goo

横浜から電車に乗って大宮に着いた〈英訳付〉

2024年06月22日 | 東洋大学校友会(非公式)
本日、私は横浜から電車に乗って大宮🚆に来ました
駅のそばの東天紅で、私は東洋大学校友会埼玉県東部支部総会に、来賓として出席させていただきました
ショートスピーチでちょっと緊張しましたが、総会も無事に終え、サッポロ黒生瓶ビールで乾杯し、懇親会が始まりました

しばらく歓談した後、アトラクションとして、東洋大学哲学科を卒業した三遊亭圓福師匠の落語「親子酒」を聴いています。師匠は福島県磐梯町出身とのことで、私と同県人です

まさに、この雰囲気は

睦み合ふ 校友会に 風薫る

です。いいなぁ〜、東洋大学!

Today I came to Omiya 🚆 by train from Yokohama!
I attended the Toyo University Alumni Association Saitama Prefecture Eastern Branch General Meeting as a guest of honor at Totenko near the station!
I was a little nervous because I had to give a short speech, but after the general meeting, we had a Sapporo Kuro-nama beer and the reception started!
After chatting for a while, as an attraction, we listened to a rakugo performance by Sanyutei Enpuku, a graduate of the philosophy department of Toyo University. The master is from Bandai-cho, Fukushima Prefecture, and is from the same prefecture as me!

This is exactly the atmosphere

The wind is blowing in the atmosphere of the Alumni Association.

It's like a wind blowing in the air. I love Toyo University!

goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。