I am so pleased with School of Health Professions Education (SHE) members.
This time SHE provides "SHE Academy" for the first time for registered internal and external (distance) Ph.D students, Ph.D (graduates), and faculty. A lot of people presented a poster with very high quality.
No wonder, everybody is a researcher in this field, and I was so impressed with the quality of research.
If you go to regular international conferences in medical education, you may get disappointed with the content and/or quality, since both "good" and "bad" presentations in terms of scientific quality exist.
Therefore, I was surprised to see the quality of the SHE academy today, and was so pleased to be part of this excellent group. I learned a lot and had good networking with exchanging information with colleagues and other Ph.D students.
マストリヒトは、私の"academic home" のような感じです。自然環境や大学の環境がとても癒しになります。アカデミックな環境そのもので心がいやされる感じがします。また日頃の嫌なことやフラストレーションもすべて忘れて、純粋にアカデミアに浸れることが何よりもうれしいです。暖かい人たちが多いこと、しかしアカデミックには妥協しない厳しさと深く追究する文化、年齢などの年功序列基盤によらずに自由議論する土壌、専門性の高さ、”打てば響く”感じのfacultyのexpertiseの質の高さと幅の広さは、学ぶ立ち場の私には”学問上の究極の贅沢”と”学問上の至福”だと思います。
同じクラスの日本人の先生とも日本でこういうのをつくりたいですね、、と今日も行き帰りのバスのなかで話しました。
facultyにいろいろな人がいるのも大変大きな魅力です。
Ph.Dの学生は、全部で90人?と確か言っていたと思います。それを支えているProfessorレベルのfaculty(Professor, Associate Professor, Assistant Professor)は45人ぐらいだそうです。私たちのコースコーディネーターもPh.Dの学生を直接7人担当していると言っていました。Distanceの学生も多いので、On-campusの学生よりも、より時間が必要と言っていました。1対1でなく、常にCo-mentorshipがあるので、最低2名のメンターがつく制度です。これはとてもパワフルで、子供にはふつう父親と母親がいるようなイメージで、二人からのsuggestion で、よりcreativeに、peer-reviewが徹底され、恩恵を感じています。
さらに外部の評価者がいて、同期の学生からもfeedbackをもらえたり、期が異なるPh.Dの学生を知るシステム/機会を意図的に作ってくれていることに、教育デザインの質の高さを感じずにはいられません。
This time SHE provides "SHE Academy" for the first time for registered internal and external (distance) Ph.D students, Ph.D (graduates), and faculty. A lot of people presented a poster with very high quality.
No wonder, everybody is a researcher in this field, and I was so impressed with the quality of research.
If you go to regular international conferences in medical education, you may get disappointed with the content and/or quality, since both "good" and "bad" presentations in terms of scientific quality exist.
Therefore, I was surprised to see the quality of the SHE academy today, and was so pleased to be part of this excellent group. I learned a lot and had good networking with exchanging information with colleagues and other Ph.D students.
マストリヒトは、私の"academic home" のような感じです。自然環境や大学の環境がとても癒しになります。アカデミックな環境そのもので心がいやされる感じがします。また日頃の嫌なことやフラストレーションもすべて忘れて、純粋にアカデミアに浸れることが何よりもうれしいです。暖かい人たちが多いこと、しかしアカデミックには妥協しない厳しさと深く追究する文化、年齢などの年功序列基盤によらずに自由議論する土壌、専門性の高さ、”打てば響く”感じのfacultyのexpertiseの質の高さと幅の広さは、学ぶ立ち場の私には”学問上の究極の贅沢”と”学問上の至福”だと思います。
同じクラスの日本人の先生とも日本でこういうのをつくりたいですね、、と今日も行き帰りのバスのなかで話しました。
facultyにいろいろな人がいるのも大変大きな魅力です。
Ph.Dの学生は、全部で90人?と確か言っていたと思います。それを支えているProfessorレベルのfaculty(Professor, Associate Professor, Assistant Professor)は45人ぐらいだそうです。私たちのコースコーディネーターもPh.Dの学生を直接7人担当していると言っていました。Distanceの学生も多いので、On-campusの学生よりも、より時間が必要と言っていました。1対1でなく、常にCo-mentorshipがあるので、最低2名のメンターがつく制度です。これはとてもパワフルで、子供にはふつう父親と母親がいるようなイメージで、二人からのsuggestion で、よりcreativeに、peer-reviewが徹底され、恩恵を感じています。
さらに外部の評価者がいて、同期の学生からもfeedbackをもらえたり、期が異なるPh.Dの学生を知るシステム/機会を意図的に作ってくれていることに、教育デザインの質の高さを感じずにはいられません。