和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

積載量

2021-07-20 21:58:29 | 英語特許散策

US10672263
[0001] The invention relates to mining vehicles. More particularly, the invention relates to driver-operated mining vehicles that transport materials at mining sites.
【0001】
  本発明は、採掘車両に関する。より詳細には、本発明は、ドライバが運転する、採掘において材料を運搬する採掘車両に関する。

Specifically, the invention is directed to
詳細には、本発明は、

a monitoring and control system that enables the mining vehicle driver to optimize the mining vehicle operating conditions to desirably reduce fuel cost and tire wear.
採掘車両ドライバが、採掘車両の運転状態を最適化して、燃料コストおよびタイヤの摩耗を好ましく抑えることを可能にする監視および制御システムに関する。

BACKGROUND OF THE INVENTION

[0002] Mining industry operations include quarries, ports and other facilities.
【背景技術】
【0002】
  採掘業の作業には、採石場、出入口、および他の設備が含まれている。

In such operations, drivers operate large mining vehicles, such as specialized ultra-class dump trucks, which are capable of carrying raw material payloads that weigh hundreds of tons.
そのような作業においては、ドライバは、数百トンの重量の原材料積載量を運ぶことができる、専用のウルトラ級ダンプトラックなど、大型の採掘車両を運転する。

For the purpose of convenience, general reference will be made herein to vehicle or mining vehicle with the understanding that such reference includes ultra-class dump-truck type mining vehicles.
便宜上、本明細書においては、車両、または採掘車両を全体的に参照することになるが、ただし、そのような参照が、ウルトラ級ダンプトラックタイプの採掘車両を含むという了解の下である。

In a mining operation, the operating cost of such mining vehicles is a significant consideration.
採掘作業においては、そのような採掘車両の運転コストは、重要な考慮事項である。

Two significant items that contribute to this operating cost are the fuel consumption of the vehicle and tire wear.
この運転コストの一因となる2つの重要な項目は、車両の燃料消費量およびタイヤの摩耗である。

US9500490
[0002] The invention relates to operator display instrumentation for vehicular speed control.
【0001】
  本発明は、車両速度制御のための操作者表示機器に関する。

In particular, the invention relates to planned arrival time adjustment based on anticipated arrival time from the current vehicle position.
特に、本発明は、現在の車両位置からの予測到着時刻に基づく計画的な到着時刻調節に関する。

The invention includes an operator display for an adjusted machine operation for an optimized metric, which may be used concurrently with an automatic adjusting machine intervention controls system.
本発明は、自動調節機械介入制御システムと共に使用可能な、最適な指標のための調節された機械動作の操作者表示を含む。

[0003] 2. Background Information
【背景技術】

[0004] Operator control of vehicles, such as off-highway large dump trucks in mining operations, may require arrival at a certain location at a certain time to prevent loss of efficiency for a multiple machines scheduled plan.
【0002】
  採掘作業中のオフハイウェイ大型ダンプトラックなどの車両の操作者制御は、複数の機械の予定された計画についての効率損失を防ぐために、ある位置にある時刻に到着することを要求する場合がある。

As in a mining application example, a loading equipment tool, such as an electric power wire rope shovel, will lose efficiency of operation when waiting for the arrival of a haul truck.
採掘の適用例のように、電力ワイヤロープショベルなどの積載装置器具は、運搬トラックの到着を待つときに作業効率が失われる。


Example types of data that can be stored in each datum set 313 may include
(【0018】)
データセット313に記憶させることのできる例示的なタイプのデータとしては、

time, distance, engine rotation speed, engine output power, drive wheel motor electric current(*単数), drive wheel motor electric volts(*なぜか複数),
時間、距離、エンジン回転速度、エンジン出力、駆動輪モータ電流、駆動輪モータ電圧

engine coolant fan rotation speed, engine coolant temperature, payload material mass, engine fuel rate, payload,
エンジン冷却液ファン回転速度、エンジン冷却液温度、積載量材料質量、エンジン燃料比、積載量

front suspension pressure, rear suspension, and body down proximity switch status.
フロントサスペンション圧力、リアサスペンション、及びボディダウン(body  down)近接スイッチ状態が挙げられる。

Example types of data that can be derived in 320 may include
320で導き出すことのできる例示的なタイプのデータとしては、

drive performance, engine fuel performance, engine fan power, drive line fan power, fan total power, and drive wheels total power.
駆動性能、エンジン燃料性能、エンジンファン出力、駆動ラインファン出力、ファンの全出力、及び駆動輪の全出力が挙げられる。

Example types of data that can be derived for the path 324 may include
経路324について導き出すことのできる例示的なタイプのデータとしては、

fan total cumulative energy, ground power propulsion energy, engine power energy, drive power energy per ton, and engine power energy per ton.
ファンの全累積エネルギー、地上動力(ground  power)推進エネルギー、エンジン出力エネルギー、1トン当たりの駆動出力エネルギー、及び1トン当たりのエンジン出力エネルギーが挙げられる。

