久野康成公認会計士事務所/株式会社東京コンサルティングファーム(TCF)の 【国際化支援ブログ】

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裏ニーズを探れ

2017年08月30日 | コミュニケーション



顧客のニーズには、表面的な表ニーズと本質的な裏ニーズがあります。


例えば、ボルボは、安全性という表ニーズを打ち出し、贅沢をしたいという裏ニーズを打ち消して顧客に購買しやすくしています。


真の顧客ニーズは、裏ニーズにあり、それが購買を決定することも少なくありません。


顧客が口にするニーズは、実は、本当のニーズではない可能性もあります。




Seek out hidden needs.




Customer needs have superficial table needs and essential back need.


For example, Volvo sets out table needs of safety, countering the back need to luxury, making it easier for customers to purchase.



True customer needs are in the back need, and it often decides to purchase.


In fact, the customer's need may not be a real need.