goo

ダイソーで充電池コード、業スーでお買い物〈英訳付〉

2023年03月23日 | 気ままな横浜ライフ
私は、今日のいくつかのミッションを片付けてから、週末土日のハードスケジュールを乗り切るための準備をしました。
最近、スマホの電池を新調し、長持ちするようにはなったのですが、土日は朝から晩までの活動になり、とても電池が持ちそうにありません。
そこで、息子が充電池を買い替え、今まで使っていた充電池を私にくれました。

しかし、充電コードの接触不良があり、私は今まで使っていませんでした。
そこで、今日、ダイソーに行き充電コードを買いました。108円で丈夫な充電池コードの準備完了です。

帰路、業務スーパー伊勢崎モール店に立ち寄り、トチオトメ、チョコフレーク、茹でたきしめん、日本そば、りんご(王林)を買いました。やっぱり業務スーパーは安いですね。

I have been working on getting some of today's missions done and then preparing to get through the hard schedule of the weekend Saturday and Sunday.
I recently got a new battery for my phone, and it seems to last longer, but I will be working from morning till night on Saturday and Sunday, and I don't think the battery will last very long.
So my son replaced the rechargeable battery and gave me the one he had been using.
However, the charging cord had a poor contact and I had not been using it.
So today, I went to Daiso and bought a rechargeable battery cord. 108 yen for a sturdy rechargeable battery cord and I was ready to go.
On my way back home, I stopped by the Isesaki Mall branch of the business supermarket and bought some tochi-otome, chocolate flakes, boiled kishimen noodles,  Japanese soba noodles,and apple(Ohrin). I knew that "business supermarkets" are cheap.



goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。