
経営理念は、企業が価値提供する先のためにあります。
企業の存在意義は、会社自身の存続ではなく、顧客のためにあります。
従って、顧客の要求に合わせて常に変化する必要があります。
変化しない組織は、顧客を無視したものであり、そもそも経営理念が実践されていない企業といえます。
An organization with shared principles is an organization that can continue to change for the sake of its customers.
he management philosophy is for the company to provide value.
The significance of existence of a company is not for the company's own survival but for customers.
Therefore, it must change constantly according to customer's request.
Organizations that do not change are those that ignored customers and can not be said to be businesses that the management philosophy is not practiced in the first place.
重要なのは、顧客の要求を全て受け入れれば良いとは限らないことです。
時には顧客のために、顧客の要求を断ることも必要です。
行うべき変化とそうではない変化の見極めがポイントだと考えています。
理念よりもこれまでの成功パターンに固執すると、顧客視点から離れていってしまいます。
そのような考え方では、次第に衰退してしまうでしょう。
商品や売り方に関しては、時に応じて変えるという勇気も大切と学びました。
変えていかなければいけないもの。
顧客の要求は、その顧客の顧客の要求によって変わっていく。
この顧客の連鎖が、社会に繋がっている。
社会の変化は、顧客側の変化でもある。
それは、時間の経過と共に、時に速く、
時には緩やかに変化していく。
その変化を先取りして、古い価値にしがみつく
のではなく、新しい価値を作り出していくのが、
経営者がすべきことである。
社員も外に意識を向け続けていれば、変わることに恐れも億劫さも感じないのだと思います。
常に外へ価値提供し、今世間に求められているものをより満足のいく形で提供する事を考えて、価値提供の形を絶えず変化させ続ける必要があります。
求めてくれる存在に生かされている事を忘れずに、リアルタイムの需要に応えられるコンセプチュアルスキルとフットワークを身につけていきます。
For this company tries to set up philosophy as per customer demand.
So the company should always try to give priority to its customer.
If we are able to add value to the customer, the customer will be surviving.
So, we have to consider customer’s demand first.
If a company fail to fulfill the customers demand, the existence of the company will be collapsed.