Credidimus Caritati 私たちは天主の愛を信じた

2024年から贖いの業の2000周年(33 - 2033)のノベナの年(2024-2033)が始まります

教会が二千年の間、思い違いをしていたということはあり得ないことです

2018年12月24日 | 聖ピオ十世会関連のニュースなど
「教会が二千年の間、思い違いをしていたということはあり得ないことです」
2018年12月15日 fsspx.newsサイト


要約)聖ピオ十世会総長ダヴィデ・パリャラーニ神父は、2018年12月15日(土)発行のオーストリアの日刊紙「ザルツブルガー・ナハリヒテン」での独占インタビューに応じた。
総長は次のように説明した。すべてのカトリック信者が教皇に求めるのは、信仰の遺産を忠実に伝えることである。それは、知性が天主の啓示を固守することであって、個人個人の主観的な経験にとらわれることではない。不幸なことに、勧告「アモーリス・レティチア(愛のよろこび)」のような最近のローマの文書は、もはや普遍的に有効な真理はないとする主観主義を支持しており、そのことが大きな混乱を引き起こし、他の宗教に対する教会の宣教の力を損ねている。



問い)聖ピオ十世会の創立者マルセル・ルフェーブル大司教は、許可なく4人の司教を叙階したため、1988年に破門されました。2009年、教皇ベネディクト十六世は、その破門を解きました。あなたがたにとって、このことはどのような意味を持っていますか?

答え)私たちにとって、このことによって何も変わることはありませんでした。なぜなら、私たちは常に、この破門は根拠のないものだと考えていたからです。しかし、その破門の解除は、そのときまではあえて私たちに加わるまでには至らなかった一定の人々が私たちに加わることを奨励することになりました。また、ある司教たちや一部の聖職者たち、特に若い司祭たちとの関係がもちやすくなりました。


問い)フランシスコ教皇も妥協しました。あなたがたは、これ以上何を待っているのですか?

答え)私たちは、すべてのカトリック信者が洗礼のとき、教会に求めるものを待っています。それは信仰です。天主の啓示は今や終わっており、信仰の遺産を忠実に伝えることが教皇の義務です。ですから、現教皇は、過去50年間教会を揺さぶってきたこの恐ろしい危機を終わらせなければなりません。この危機は、個人の主観的経験を中心に据えるという信仰についての新しい考えによって引き起こされました。誤謬と真理の区別なしに、各個人のみが自分の信仰に責任を負っており、どんな宗教も自由に選べる、という考えです。しかし、これは客観的な天主の法に反しています。



問い)聖ピオ十世会の方から、教皇に対して融和的になることが、どの程度までできますか?

答え)聖ピオ十世会は、第二バチカン公会議の誤謬に反対していても、ペトロの後継者に深い愛着を持っています。しかしながら、現在の教皇の持つ基本的な特徴には深く憂慮しています。その特徴とは、あわれみという概念のまったく新しい適用です。まことの回心、恩寵による霊魂の変容、苦行、祈りを推し進めることなく、あわれみは、あらゆる罪に対する万能薬に格下げされているのです。シノドス後の使徒的勧告「アモーリス・レティチア(愛のよろこび)」で、教皇はすべてのキリスト教徒に対して、結婚における道徳的な問題について、個人の良心に従ってケースバイケースで決定できることを許可しています。これは、天主の法によって示された必要かつ明確な方向づけに全面的に反しています。
私たちはここに、ルターの霊性のこだまを見ます。それは、道徳的な更新を必要としないキリスト教、もはや普遍的に有効な真理を認めない主観主義です。これは、信者たちと聖職者たちの間に深い混乱を引き起こしてきました。すべての人が真理を追い求めています。しかし、そのためには、まさに生徒が先生による指示を必要とするように、人は司祭による指示を必要とします。



問い)ルターの記念の年2017年は、この点で何をもたらしましたか?

答え)
16世紀以来、カトリック教会はプロテスタントに対して、彼らを回心させ、彼らをまことの教会に連れ戻すように、呼びかけてきました。ルターの記念の年である昨年は、プロテスタントを連れ戻すというこの第一の目的に有益ではありませんでした。まったくその反対に、プロテスタントに対して、彼らの誤謬に確信を持たせることになりました。その理由は、第二バチカン公会議以来、教会が、すべての人は自分の宗教において天主を見いだすことができると考えているからです。それは、信仰を個人的で内的な経験に格下げする根拠となっています。信仰は、もはや天主の啓示を知的に固守することではないのですから。



問い)他の宗教にも、その心と良心において、道徳的に立派に生きている多くの人々がいます。天主は彼らの功徳をお認めになるのでしょうか?

