和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

への通電

2020-06-15 14:05:59 | 英語特許散策

WO2018191149
[0018] The present disclosure relates generally to medical devices that are used in the human body.

本開示は、概して、人体に使用される医療装置に関する。

In particular, in many embodiments, the present disclosure relates to electroporation systems and methods of energizing a catheter for delivering irreversible electroporation (IRE) using intracardiac catheters, such as, for example, a spiral catheter, or "voltage" catheter, that delivers a high-voltage to multiple electrodes through which a therapeutic current flows into a pulmonary vein of the left atrium of the heart.

特に、多くの実施形態において、本開示は、複数の電極に高電圧を送達し、その複数の電極を通して治療電流が心臓の左心房の肺静脈へ流れる、例えばスパイラルカテーテル、又は「電圧」カテーテルのような、心臓カテーテルを使用して不可逆的エレクトロポレーション(IRE)を実行するためのカテーテルへの通電方法及び、エレクトロポレーションシステムに関する。

During such a procedure, a physician maneuvers the catheter to place it the ostia or antrum of a pulmonary vein.

このような処置の間、医師は肺静脈口又は肺静脈洞部にカテーテルを配置するように、カテーテルを操作する。

The catheter should be oriented, preferably, such that a hoop of the catheter is concentric with the central axis of the pulmonary vein.

好ましくは、カテーテルのフープが肺静脈の中心軸と同心になるように、カテーテルは方向付けられるべきである。

It is realized herein that achieving such an orientation is challenging, potentially requiring multiple attempts and, in certain circumstances, a proper position and orientation of the catheter cannot be achieved.

本明細書によると、このような方向付けを達成することは困難であり、潜在的には複数回の試行を必要とする可能性があり、ある特定の状況では、カテーテルの適切な位置付け及び方向付けは実現できないことが認識される。

WO2018176152
[0012] In one embodiment, not intended to be limiting, the break-away floatation may be held into a base which is mounted to the aircraft, wherein the break-away part (which will be referred to as the "foot") is held magnetically to the base (which will be referred to as the "shoe") by both an electromagnet and a permanent magnet.

一実施形態では、限定することを意図するものではないが、分離する浮揚部は、航空機に実装される基部に保持され得て、分離部分(「フット」と呼ばれる)は、基部(「シュー」と呼ばれる)に、電磁石および永久磁石によって磁気的に保持される。

The electromagnet is powered by the aircraft electrical system, and is sufficiently powerful to attach a ferrous metal component of the break-away part to the base so that the breakaway part will not come off during flight.

電磁石は、航空機電気システムによって電力が供給され、分離部分の鉄を含む金属要素を基部に取り付けるのに十分に強力であり、そのため、分離部分は飛行中に外れない。

Upon a crash, at some point at the time of the crash or shortly thereafter as the aircraft sinks, the electrical system will fail thereby de- energizing the electromagnet.

墜落すると直ぐに、航空機が沈没するので、墜落時にまたは直後に、いくつかの箇所で、電気系統が故障して、電磁石への通電が断たれることになる。

The break-away part is then merely held in place by the much weaker permanent magnet.

続いて、分離部分は、非常に弱い永久磁石により所定位置でただ単に保持されているだけである。

If the break-away part has not already disengaged from the base because of the g-forces on landing, the flotation component, such as styrofoam or other lighter than water material, has a buoyancy which, once submerged, overcomes the force of the permanent magnet, thereby de-coupling the break-away part from the base, and triggering the distress signal from the, then floating on the surface, break-away part.

分離部分が着水時にG力のため基部から未だ離れていない場合、発泡スチロールまたは水よりも軽い他の材料のような浮揚構成要素は、一旦浸水すると、永久磁石の力を圧倒する浮揚性を有し、それによって分離部分を基部から切り離して、分離部分から遭難信号を始動させ、続いて水面に浮く。

The base may be mounted in a lower-drag location on the aircraft, for example under the tail at the after-most end of the aircraft.

基部は、航空機の下部ドラッグ位置に、例えば航空機で最後部の末端部における尾部の下に実装され得る。

WO2018049121
The plurality of coils 58a can be electrically coupled with a power source (not shown) that can facilitate energization of the power coils 58a to propel the vehicles 24 along the track 22.

複数のコイル58aは、電源(図示していない)に電気的に連結することができ、この電源は、送路22に沿って搬送体24を推進させる動力コイル58aへの通電を促進することができる。
 
The propulsion coils 58a may be disposed on at least one of the opposing sides of the magnet of a vehicle to facilitate propulsion of the vehicle along the track system.
 
推進コイル58aは、搬送体の磁石の少なくとも1つの対向する側に配置され、送路システムに沿った搬送体の推進を促進することができる。
 
A control system 62 (FIG. 1) can control the energization of the coils 58a to control the propulsion of the vehicles 24 along the track 22.
 
制御システム62(図1)は、コイル58aへの通電を制御して、送路22に沿った搬送体24の推進を制御することができる。
 
In one embodiment, each coil 58a can be electrically coupled to a transistor (e.g., a MOSFET or IGBT) which is coupled with an output of an "H-bridge".
 
一実施形態において、各コイル58aは、「Hブリッジ」の出力に結合されたトランジスタ(例えば、MPOSFET又はIGBT)に電気的に結合され得る。
 
The control system 62 can control the propulsion of each of the vehicles 24 along the track 22 through operation of the H-bridge which controls the amount and direction of current in each coil 58a.
 
制御システム62は、Hブリッジの操作を介して送路22に沿った各搬送体24の推進を制御することができ、このHブリッジは、各コイル58aの電流の量及び方向を制御する。
 

 

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