goo

三輪バイクの電動化〈英訳付〉

2024年06月27日 | 気ままな横浜ライフ
業務用三輪のバイクは、ホンダの独占状態だと思っていました
しかし、マクドナルド横浜元町店でホンダ製ではないデリバリー用の三輪バイクを見ました
メーカーのロゴはideaでした
ネットで詮索したら、ideaは次のような会社でした。四輪車ばかりではなく、三輪車も電動化が進んでいるのですね
----------
2020年発売aidea最初の製品は、電動3輪バイク「AAカーゴ」でした
3輪構造による走行安定性とスクリーンとルーフによる快適性が高く評価され、日本マクドナルド、日本郵便、DHLジャパンなど、さまざまな企業に採用されました
2022年には国土交通省による型式認定を取得し、国内第5のバイクメーカー誕生として話題になりました
----------
時代は変わっていく事例として、「なるほどなぁ」と勉強になりました

I thought three-wheeled bikes for business use were a Honda monopoly.
However, I saw a three-wheeled bike for delivery that was not made by Honda at the McDonald's Yokohama Motomachi store.
The manufacturer's logo was "idea".
I poked around on the Internet and found that idea was the following company: "idea is not only a four-wheeler company. Not only four-wheeled vehicles, but three-wheeled vehicles are also becoming electric!
----------
aidea's first product to be launched in 2020 was the AA Cargo, an electric three-wheeled bike!
The three-wheeled structure of the AA Cargo was highly evaluated for its running stability and the comfort provided by the screen and roof, and was adopted by various companies, including McDonald's Japan, Japan Post, and DHL Japan.
In 2022, AA Cargo received type approval from the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, and became the talk of the town as the birth of Japan's fifth motorcycle manufacturer.
----------
I learned a lot from this case study of the changing times.


goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。