goo

久しぶりに忠犬ハチ公と会いました〈英訳付〉

2023年07月29日 | O60→70(オーバー70歳)
調布から渋谷に出て、東横線に乗り換える途中、久しぶりに忠犬ハチ公と会いたくなりました
多くの人たちが、ハチ公の像と一緒に写真を撮っていました。入れ代わり立ち代わり、外国人旅行者もたくさんいました。

私は、見知らぬ若者に自分のスマホを手渡し、忠犬ハチ公と一緒に写真を撮ってもらいました。
忠犬ハチ公の根強い人気、世界的なのですね。

On the way from Chofu to Shibuya and transferring to the Toyoko Line, I wanted to meet the faithful dog Hachiko for the first time in a while.
Many people were taking pictures with the statue of Hachiko. There were many foreign tourists who took turns.
I handed my smartphone to a young stranger and asked him to take a picture with Hachiko.
Faithful dog Hachiko's deep-rooted popularity is worldwide.




goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。