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和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

電源が入って

2020-03-02 11:02:19 | 英語特許散策

US2015120099
"[0020] Returning to FIG. 2, the output from each position sensor 218a, 218b is used to energize and de-energize the two control relays 220a and 220b in control system 200. Control relays 220a and 220b are dual contact in the example embodiment and at least one control relay is employed in alternative embodiments. The function of the control relays 220a and 220b is twofold; first to provide an electrical path to enable illumination of cockpit indicator lights 222a and 222b, as will be described in greater detail subsequently, and the second is to provide a power interrupt to reset the time delay relay. Output from the position sensor 218a installed on the left-hand landing gear controls the operation of control relay 220a while output from the right-hand side position sensor 218b controls the control relay 220b. Each control relay, 220a, 220b will energize when the corresponding strut extends fully providing continuity between pin B and pin C in the corresponding position sensor 218a, 218b. The control relays 220a and 220b de-energize with detection of strut compression causing no continuity between pin B and pin C in the position sensors 218a and 218b. When control relay 220a or control relay 220b is energized, continuity exists between control relay contact pins A1 and A2 and between pins B1 and B2. When the control relay is de-energized, electrical continuity is established between pins A2 and A3 and between pins B2 and B3. A timer relay 223 is included to limit the duration of the indicator lights 222a and 222b that will illuminate in the flight deck. Timer relay 223 pin set “A1, A2, A3” is installed in series with the indicator lights. The timer relay energizing coil 224 is controlled by, and is in series with, the pin set B1, B2, B3 of both control relays. The timer relay 223 operates in the following manner. Power must be present on pin X1 and ground on pin X2 to energize. The timer relay 223 contacts 226 are open (continuity between pins A2 and A3) when the timer is unpowered. Timer relay 223 contacts 226 close when power and ground are applied to pins X1 and X2 respectively providing continuity between pins A1 and A2 for a finite period of time defined by timer 228 and then open. Timer relay contacts open after the predetermined time period even when both power and ground remain on pins X1 and X2 respectively. The time duration of continuity between pins A1 and A2 provided by timer 228 is customizable. The timer resets when power to the timer resets"

図2に戻ると、各位置センサ218a、218bからの出力は、制御システム200中の2つの制御リレー220aおよび220bを励磁および無励磁にするために使用される。例示的な実施形態において、制御リレー220aおよび220bは二重接点であり、代替的な実施形態では、少なくとも1つの制御リレーが用いられてもよい。制御リレー220aおよび220bの機能は2つの部分からなる。第1に、後にさらに詳細に記述するように、コックピットのインジケータライト222aおよび222bの点灯を可能にする電気的なパスを提供すること、第2に、タイマー遅延リレーをリセットするために電力を遮断することである。左側の着陸ギアに設置された位置センサ218aからの出力は制御リレー220aの動作を制御する一方で、右側の位置センサ218bからの出力は、制御リレー220bを制御する。各制御リレー220a、220bは、対応するストラットが完全に拡張したときに励磁され、対応する位置センサ218a、218b中のピンBとピンCとの間に連続性が提供されるだろう。制御リレー220aおよび220bは、ストラット圧縮の検出により無励磁になり、位置センサ218aおよび218b中のピンBとピンCとの間の連続性を失わせる。制御リレー220aまたは制御リレー220bが励磁されたときに、制御リレーの接点ピンA1とA2の間ならびにピンB1とピンB2の間に連続性が存在する。制御リレーが無励磁にされたときに、ピンA2とピンA3の間およびピンB2とピンB3の間に電気的連続性が確立される。フライトデッキで点灯するインジケータライト222aおよび222bの持続時間を制限するために、タイマーリレー223が含まれる。タイマーリレー223のピンセット「A1、A2、A3」は、インジケータライトと直列に設置される。コイル224を励磁するタイマーリレーは、両制御リレーのピンセットB1、B2、B3により制御され、ピンセットB1、B2、B3と直列に設置される。タイマーリレー223は、以下の方法で動作する。励磁するためには、ピンX1および接地、ピンX2に電力が存在しなければならない。タイマーリレー223の接点226は、タイマーに電源が入っていないときに、開いている(ピンA2とA3の間の連続性)。タイマーリレー223の接点226は、タイマー228により規定された有限の時間期間の間、それぞれがピンA1とピンA2の間に連続性を提供するピンX1およびX2に電力および接地が提供されるときに閉じており、その後開く。タイマーリレーの接点は、電力および接地の両方がピンX1およびX2にそれぞれ残っているときでさえ、予め定められた時間期間の後、開く。タイマー228により提供される、ピンA1とA2の間の連続性の持続時間は、カスタマイズ可能である。タイマーへの電力がリセットしたとき、タイマーはリセットする。

