EP3791248
[00151] For convenience of explanation, some of the embodiments will be discussed with reference to operations performed on a device without a home button,
[0151] 説明の便宜上、実施形態のいくつかは、ホームボタンを有さないデバイス上で実行される操作を参照して議論され、
and a gesture meeting predefined criteria is used to cause dismissal of a currently displayed user interface and display of the home screen user interface.
予め定義された基準を満たすジェスチャは、現在表示されているユーザインタフェースの解放(dismissal)及びホームスクリーンユーザインタフェースの表示を引き起こすために使用される。
Although shown as optional in Figures 5A1- 5A29, in some embodiments,
図5A1〜5A29には任意選択的に示されているが、いくつかの実施形態では、
a home button (e.g., a mechanical button, a solid state button, or a virtual button) is included on the device
ホームボタン(例えば、機械ボタン、ソリッドステートボタン、又は仮想ボタン)はデバイスに含まれており、
and is used to cause dismissal of a currently displayed user interface and display of the home screen user interface
現在表示されているユーザインタフェースの退避及びホームスクリーンユーザインタフェースの表示を引き起こすために使われる。
(e.g., in response to a single press input) and/or display a multitasking user interface (e.g., in response to a double press input).
(例えば、単一の押圧入力に応じて)、並びに/又はマルチタスクユーザインタフェースの表示(例えば、二重押圧入力に応じて)を引き起こすために使用される。
EP3947094
[00240] In some implementations, when an autonomous vehicle encounters a situation or an event, which the autonomous vehicle does not know how to reliably and safety handle,
【0079】
いくつかの実現例では、自律車両が、どのように信頼性高く安全に扱うべきか自律車両が分からない状況またはイベントに遭遇したとき、
the vehicle may be programmed to initiate a pullover event, where the autonomous driving system directs the vehicle off the roadway (e.g., onto the shoulder of a road, in a parking space, etc.).
車両は、自律運転システムが車道を外れるように(例えば、路肩、駐車スペースなどに)車両に指示する退避イベントを開始するようにプログラムされてもよい。
In the future, when autonomous vehicles are found in greater numbers on roadways,
将来的に、自律車両が車道でより多数見られるようになると、
an event that causes one autonomous vehicle to initiate a pullover may similarly affect other neighboring autonomous vehicles, leading to the possibility of multiple pullovers causing additional congestion and roadway gridlock,
一台の自律車両に退避を開始させるイベントが、他の近隣の自律車両に同様に影響を及ぼして、複数の退避によって更なる渋滞および車道の立往生が起こる可能性につながり、
potentially paralyzing the roadway and autonomous driving on these roadways.
場合によっては車道およびそれらの車道上の自律運転が麻痺することがある。
US10372455
[0049] The instruction processing apparatus may also optionally include one or more other well-known components.
【0033】
命令処理装置はさらに、オプションとして1以上の公知の他のコンポーネントを含んでもよい。
For example, other embodiments may optionally include instruction fetch logic, pre-decode logic, scheduling logic,
例えば、他の実施形態では、オプションとして命令フェッチロジック、プレデコードロジック、スケジュールロジック、
re-order buffers, branch prediction logic, retirement logic, register renaming logic, and the like, or some combination thereof.
リオーダ・バッファ、分岐予測ロジック、退避ロジック、レジスタ・リネームロジック、またはこれらの組み合わせを含んでよい。
US9501276
However, one or more operations within the decoded instruction may be performed by a CPU and the result returned to the GPU for final retirement of the instruction.
しかし、デコードされた命令内の1以上の演算がCPUにより実行されて、結果がGPUに戻されて、命令の最終的な退避が行われてもよい。
Conversely, in some embodiments, the CPU may act as the primary processor and the GPU as the co-processor.
逆に一部の実施形態では、CPUが一次プロセッサとして機能して、GPUがコプロセッサとして機能してもよい。
EP3718686
[0094] Turning now to Figure 11 , an illustration of a cross-sectional view of a machining system performing a machining operation on the sheet is depicted in accordance with an illustrative embodiment.
【0095】
次に、図11を参照すると、同図には、例示的な実施形態による機械加工システムがシートに機械加工を行っている状態の断面図が示されている。
In view 1100, drill bit 622 has been retracted(*現在完了)in first direction 902 from sheet 606.
図示1100では、ドリルビット622は、シート606から第1方向902に退避している。
Hole 1102 extends through sheet 606.
シート606には、穴1102が貫通している。
In view 1100, compression force 802 is maintained on sheet 606.
図示1100では、シート606に作用する(*日本語補足)圧縮力802は維持されている。
As compression force 802 is removed from sheet 606, tension will be removed from sheet 606.
シート606から圧縮力802が取り除かれると、シート606に作用する張力も解放される。
As compression force 802 is removed from sheet 606, spring back will occur in a controlled fashion.
圧縮力802がシート606から取り除かれるのに伴って、制御された態様でスプリングバックが発生する。
For example, at least one of the rate of the spring back or the initiation of spring back relative to machining operation is controlled.
例えば、スプリングバックの速度、又は、機械加工に対するスプリングバックの開始タイミングの少なくとも一方が制御されている。
US10988266
For example, flight control surface commands such as, but not limited to, flap deploy and retract, thrust reverse, and auto-gap flap actuation increase or decrease the hydraulic load of an aircraft.
航空機の油圧負荷は、限定するものではないが例えば、フラップの展開及び退避、逆推力の生成(thrust reverse)、及び、自動ギャップフラップ駆動(auto-gap flap actuation)などの操縦翼面コマンドによって増減する。
Auto-gap flap actuation represents an automatic flap movement function that is based on an angle of attack, an air speed, and flap position of the aircraft 20 .
自動ギャップフラップ駆動は、航空機20の迎角、対気速度、及び、フラップ位置に基づいて、自動でフラップを動作させる機能を表す。
EP2569046
FIG. 19 shows details of a lockout 230 forthe needle hub 214, included on the bottom housing portion 212B, for preventing further movement of the needle hub after it has been retracted(*現在完了), as described below.
図19は、底部筐体部分212B上に含まれる、後述するように退避された後の針ハブのさらなる移動を防止するための、針ハブ214用の閉鎖部230の詳細を示す。