goo

横浜市内の首都高出入口について

2021年11月23日 | たばこのない日々
散歩コースをちょっと拡張してみると、思わぬ発見があります。大岡川の清水橋を渡ろうとしたら、私は「首都高出口」という看板が並んでいるのを目にしました。



私は「あっ、そうか!首都高って東に向かっては埼玉もエリア内だけど、横浜も同じなんだ」と、当然のことを再認識しました。



次に、大岡川を渡って右に歩くと、今度はすぐに首都高「花乃木」入口がありました。車を手放してから、しばらく首都高に乗らないので、出入口の知識も乏しくなりました。

If you extend your walking course a bit, you will find some unexpected discoveries. As I was about to cross the Shimizu Bridge on the Oooka River, I saw a row of signs that read, "Metropolitan Expressway Exit".
I thought to myself, "Oh, I see! I was reminded of the obvious: "The Tokyo Metropolitan Expressway is eastward, Saitama is in the area, but so is Yokohama.
Next, I crossed the Oooka River and walked to the right, and this time I immediately found the entrance to the Metropolitan Expressway "Hananoki". Since I gave up my car, I haven't ridden the Metropolitan Expressway for a while, so my knowledge of the entrances and exits has become limited.
goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。