短期利益を上げるだけなら、試験研究費を削減する、広告投資を抑える、新規事業に投資を控えるなど行えばよいです。
しかし、短期利益を上げるために長期利益を犠牲にしているのであれば、それは全く無意味な行為です。
経営は、常に長期利益を中心に考えなくれはいけません。
短期利益は、資金繰りなどの問題を起こさないために、事業存続させるために必要とされるものであり、さらに、過去の長期利益を出すために行われた行為が妥当であったかを検証するためのものでもあります。
短期利益と長期利益を両立させて、初めて経営といえるのです。
Long-term profit is the foundation of company management. Making short-term profit on top of that depends on the prowess of the executives.
If you only want to raise short term profits, you can reduce research expenses, suppress advertising investment, refrain from investing in new business, and so on.
However, if you are sacrificing long-term profits to raise short-term profits, that is absolutely meaningless behavior.
Management must always focus on long-term profit.
Short-term profits are required for the survival of the project in order not to cause problems such as cash flow, and furthermore, it is necessary to verify whether the actions taken to give past long-term profits were appropriate.
It is the first time to say business by combining short-term profit and long-term profit.