goo

花天心のお雑煮と納豆餅〈英訳付〉

2022年12月24日 | 気ままな横浜ライフ
さて、今日のブランチは福島県東白川郡塙町から届いたお餅をいただきました。

一品目は「花天心」でお雑煮にしてみました。初めてやってみましたが、上品な
出汁がきいて、とても美味しかったです。

二品目は、わが家の定番「納豆餅」でした。
よし、午後からは年賀状をプリントしようかな。

For today's brunch, we had rice cakes delivered from Hanawa-machi, Higashishirakawa-gun, Fukushima Prefecture.
The first item was "Hana Tenshin" and I made it into a zoni. I tried it for the first time and it was classy
The soup stock was good and it was very delicious.
The second item was our family's classic "natto mochi".
Alright, I think I'll print New Year's cards in the afternoon.



goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。