EP1413516
"[0032] In another aspect of this embodiment, the lock-out device 690 can prevent the over-travel actuator 665 from actuating (e.g., moving the hanger link 664 to its extended position) unless the aircraft is in a suitable operating regime. For example, in one embodiment, the over-travel actuator 665 can be actuated only when the aircraft is on the ground. In another embodiment, the over-travel actuator 665 can be actuated only when the forward passenger door 119 is open or unlocked. In still a further embodiment, the over-travel actuator 665 can move the hanger link 164 to its extended position only when the over-travel actuator 665 is unpowered, such as when the aircraft engines are shut down. In yet another embodiment, the over-travel actuator 665 can be coupled to software that prevents its actuation outside a selected range of aircraft operating conditions. In still a further embodiment, the over-travel actuator 665 can be sized so that it is unable to overcome aerodynamic loads on the canard assembly 120 during flight, and can accordingly only move the connecting portion 140 beyond the first downward limit 669a when the aircraft is not in flight. In other embodiments, the lock-out device can include other arrangements, such as those currently in use for aircraft passenger doors, cargo doors, and/or high lift systems. In any of these embodiments, an advantage of the lock-out device is that it can prevent the canard assembly from deploying to positions in flight that could potentially cause the aircraft to enter an uncontrollable attitude."

この実施例の別の局面では、ロックアウト装置690は、航空機が好適な動作形態にない場合にオーバートラベルアクチュエータ665が作動する(たとえばハンガーリンク664をその延びた位置に動かす)のを防止し得る。たとえば1つの実施例では、オーバートラベルアクチュエータ665は、航空機が地上にある場合にのみ作動され得る。別の実施例では、オーバートラベルアクチュエータ665は、前方旅客用ドア119が開いている場合またはロックされていない場合のみ作動され得る。さらなる実施例では、オーバートラベルアクチュエータ665は、航空機のエンジンがシャットダウンされているときなどのオーバートラベルアクチュエータ665に電源が入っていない場合のみハンガーリンク164をその延びた位置まで動かし得る。また別の実施例では、オーバートラベルアクチュエータ665は、航空機動作条件の選択された範囲の外側でのその作動を防止するソフトウェアに結合され得る。さらなる実施例では、オーバートラベルアクチュエータ665は、飛行中にカナードアセンブリ120にかかる空力力を克服することができないようにサイズ決めされ得、したがって、航空機が飛行中でない場合に第1の下方向限界669aを超えて接続部140を動かすことしかできない。他の実施例では、ロックアウト装置は、航空機旅客用ドア、貨物用ドア、および/またはハイリフトシステムに現在用いられているものなどの他の構成を含み得る。これらの実施例のいずれにおいても、ロックアウト装置の利点は、航空機が制御不可能な姿勢に入るのを潜在的に引起こし得る飛行中の位置にカナードアセンブリが配置されるのを防止し得ることである。

WO2016185154
"The control circuit 58 may be configured to monitor the current which is drawn by the motor 56. When the current drawn by the motor 56 is below a pre-set threshold value, this can provide an indication that the brush unit 29 is not being used to clean a user's teeth, for example, when the appliance 10 has first been switched on by the user, or if the fluid reservoir 34 is being replenished by the user while the appliance 10 is switched on. In this event, the appliance 10 enters a first operational mode, in which the delivery of a burst of water to the teeth of a user is inhibited, irrespective of whether the button 18 is depressed (in mode 2 or mode 6) or the output from the sensor 250 (in mode 3 or mode 6)."

