Velo-city

"It never gets easier, you just go faster."

Morning Ride is universal. English version

2008年01月14日 | シリコンバレー
Just back from 1st Morning Ride in Silicon Valley.

After all, there are more similarities than differences.

The Bike shop, Concept Cyclery took care of me today. And boy it was a great shop. Nice to first timers, and the owner and staff made me feel at home, where I can bide my time and do some silly talks.


Distance: 70 km


Just can’t resist taking pictures.


Meet up in front of the shop at 8.


Right from the gun there is a small knoll to negotiate.
We started the climb in a bunch, but some guy just couldn’t contain himself and the bunch was stretched.
Climbed with the owner, Chris, but we were kind of not sure whether to go full-gas. We passed the KOM point together.


Wait for the others to come up.


Somewhere midway after a flying downhill, there appeared a long, darn straight road in front of us. Flying at 50 km/h!
However, Chris stopped us. We stop here today and back.
The route is soooo picturesque, beautiful, shining, … paradise. To put a little mustard on the peloton, I strongly recommended to Jane that they gotta have KOM and intermediate sprint points in the morning ride route. Jane agreed to such a silly advise. Thanks …

Biggest KOM point was right after the turning point. It was longest & steepest.
It started slowly, but as always I couldn’t contain myself. After I put a little distance to them, I derailed the chain when shifting to smaller ring. Bummer. I remounted and chased Chris after fixing the chain, but the gap gets smaller only so slowly. What’s worse I made a false move, as I miscalculated the last corner before the top. There was another corner. Though I somehow kept the lead, right before the KOM point a tire noise was approaching. I barely grabbed the KOM after changing to the larger ring. Yyyyyeeeessssss!
To tell the truth, I used up my legs here. No KOMs later today.


George said he was going to do some TT event back in San Jose.


Excuse me for bare legs. Just wanted to tell you today it was this warm.

Then suddenly the owner said he would speed home as he had to make the store opening hour. He virtually abandoned the rest and broke clear! Such an autonomous society, the U.S. …
So me and Chris started to work together from this point. Most Americans are well built and have more muscles. So they cruise so fast on the flat. He started to pull at 40 km pull almost effortlessly! Yahoooo! Time to bruise and cruise and burn up the flat!


We have seen many cyclists today …Check out what’s in the background! Rape blossoms are in full bloom! Spring is just around the corner.


On the way back I just spotted a dream-come-true home for all climb addicts! A house on the summit! Everyday hill climb is guaranteed.


It seems universal that we love the chit chat after the morning ride at the store.


We are both kinda surprised to come across another Lemond bike.
So, naturally we posed for the picture!


The ride ended as I purchased the pictured toy. Hohoho …

Editor’s note:
Obviously, the basic unit is mile and feet over here.
Without grasping these units sometimes it is difficult to comminute with other cyclist. However, as much as a terrible calculator as I am, my brain cells stop working whenever I hear them …So I just have a comparative list below for forget-me-nots! Genius!

30 kmマッタリモード = going easy at 20 miles
35 km 巡航 = cruising at 22 miles
40 km鬼牽き = bruising at 25 miles

1ヤビツ 780 m = 1 Yabitu Pass 2600 feet
1大弛峠 2360 m = 1 Odarumi Pass 7700 feet

Morning Ride is universal. 日本語バージョン

2008年01月14日 | シリコンバレー
第一回目のモーニングライドに行ってきました。
日本と何が違うかって、あんまり違いません。

今回お世話になったのは、Concept Cycleryというお店。一見さんにも優しく、なにより店の中でうだうだと世間話をしていいよ、という雰囲気にさせてくれる、とてもいいお店です。


距離は70km


景色が良すぎて練習中に写真を撮りたくなる


朝お店の前に8時集合。


いきなり小さな山が出現
最初は集団で団子になって登り始めるが、どうしても先にオリャッ!と先行する輩が出現し、集団はバラける。
てんちょのクリスさんとぐりぐり登って、二人とも遠慮しながら山岳ポイント通過。同着。


頂上で後続を待つ


3分の1地点で、ダウンヒルの後、前方に広大に一直線が続く。下りのスピードに乗って50 km巡航だ!ウヒョー!
ここでてんちょに止められる。今日はここが折り返し。
あまりにもすばらしいコース。朝錬を活性化させるために、山岳ポイントと中間スプリントポイントの設置を激しくお店のスタッフのジェーンに具申する。馬鹿な申し出にヤーヤーヤーと激しく同意してくれた。

ここを折り返すと今朝のコースで一番えぐい山岳ポイントを迎える。
我慢できませんわなーと先行し、一気に引き離すもインナーに変速した際にチェーンが外れた。ムギー。気をとりなおして力強くダンシングするてんちょを追いかけるも、なかなか詰まらない。しかも山頂を間違えてアタックが無駄に終わる始末。しかし頑張って先頭をキープ、山岳ポイント前で後ろにタイヤ音を聞く。山頂アタックの基本、アウターに落として山岳賞とったどー!
結局ここで足を使い切ってしまい、この後は山岳ポイントがとれず。


Georgeさんは今日これからサンホセのタイムトライアルイベントに参加するそうです。


生足すいません。今日はこのくらい暖かかった。

この後てんちょが開店時間に間に合わせるため、なんと後続を見捨てる!さすが自己責任社会だ!
結局ここからてんちょと二人旅。筋肉質なアメリカ人は平地巡航がものすごくパワフル。平気で40 km巡航を始めます。ヒョヒョー。二人で協力して平地を踏み倒してきました。


今日は多くのサイクリストにあいました。この写真のバックグラウンドを見てください。菜の花が満開。春は近いのか。


坂馬鹿にとっての理想の一軒家を発見!山の上にマイホーム!毎日帰宅がヒルクライム!!!


モーニングライドの後にショップに戻って会話をするのが楽しいのは万国共通のようで。


お互いレモンに遭遇するのは珍しい、というところで同意。
ジョージ君とレモンを並べる。


この後写真のバイクを購入しました(笑)

編集後記:
アメリカの距離の単位はマイル、高さはフィートです。
自転車乗りはこの単位を良く会話の中にちりばめます。ですがこれが曲者で、てんで連想ができず、早く慣れないといけません。というわけで下記に備忘として対照表を記します。

30 kmマッタリモード = going easy at 20 miles
35 km 巡航 = cruising at 22 miles
40 km鬼牽き = bruising at 25 miles

1ヤビツ 780 m = 1 Yabitu Pass 2600 feet
1大弛峠 2360 m = 1 Odarumi Pass 7700 feet