goo

こんにゃく餅とこんにゃくの花〈英訳付〉

2024年05月21日 | 福島県塙町のお話〈非公式サイト〉
私は、頂き物の福島県東白川郡塙町銘菓「こんにゃく餅」を、1日かけて、たらふく食べました
こんなにまとめて、「こんにゃく餅」をいただいたのは初めてです
一緒にお茶、牛乳を飲みました

こんにゃくに関しては、どんな花が咲くのかについて、私は明確に覚えていませんでしたが、昨日の北條利雄様のFacebookに「こんにゃくの花」画像が投稿されていたので、ここにお借りして紹介いたします

I spent a whole day eating a lot of konnyaku mochi, a famous confectionery of Hanawa Town, Higashishirakawa County, Fukushima Prefecture, which I received as a gift!
It was the first time I had ever received such a large batch of konnyaku mochi!
We drank tea and milk together!

As for konjac, I couldn't remember exactly what kind of flowers bloomed, but I found a picture of "konjac flowers" posted by Mr. Toshio Hojo on Facebook yesterday, so I'm borrowing it here to introduce it to you!

Translated with DeepL.com (free version)



goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。