goo

お弁当、鳥ハム、長電話、内田雄造追悼文集〈英訳付〉

2023年02月01日 | 東洋大学校友会(非公式)
本日、私はOB会のお手伝いでした。ランチは妻特製のお弁当を美味しくいただきました。

帰宅途中、スーパーで買い物をして「鳥ハム」と「チキンスープ」を作りました。

夕飯は妻が作った麻婆豆腐、昨日二郎系ラーメン食べたばかりなのに、日清(明星)「手前一丁」もいただきながら、お酒は黒霧島のお湯割りを飲みました。

スマホをチェックしたら、浜松市在住のOB会仲間から着信がありました。折電をしたら、話が盛り上がり1時間もおしゃべりしました。楽しく、たくさんの学びがありました。

というわけで、今夜の読書の予定は、「内田雄造追悼文集」です。

Today I was assisting at the OB meeting. 
For lunch, I enjoyed a delicious bento box specially made by my wife.

On the way home, I went shopping at the supermarket and made "chicken ham" and "chicken soup."

For dinner, my wife cooked "Ma-bo-doufu" and I also had a bowl of Nisshin(Myojyo) "Demae-Ittyo", even though I just had Jiro-style ramen yesterday, and drank a cup of Kurokirishima with hot water as my alcoholic drink.

I checked my phone and found an incoming call from a fellow alumnus living in Hamamatsu City. 
I called him back and we chatted for an hour. It was fun and I learned a lot.

So tonight's planned reading is "Uchida Yuzo's Memorial Collection."




goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。