goo

集中力と自分の弱さと強さ〈英訳付〉

2022年10月26日 | 気ままな横浜ライフ
今日の僕の集中力は、かつてないほどの迫力がありました。自分でも驚くほどでした。
そこで、自分の長所と短所が分かったような気がします。
それをカラオケの精密採点にたとえて言えば、テクニックは満点に近いのに、安定性が低得点なのです。
振り返れば、僕の現役時代も、その性格ゆえに誤解されることが多々ありました。
時々、とても素晴らしい仕事をするのですが、普段は何をしているか分からないボンクラなのでした。
そのことにより、社会的評価は思い通りにならず、悔しい想いもたくさん経験しました。
でも今に至って、その原因を冷静に理解でき、現役時代の情けない自分が、とっても愛おしく許せたのです。

My concentration today was more powerful than ever. I was surprised even by myself.
So I think I have found out my strengths and weaknesses.
I liken it to the precision scoring of karaoke: my technique is close to a perfect score, but my stability is a low score.
Looking back, even in my working life, I was often misunderstood because of my personality.
Sometimes I would do a very great job, but usually I was an incompetent person who didn't know what he was doing.
Because of this, my social reputation was not as good as I wanted it to be, and I experienced a lot of frustration.
But now I can calmly understand the reasons for this, and I have forgiven myself for the pathetic person I was when I was working, which is very endearing. 




goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。