答え)教会は本質的に宣教的です。私たちの主イエズス・キリストは、「私は道であり、真理であり、いのちである」と言われました。人類が救われるのは主によってのみです。主は唯一の教会を創立されました。それがローマ・カトリック教会です。この神学的真理は、道徳性の正しさ、およびトリエント典礼における聖伝のミサの輝かしさと同様に、公に宣言されなければなりません。
他の宗教において真理を真剣に探し求めることは、真理をもたらすのに十分ではありません。ですから、私たちは、それらの霊魂たちが自分自身を救うのを助けなければなりません。もし霊魂がカトリック教会の外で救われ得るとしたら、その霊魂は自ら陥っている誤謬にもかかわらず救われるのであって、その誤謬のおかげで救われるのではありません。どのような場合にも、イエズス・キリストのみによって救われるのです。



問い)あなたの前任者のベルナール・フェレー司教は、ユダヤ教徒、フリーメーソン、近代主義者を教会の敵と呼びました。あなたがたがプロテスタントに対して言うように、ユダヤ教徒もまた、カトリック教会に回心しなければなりませんか?

答え)近代主義は、最も危険な誤謬の一つです。第二バチカン公会議までは、教会はすべての司祭に対して反近代主義の誓いを行うよう求めましたし、私もそれを行いました。
ユダヤ教については、ユダヤ教の人々をカトリック教会の資産および宝から排除することは許されない罪となるでしょう。教会の救済の使命は普遍的であって、教会はどのような人々も除外することはできません。




問い)あなたがたは、宗教の自由やエキュメニズムを含む文書のような第二バチカン公会議の中心となる文書を拒否しています。それは単に解釈が異なるからでしょうか、それともこれらの公会議のテキストを完全に拒否しているのでしょうか?

答え)第二バチカン公会議は、自らを純粋に司牧的な公会議であると宣言しています。しかしながら、あなたがおっしゃったような主要な教義の決定がなされました。これは、信仰を完全に変質させるに至りました。
教皇ベネディクト十六世は、ローマと聖ピオ十世会の違いは公会議のテキストの解釈の問題だと考えました。ですから合意を可能にするためには、これらのテキストをよく考察すれば十分だとしました。しかしながら、それは私たちの立場ではありません。聖ピオ十世会は、第二バチカン公会議のうち、カトリックの聖伝に一致しないすべてのものを拒否します。
教皇は、宗教の自由に関する教令が誤謬のあるものだと宣言し、それに応じた修正をなすべきです。私たちは、いつか一人の教皇がまさにそれを行い、この公会議以前の標準であった純粋な教理に立ち戻ることを確信しています。宗教の自由やエキュメニズム、教会の天主による制定の問題は、第二バチカン公会議以前の教皇たちによってすべて解決されていました。彼らの教えをよみがえらせれば十分です。
教会が二千年の間、思い違いをしていたとか、教会が1962年から1965年という公会議の年月の間にやっとこれらの問題についての真理を発見したなどということはあり得ないことです。



問い)ローマの見解によると、あなたがたは教会の内部で離教の状態にある、ということですが、それはあなたがたの良心の負担ではありませんか?

答え)実際には、ローマは私たちを離教者とはみなしておらず、むしろ「非正規状態」であるとしています。いずれにせよ、もし私がローマ・カトリック教会の中で活動しており、教会のために活動しているという確証が私になかったとしたら、私はすぐにも聖ピオ十世会を去っていくことでしょう。



パリャラーニ神父のザルツブルガー・ナハリヒテンとのインタビュー
(ニュース元:2018年12月15日付ザルツブルガー・ナハリヒテン―FSSPX News)
1945年に設立されたザルツブルガー・ナハリヒテンの部数は8万部(2016年の統計)。
インタビューの聞き手はヨゼフ・ブルックモーザー。表題、プレゼンテーション、翻訳はFSSPX Newsによる。

It is inconceivable that the Church was mistaken for two millennia

2018年12月24日 | 聖ピオ十世会関連のニュースなど
It is inconceivable that the Church was mistaken for two millennia
December 15, 2018 By fsspx.news


Father Davide Pagliarani, Superior General of the Society of Saint Pius X, gave an exclusive interview to the Austrian daily newspaper the Salzburger Nachrichten, published on Saturday 15thDecember 2018. He explains what every Catholic expects from the Pope: the faithful transmission of the Deposit of Faith, which is the adherence of the intelligence to Divine Revelation and not an individual subjective experience. Unfortunately, recent Roman documents, such as the Exhortation Amoris lætitia, favour a subjectivism that no longer recognises a universally valid truth, which causes great confusion, and shatters the Church’s missionary thrust towards other religions.



The founder of the Society of Saint Pius X, Archbishop Marcel Lefebvre, was excommunicated in 1988 because he had ordained four bishops without permission. In 2009, Pope Benedict XVI lifted these excommunications. What does that signify for you?


For us, this did not change anything, because we always considered these excommunications as baseless. However, it encouraged certain people to join us, who until then had not dared. It has also facilitated our relations with some bishops and a section of the clergy, especially with young priests.



Francis has also made concessions. What more are you waiting for?


