高校生のニコルが学校帰りにNIKKAの家に立ち寄った。
だから好奇心で教科書を見せてもらった。外国の高校の教科書を見るのは数少ない経験だ。多分英語の教科書だろう。
綺麗な編集だ。カラフルな編集は、今の各国共通の特徴だろう。チャートを用いて解説してあるのは、素晴らしい。そしてあまり厚くないのも良いと思う。
教育内容も、概念でとらえてしまえば教えることは限られてくる。あとは応用だ。こう書くと、私は高等学校の先生から叱られそうだ。
必要なことを厳選し、少ない勉強時間で学習させるということも大切な事だ。だから大学の先生が勉強するときは、テキストの斜め読みだ。それも面倒なときは、目次だけ覚えておく。必要になったら読み返そうという根性だ。つまりどの本のどこに何が書かれてあればよいかがわかれば読書完了になる。つまり1冊の本を全部読まない。そうしないと数多くの文献を扱うことはできない。
だから学術論文は、1タイトルあたり数頁もあれば十分だ。そこに情報が凝縮されている。少ないページ数で必要な事を論じるというのが学術論文のスタンスだ。もちろん最初の研究目的を読み、次に結論を読んでお終い、にする事はあまりない。
実は研究の難しさで結論に至らずという論文も多い。だから結論は、論文の様式上書いている事もある。それでも結論不在と書くと論文にならないから、まあ適宜書いておく。大切なのは、結論に至る道筋なのだろう。
Nicole, a high school student, dropped in at NIKKA's house on her way home from school.
She was so curious that she showed me the textbook. It is her first experience to see a foreign high school textbook. She is probably an English textbook.
It's a beautiful edit. Colorful editing is a common feature of each country today. It is wonderful to explain using charts. And I think it's good that it's not too thick.
Teaching is limited if the content of education is grasped as a concept. The rest is application. When I write this, I'm likely to be scolded by a high school teacher.
It is also important to carefully select what you need and let them learn in a short amount of study time. So when a university teacher studies, it's a diagonal reading of the text. If that is too troublesome, just remember the table of contents. The guts are to read it back when needed. In other words, reading is complete if you know what should be written in which book. In other words, I don't read all one book. Otherwise, we will not be able to handle a large number of documents.
Therefore, it is enough for an academic paper to have several pages per title. Information is condensed there. The stance of academic papers is to discuss what is needed with a small number of pages. Of course, it's rare to read the first research objective, then the conclusions, and so on.
In fact, there are many papers that do not reach a conclusion due to the difficulty of research. Therefore, the conclusion may be written in the form of the dissertation. Even so, if you write that there is no conclusion, it will not be a dissertation, so write it appropriately. What is important is the path to a conclusion.
フィリピンの教科書
SONYα6600、E18-135mm/F3.5-5.6