US2018347778(KR)
"2. The apparatus of claim 1, wherein the steering information is one of steering wheel angle (SWA) information and steering wheel speed (SWS) information."
【請求項2】
前記操向情報は、
操舵角情報又は操舵速度情報のうち一つである、請求項1に記載の操向情報を利用した配光制御装置。
US2019235503(JP)
"1. A steering control apparatus for an aircraft for controlling a steering apparatus being capable of deflecting a steered wheel of landing gear of an aircraft, the steering apparatus comprising: an actual steering angle detecting apparatus detecting an actual steering amount of the steered wheel; a steering gear including a steering member and an operation amount detecting apparatus detecting an operation amount of the steering member; and a driving apparatus deflecting the steered wheel, the steering control apparatus comprising:
an actual steering angle determining section determining an actual steering angle of the steered wheel based on the actual steering amount;
a target steering angle determining section determining a target steering angle based on the operation amount of the steering gear;
a target angle setting section setting a target angle of the steered wheel; and
a control state switching section switching between an enabled state in which steering control is performed to deflect the steered wheel such that the actual steering angle reaches the target angle and a disabled state in Which the steering control is not performed;
wherein, the target angle setting section sets the target angle to an angle that is brought closer to the actual steering angle from the target steering angle when switching from the disabled state to the enabled state is performed by the control state switching section, and after switching from the disabled state to the enabled state, the target angle setting section brings the target angle closer to the target steering angle as time passes."
【請求項1】
航空機の降着装置の操舵輪を操向可能であり、前記操舵輪の実操舵量を検知する実舵角度検知装置と、操舵部材と前記操舵部材の操作量を検知する操作量検知装置とを含む操舵装置と、前記操舵輪を操向する駆動装置とを備えるステアリング装置を制御するための航空機のステアリング制御装置であって、
前記実操舵量に基づいて、前記操舵輪の実舵角度を決定する実舵角度決定部と、
前記操作量に基づいて、前記操舵装置に応じた操作角度を決定する操作角度決定部と、
前記操舵輪の目標角度を設定する目標角度設定部と、
前記実舵角度が前記目標角度になるよう前記操舵輪を操向する操向制御が実施される有効状態と前記操向制御が実施されない無効状態とを切り替える制御状態切替部とを備え、
前記目標角度設定部は、前記制御状態切替部により前記無効状態から前記有効状態に切り替わるときに、前記目標角度が前記操作角度から前記実舵角度に近づいた角度となっているように前記目標角度を決定し、前記無効状態から前記有効状態に切り替わった後、時間の経過に応じて前記目標角度を前記操作角度に近づける、航空機のステアリング制御装置。
EP3398832(JP)
1. An electric power steering device of a steer-by-wire type, comprising:
a steering input mechanism, which includes a steering wheel to be operated by a driver;
a reaction force motor, which is configured to apply a steering reaction force to the steering wheel;
a steering motor, which is configured to output a steering force;
a steering mechanism, which is prevented from being mechanically connected to the steering input mechanism, and is configured to steer a steered wheel through the steering force generated by the steering motor; and
a drive control device, which is configured to carry out drive control for the steering motor and the reaction force motor,
wherein at least one of the steering motor or the reaction force motor is constructed of a double-winding motor of a double-inverter type in which each of windings is duplexed, and the respective duplexed windings are individually driven by two inverters.
【請求項1】
運転者が操作するハンドルを有する操舵入力機構と、
前記ハンドルに操舵反力を付与する反力モータと、
転舵力を出力する転舵モータと、
前記操舵入力機構に機械的に接続されずに、前記転舵モータの転舵力により操向輪を転舵する転舵機構と、
前記転舵モータおよび前記反力モータの駆動制御を行う駆動制御装置と、
を備え、
前記転舵モータおよび前記反力モータの少なくとも1つが、各巻線が二重化され、二重化された前記巻線のそれぞれを2つのインバータで個別に駆動するダブルインバータ方式のダブル巻線モータからなる、
ステアバイワイヤ方式の電動パワーステアリング装置。
EP2018304946(JP)
"1. A handle lock structure for a saddled vehicle, comprising:
a handle steering shaft operated by a handle;
a front wheel steering shaft disposed to steer a front wheel in front of the handle steering shaft;
a top bridge which is fastened to an upper end of the handle steering shaft and to which the handle is fixed; and
an electric handle lock device that is electrically operated and is provided in the proximity of the handle, wherein
the electric handle lock device is provided between the handle steering shaft and the front wheel steering shaft, and the electric handle lock device is disposed so that at least part thereof overlaps below the top bridge in a plan view."
【請求項1】
ハンドル(21)により操作されるハンドル操向軸(61)と、前記ハンドル操向軸(61)の前方に前輪(13)を操舵するために配置された前輪操舵軸(12a)と、前記ハンドル操向軸(61)の上端に締結されて前記ハンドル(21)が固定されるトップブリッジ(81)とを備え、前記ハンドル(21)の近傍に、電気的に作動する電動ハンドルロック装置(85)が設けられた鞍乗り型車両のハンドルロック構造において、
前記ハンドル操向軸(61)と前記前輪操舵軸(12a)との間に前記電動ハンドルロック装置(85)が設けられ、前記電動ハンドルロック装置(85)は、少なくともその一部が平面視で前記トップブリッジ(81)の下方に重なるように配置されることを特徴とする鞍乗り型車両のハンドルロック構造。
US2017341915(JP)
"1. A work vehicle comprising:
a steering cylinder which operates a steering wheel of a work vehicle by hydraulic oil supplied thereto;
a steering member that receives an input for operating the steering wheel;
a steering valve unit which is connected to the steering member and supplies the hydraulic oil to the steering cylinder;
a first detector which detects an operation amount of the steering member;
a second detector which detects a steering angle of the steering wheel;
a third detector which detects a speed of the work vehicle;
a first calculation unit which obtains target information as information of a target steering angle of the steering wheel with respect to the operation amount of the steering member detected by the first detector;
a second calculation unit which obtains actual steering angle information as information corresponding to an actual steering angle of the steering wheel detected by the second detector;
a correction unit which corrects a deviation amount between the target information and the actual steering angle information; and
an adjustment unit which decreases a correction factor for the deviation amount of the correction unit when a speed of the work vehicle detected by the third detector increases in a case where the second detector detects that the steering angle of the steering wheel is in a predetermined range from a neutral position."
【請求項1】
作動油が供給されることによって、作業車両の操向輪を動作させるステアリングシリンダと、
前記操向輪を動作させるための入力を受け付ける操舵部材と、
前記操舵部材と連結されており、前記ステアリングシリンダに前記作動油を供給するステアリングバルブユニットと、
前記操舵部材の操作量を検出する第1の検出器と、
前記操向輪の操舵角度を検出する第2の検出器と、
前記作業車両の速度を検出する第3の検出器と、
前記第1の検出器によって検出された前記操舵部材の操作量に対する前記操向輪の目標とする操舵角度の情報である目標情報を求める第1の演算部と、
前記第2の検出器によって検出された、前記操向輪の実操舵角度に対応した情報である実操舵角度情報を求める第2の演算部と、
前記目標情報と前記実操舵角度情報との間のずれ量を補正する補正部と、
前記操向輪の操舵角度が中立から所定範囲にあることを前記第2の検出器が検出した場合には、前記第3の検出器によって検出された前記作業車両の速度が大きくなると、前記補正部による前記ずれ量の補正率を小さくする調整部と、
を含む、作業車両。
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