We are waiting for what every Catholic asks of the Church at baptism: Faith. Divine Revelation has now ended and it is the duty of the Pope to transmit faithfully the Deposit of Faith. The Pope must therefore put an end to the terrible crisis that has shaken the Church for the last 50 years. This crisis was triggered by a new conception of the faith, centred on the subjective experience of each individual: it is thought that each individual is solely responsible for his faith and can freely opt for any religion, without distinction between error and truth. But this contradicts objective divine law.



To what extent can the Society of Saint Pius X in turn show itself conciliatory towards the Pope?

The Priestly Society of Saint Pius X is deeply attached to the Successor of Peter, even when it opposes the errors of the Second Vatican Council. However, we are deeply distraught by a fundamental characteristic of the current pontificate: a completely new application of the concept of mercy. It is reduced to a panacea for all sins, without pushing for a true conversion, the transformation of the soul by grace, mortification and prayer. In his post-synodal Apostolic Exhortation Amoris lætitia, the Pope gives all Christians, the possibility to decide case by case, according to their personal conscience, the questions of morality in marriage. This totally contradicts the necessary and clear orientation given by God’s law.
We see here an echo of Luther’s spirituality: a Christianity without the need for moral renewal, a subjectivism that no longer recognises any universally valid truth. This has caused deep confusion among the faithful and the clergy. Every man is in search of truth. But for this he needs the direction of the priest, just as a pupil needs the direction of a teacher.



What did the Luther Year 2017 produce in this regard?


Since the sixteenth century, the Catholic Church has addressed Protestants to convert them and to bring them back to the true Church. The Luther Year did not serve this primary purpose of the return of the Protestants. Quite the opposite, they have been confirmed in their error. The reason is, since the Second Vatican Council, the Church thinks that every man can find God in his religion. It is a premise that reduces the faith to a personal and inner experience, since it is no longer the adherence of the intelligence to Divine Revelation.



There are also many people in other religions who live morally well, in their heart and conscience. Will God recognise their merits?

The Church is essentially missionary. Our Lord Jesus Christ said: “I am the way, the truth and the life”. It is only through him that mankind will be saved. He founded only one Church, which is the Roman Catholic Church. This theological truth must be proclaimed, as well as the rectitude of morality and the splendour of the Traditional Mass in the Tridentine Rite.
The sincere search for truth in other religions is not sufficient to yield truth. We must therefore help these souls save themselves. If a soul can be saved outside the Catholic Church, it is despite the error in which it finds itself, and not thanks to it, and in any case, it is saved by Jesus Christ alone.



Your predecessor, Bernard Fellay, labelled the Jews, Freemasons and Modernists as enemies of the Church. Do the Jews also have to convert to the Catholic Church, as you say for Protestants?


Modernism is one of the most dangerous errors. Until the Second Vatican Council, the Church asked all priests to take the anti-modernist oath, which I have also taken.
As for Judaism, it would be an unforgivable sin to exclude the Jewish people from the assets and the treasures of the Catholic Church. The salvific mission of the Church is universal, and she cannot leave out any people.



You reject the essential documents of the Second Vatican Council, such as those on religious liberty and ecumenism. Is it just a different interpretation, or do you completely reject these texts of the Council?

The Second Vatican Council declared itself as a purely pastoral Council. However, major dogmatic decisions, like those you mentioned, were made. This led to a complete transformation of the faith.
Pope Benedict XVI considered that the differences between Rome and the Priestly Society of Saint Pius X were a problem of interpretation of the texts of the Council. It was enough to reflect upon these texts for an agreement to be possible. However, that is not our position. The Society of Saint Pius X rejects, from the Second Vatican Council, all that is not in agreement with Catholic Tradition.
The Pope should declare the decree on religious liberty erroneous and correct it accordingly. We are convinced that one day a Pope will do just that, and return to the pure doctrine that was the reference before this Council. The questions of religious liberty, ecumenism and the divine constitution of the Church were all dealt with by Popes prior to the Second Vatican Council. It suffices to revive their teachings.
It is inconceivable that the Church was mistaken for two millennia and that she found the truth about these questions only during the years of the Council, between 1962 and 1965.




Is it a weight on your conscience that, from Rome’s point of view, you are in a state of schism with the Church?

In reality, Rome does not consider us schismatics, but rather as “irregular”. In any case, if I did not have the certitude of working in the Roman Catholic Church and working for it, I would leave the Society immediately.




Interview of Father Pagliarani with the Salzburger Nachrichten

(Source : Salzburger Nachrichten - FSSPX.Actualités du 15/12/18) Founded in 1945, the Salzburger Nachrichtenhas a distribution of 80,000 copies (2016 statistics). The interview is by Josef Bruckmoser. The title, presentation and translation are from FSSPX.News

--このブログを聖マリアの汚れなき御心に捧げます--

アヴェ・マリア・インマクラータ!
愛する兄弟姉妹の皆様をお待ちしております
【最新情報はこちら、年間予定一覧はこちらをご覧ください。】