goo

宇宙かあさんと鉄腕アトム〈英訳付〉

2022年07月09日 | 気ままな横浜ライフ
最近、私が気になっている「宇宙かあさん」との関連で、鉄腕アトムのおかあさんは誰なのか?と私はふと思った。

アニメ「鉄腕アトム」の主題歌の中に「ラララ宇宙の子」というフレーズがあったような気がしたので検索してみた。
私の記憶違いだった。鉄腕アトムは「ラララ科学の子」だった。そして、鉄腕アトムの主題歌を作詞したのは谷川俊太郎さんだった。私は改めて、谷川さんは「偉大な詩人」なのだと知った。


次に、「宇宙かあさん」が鉄腕アトムのお母さんでないならば、父親(科学=科学者)は「水道橋博士だったかな?」と記憶をたどってみた。
私は確認のため、ネット検索してみたが、それも間違いだった。

「ロボット少年アトムの創造者は、事故死した天馬飛雄少年の父。つまり天馬博士」とのことだった。
そして、鉄腕アトムの後見人が「お茶の水博士」であり、お茶の水駅の隣の駅が水道橋駅だから、「水道橋博士」と名乗っているタレントさんがいる。

というわけで、私は神奈川選挙区「宇宙かあさん」、比例区「水道橋博士」と書いて参院選の投票をしてしまいそうな気がする自分に、「ちょっと待てよ」と思ったのである。

In connection with "Space Mom," which has been on my mind recently, who is Astro Boy's mom? I suddenly wondered.

I had a feeling that there was a phrase "La la la la, child of the universe" in the theme song of the "Astro Boy" anime, so I searched for it.
My memory was wrong. Astro Boy was "La La La La Child of Science."
And it was Shuntaro Tanikawa who wrote the lyrics to the theme song of Astro Boy. Once again, I learned that Mr. Tanikawa was a "great poet."

Next, I asked myself, "If "Space Mom(Uchu Kaasan)" was not Astro Boy's mother, was the father (science=scientist) "Dr. Suidobashi? I tried to trace my memory.
I searched the Internet for confirmation, but that too was a mistake.

The creator of Robot Boy Atom was the father of Tobio Tenma, who died in an accident. In other words, Dr. Tenma".
And since Astro Boy's guardian is "Dr. Ochanomizu" and the station next to Ochanomizu station is Suidobashi station, there is a TV personality who calls himself "Dr. Suidobashi".
So I thought to myself, "Wait a minute," as I felt I might write "Space Mom" for the Kanagawa electoral district and "Dr. Suidobashi" for the proportional district and vote in the Upper House election.
goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。