Other types of data may be stored or derived.
他のタイプのデータを記憶させても、導き出してもよい。

EP3074575
[11] In another aspect of the invention, electronic sensors are used in conjunction with programmable logic to determine how full a bucket is loaded during a digging operation.
【0011】
  [0011]本発明の別の態様では、採掘作業中にバケットがどの程度まで多く積載しているかを決定するのに、プログラマブル論理と併せて電子センサが使用される。

In one preferred construction, the programmable logic may be programed to communicate the current and past loads for each digging cycle to an operator or wireless device.
好適な一構成では、プログラマブル論理は、1回の採掘サイクルごとに最新の積載量(load)および過去の積載量をオペレータまたは無線デバイスに対して通信するようにプログラムされ得る。

This allows the operator to adjust the digging operation to optimally fill the bucket to the desired capacity.
これにより、バケットを所望の容量まで最適に充填することを目的としてオペレータが採掘作業を調整することが可能となる。

This system could be a stand- alone system or integrated with another system such as a monitoring system for monitoring the presence and/or health of wear parts installed on the bucket.
このシステムはスタンドアローンシステムであってよいか、あるいは、バケット上に備え付けられる摩耗部品の存在および/または健全度を監視するための監視システムなどの別のシステムと統合されてもよい。

As examples, the electronic sensor may be a camera, a laser range finder, an ultrasonic sensor, or another distance measuring sensor.
例としては、電子センサは、カメラ、レーザ距離計、超音波センサ、または、別の距離測定センサであってよい。

In one preferred construction, the camera is chosen from a group consisting of 2D cameras, 3D cameras, and infrared cameras.
好適な一構成では、カメラは、2Dカメラ、3Dカメラおよび赤外線カメラからなる群から選択される。

WO2018169695
[0035] One advantage of the use of intermodal containers is the relative ease with which such containers may be transferred between transit modes or carriers (e.g., rail-based, marine or roadway transportation systems).
【0025】
  インターモーダルコンテナを使用する利点の1つは、そのようなコンテナが輸送モードまたは運送業者(例えば、鉄道ベース、海上または道路輸送システムなど)の間で比較的簡単に輸送されることができるということである。

For this reason, intermodal containers typically have standard dimensions including
このため、インターモーダルコンテナは、通常、

widths of approximately eight to eight-and-one-half feet (8 to 8.5 ft)
約8から8.5フィート(8から8.5フィート)の幅、

and lengths of twenty, forty, forty-five, forty-eight or fifty-three feet (20, 40, 45, 48 or 53 feet)
および20、40、45、48または53フィート(20、40、45、48または53フィート)の長さ、

and heights of approximately eight to ten feet (8 to 10 ft), typically eight-and-one- half or nine-and-one-half feet (8.5 or 9.5 ft).
および約8から10フィート(8から10フィート)、通常は8.5または9.5フィート(8.5または9.5フィート)の高さ

を含む標準寸法を有する。

The carrying capacity of an intermodal carrier is often
インターモーダルキャリアの積載量は、多くの場合、

measured in a nominal term known as Twenty-foot Equivalent Units, or "TEU," which refer to a number of eight foot by eight foot by twenty foot (8 ft x 8 ft x 20 ft) volumes that may be accommodated within a given intermodal carrier. 
特定のインターモーダルキャリア内に収容されることができる8フィートかける8フィートかける20フィート(8フィート×8フィート×20フィート)容積の数を指す20フィート等価単位、または「TEU」として知られる公称用語で測定される。

In some applications, the UAS provider specifies capabilities information and/or data about the services and/or UAS capabilities.
複数の応用のうちのいくつかにおいて、UASプロバイダは、それらのサービスについての能力情報及び/又はデータ及び/又はUASの能力を指定する。

For example, the UAS provider may provide identity and/or registration data of one or more UASs, starting location of one or more UASs, distance the UAS provider is willing to travel with one or more UASs, costs associated with travel, and the like.
例えば、UASプロバイダは、1つ又は複数のUASの識別情報及び/又は登録データ、1つ又は複数のUASの出発位置、UASプロバイダが1つ又は複数のUASとともに移動することを意図する距離、及び、移動と関連するコスト等を提供してもよい。
 
The UAS capabilities can include specifying UAS types, technologies, specifications, etc.
UASの能力は、それらの1つ又は複数のUASと関連するUASのタイプ、技術、仕様等の指定を含んでもよい。
 
associate with the one or more UASs. Other capabilities and/or features of the UAS may include flight time, waterproofing, wind resistance, ability to hover versus being fixed wing, camera resolution, video capability resolution, ability to carry packages, payload, takeoff weight limits, and other such capabilities.
UASの他の能力及び/又は特徴は、飛行時間、耐水性、耐風性、固定翼に対するホバリング能力、カメラの解像度、ビデオ能力解像度、荷物を搬送する能力、最大積載量、離陸重量限度、及び他のそのような能力を含んでもよい。
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