制御回路58は、モータ56によって引き込まれた電流を監視するように構成されている。モータ56によって引き込まれた電流がプリセットされた閾値を下回った場合には、例えば最初に歯清浄装置10の電源が利用者によって入れられた場合、又は歯清浄装置10の電源が入っていが、流体リザーバ34が利用者によって再充填された場合には、このことは、ブラシユニット29が利用者の歯を清浄するために利用されていない状態を示す。この場合には、歯清浄装置10は、ボタン18が押下されているか否か(動作モード2又は動作モード6になっているか)やセンサ250から出力されているか否か(動作モード3又は動作モード6になっているか)とは無関係に、水の噴流を利用者の歯に供給することを防止する第1の動作モードに移行する。

EP2004070994
"Communication Hubs of the Overall System
In an embodiment, the serial port or other I/O port of the infusion pumps 120 is connected to the hub 107 using a conventional non-wireless transmission medium 105 such as twisted-pair wire, coaxial cable, fiber optic cable, or the like. Preferably, the hub 107 can connect to a plurality of infusion pumps 120 or just a single pump, through a one-way serial communications link 105. The hub 107 provides for receiving signals from the connected pumps and regenerating the received signals. In particular, the received signals from the pumps 120 are converted by the hub 107 into a format suitable for transmission onto the system network 102 via wireless communication path or link 128 and cable communication system 110. Typically, the hub 107 sends pump data to the system network 102. The hub 107 may also filter incoming information from the pumps 120 to reject duplicate messages. Additionally, the hub 107 allows pump status information to be viewed remotely on a clinician's 116 digital assistant 118. Typically, the hub 107 sends pump data whenever the hub 107 is connected to the pump 120 and both the hub 107 and the pump 120 are turned on. As explained in detail herein, the hub 107 also provides for allowing comparisons of pharmacy- entered orders to the pump settings. In a preferred embodiment, the hub 107 is connected to the IV pole holding the pumps 120, or the hub 107 is incorporated into the infusion pump 120 to create an integrated medical/communications device as identified above."

[0011] (システム全体の通信ハブ)
一実施形態では、注入ポンプ120のシリアルポート又は他のI/Oポートは、ツイストペアワイヤ、同軸ケーブル、光ファイバケーブル等のような通常の非無線伝送媒体105を用いてハブ107に接続される。ハブ107は、片方向シリアル通信リンク105を介して、複数の注入ポンプ120又は1つのみのポンプに接続することができるのが好ましい。ハブ107は、接続されたポンプからの信号の受信及び受信信号の再生を行う。具体的には、ポンプ120からの受信信号は、ハブ107によって、無線通信路又は無線通信リンク128及び有線通信システム110を介したシステムネットワーク102への伝送に適した形式に変換される。一般に、ハブ107は、システムネットワーク102へポンプデータを送信する。ハブ107はまた、ポンプ120からの受信情報をフィルタ処理し、重複メッセージを阻止することもできる。更に、ハブ107は、臨床家116のデジタルアシスタント118上でポンプ状態情報を遠隔閲覧することを可能にする。一般に、ハブ107は、ハブ107がポンプ120に接続されており且つハブ107とポンプ120の両方の電源が入っているときは常時ポンプデータを送信する。本明細書に詳細に説明するように、ハブ107は、薬局入力オーダのポンプ設定値との比較をも可能にする。好ましい実施形態では、ハブ107は、ポンプ120を支持する点滴ポールに接続されるか、又は、ハブ107は、注入ポンプ120内に組み込まれ、上に特定した統合型医療/通信機器が創出される。
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