology.
▶︎後半では、死に場所まで連れて行ってくれた運転手が、「死ぬなら一服すればいいよ」と、今はないたばこのブランド「欄」(10本入り小箱)を差し出すシーンに心うたれました。

In the second half of, I was struck by a scene in which the driver who took me to the place of death offered me a "column" (a small box of 10 cigarettes), a brand of cigarettes that is no longer available, saying, "If you are going to die, just have a smoke.


goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。