goo

総評を語る夕べ(英訳付)

2022年12月03日 | O60→70(オーバー70歳)
昨日(12月1日)、私たちは「総評を語る夕べ」に参加し、闘うルポライターと呼ばれる鎌田慧さんの講演をお聴きしました。

鎌田慧さんといえば、昔の名前という感じはしましたが、84歳の今も正義感と闘争心に溢れ、なんとか生きやすい世の中をめざす意気込みに心打たれました。

そして、本日(12月2日)、私のランチは画像のお弁当です。サッカーワールド杯⚽️、日本がスペインに勝利した余韻に浸りつつ、ベスト8に期待しましょう。

Yesterday, we participated in the "Evening to Talk about the General Council of Trade Unions" and listened to a lecture by Mr. Satoshi Kamata, who is called a fighting reportage writer.
Although I felt that Saoshi Kamata was an old name, I was struck by his sense of justice and fighting spirit even at the age of 84, and his enthusiasm to somehow make the world a better place to live.
And today, my lunch is the bento in the picture. Let's look forward to the World Cup Soccer Tournament ⚽️ and the Best of 8, while basking in the afterglow of Japan's victory over Spain.



goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。