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和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

搭載される、された、するための;いきなり過去分詞とか;発明の範囲は?

2022-02-19 11:28:32 | 英語特許散策

1)US10611487
[0005] Certain embodiments of the present disclosure provide an air conditioning package onboard a vehicle(*to be mounted on, for mounting on等にはしていない).
【0005】
  本開示の特定の実施形態は、輸送体に搭載された空調パッケージ(*あくまで発明は「空調パッケージ」であり、「輸送体に搭載用の空調パッケージ」であって、「輸送体に搭載された状態の空調パッケージ」ではない;が、いきなりonboard)を提供する。

As used herein, the air conditioning package may include or represent a self-contained air conditioning unit.
本明細書で使用される際に、空調パッケージは、自己完結型の空調ユニットを含み又は表し得る。

For example, the air conditioning package according to one or more embodiments described herein may be self-contained within a housing or case, and optionally may be portable to enable the air conditioning pack to be installed on the vehicle.
例えば、本明細書で説明される1以上の実施形態による空調パッケージは、ハウジング又はケース内で自己完結しており、任意選択的に、空調パックを輸送体に設置することができるように携帯可能であり得る。

The term “air conditioning package” is also referred to herein as “air conditioning pack”.
「空調パッケージ」という用語は、本明細書で「空調パック」とも称される。

 1. An air conditioning pack comprising:

an air cycle assembly including an air compressor mechanically coupled to a turbine, the turbine configured to receive bleed air and utilize the bleed air to compress ram air at the air compressor;

a vapor cycle system including an evaporator and a motor-driven refrigerant compressor, the motor-driven refrigerant compressor configured to pressurize a refrigerant within the vapor cycle system, the evaporator configured to receive the compressed ram air and allow heat transfer from the compressed ram air to the refrigerant to reduce an operating temperature of the compressed ram air;

a mixing duct configured to receive the compressed ram air and mix the compressed ram air with the bleed air to generate a hybrid air stream that is used for cooling at least a portion of a vehicle; and

one or more processors operatively connected to the motor-driven refrigerant compressor and configured to deactivate the motor-driven refrigerant compressor in response to an ambient temperature outside of the vehicle falling below a designated threshold temperature.

2)特開2019-132357
【特許請求の範囲】
【請求項1】
  車両に搭載される変速機と、
  前記車両の故障を検知し、動力伝達を遮断して走行を不能にする動力伝達遮断手段と、
  ドライバーにより操作される変速操作手段と、
  前記動力伝達遮断手段により動力が遮断された後、前記変速操作手段で所定のパターン操作がなされたことを条件に、前記変速機の変速段を変速可能な最低前進段または最低後進段に変速して動力伝達を可能にする変速手段と、を備え、
  前記動力伝達遮断手段は、前記変速操作手段により所定のパターン操作がなされた後、所定時間経過したことを条件に再度動力伝達を遮断することを特徴とする動力伝達制御装置。

(*transmissionが車両に搭載された状態でなければ動力伝達制御する意味も無さそうだから「された」、「されている」と判断し、"device which is mounted on a vehicle"や、"device mounted on a vehicleで多分よさそう)

3)特開2018-182661(JP)

【請求項5】
  道路に設置される路側機と無線接続することができ且つ車両に搭載される(*された?用の?)車両搭載器であって、
  前記路側機から同報され且つ前記路側機の位置に関する情報を含む情報を無線通信により取得する路側機情報解析部と、
  前記車両搭載器と前記路側機との個別の無線接続を制御する路側機接続部と、
  前記車両搭載器と前記路側機との個別の無線接続時に、前記路側機から前記路側機の周辺の情報を取得する路側機情報処理部とを備え、
  前記路側機情報解析部は、前記路側機の位置に関する情報である路側機情報に基づき、前記路側機と前記車両搭載器とを個別に無線接続するか否かを決定し、前記路側機接続部へ無線の接続又は切断を指示する
  車両搭載器。

US2018310242(JP)
16 . A vehicle-mounted apparatus that is capable of wireless connection with a roadside device which is on, above, or below a road, the vehicle-mounted apparatus being on a vehicle, the vehicle-mounted apparatus comprising:

storage; and

processing circuitry that, in operation, performs operations including:

acquiring position information that is broadcast from the roadside device by wireless communication, the position information being about a position of the roadside device;

deciding whether individual wireless connection is performed between the roadside device and the vehicle-mounted apparatus based on roadside device information, the roadside device information including the position information about the position of the roadside device;

connecting or disconnecting the individual wireless connection between the vehicle-mounted apparatus and the roadside device based on the deciding; and

acquiring periphery information of the roadside device from the roadside device during the individual wireless connection between the vehicle-mounted apparatus and the roadside device in response to the individual wireless connection being connected.

(*許可されたUS10397861も同様にthe vehicle-mounted apparatus being on a vehicle;搭載された状態であることが明確ですが、英訳としてそれで権利的にもOK?)

4)再表2019/198142(JP)
【請求項4】
  車両に搭載され(*されている?用の?考慮不要?)、車線を通信範囲として設置された路側アンテナを通じて路側装置と通信する車載器であって、
  前記路側装置から信号を受信する信号受信部と、
  前記信号に含まれる前記路側装置の路側装置識別情報と、当該信号の電波強度とを関連付けた通信履歴情報を記録する履歴記憶部と、
  前記路側装置に前記通信履歴情報を送信する履歴送信部と、
  を備える車載器。

US2021166561(JP)
4 . A vehicle-mounted equipment that is mounted in a vehicle and is configured to communicate with a roadside device through a roadside antenna installed to have a lane as a communication range, the vehicle-mounted equipment comprising:

a signal receiving unit configured to receive a signal from the roadside device;

a history storing section configured to record communication history information in which roadside device identification information of the roadside device included in the signal and a radio wave intensity of the signal are associated with each other; and

a history transmitting unit configured to transmit the communication history information to the roadside device.

*that is mounted in a vehicleは「搭載するための」(用途、目的)とも解釈可能?equipment mounted in a vehicleだとNG?権利範囲に関し、実際の搭載の有無の考慮は不要?「ウチの製品は車両に搭載してない状態だから侵害してません」なんてことには?

5)再表2019/098353(JP)
【請求項20】
  車両に搭載される車両制御装置であって、
  駐車場内における自動走行を実現するように前記車両の走行状態を制御する走行制御部と、
  前記駐車場の路面に設置された路面標示の絶対方位および絶対位置を特定可能な駐車場データを取得する駐車場データ取得部と、
  前記車両の周辺の状況を撮像する車載カメラによって得られる画像データを取得する画像データ取得部と、
  前記自動走行の実施中に、前記画像データから前記路面標示に関する路面標示データを検出することで、前記画像データ上における前記車両に対する前記路面標示の相対方位および相対位置を算出し、算出した前記相対方位および前記相対位置と、前記駐車場データと、に基づいて、前記車両の実方位および実位置を推定する位置推定部と、
  を備える、車両制御装置。

EP3689695(JP)
20. A vehicle control device configured to be mounted on a vehicle(*搭載用に構成されている), the vehicle control device comprising:

a travel control unit that controls a traveling state of the vehicle to achieve autonomous travel in a parking lot;

a parking lot data acquisition unit that acquires parking lot data capable of identifying an absolute orientation and an absolute position of a road surface marking that is provided on a road surface of the parking lot;

an image data acquisition unit that acquires image data obtained by an on-board camera that captures a situation around a vehicle; and

a position estimation unit that calculates a relative orientation and a relative position of the road surface marking with respect to the vehicle on the image data during the autonomous travel by detecting road surface marking data related to the road surface marking from the image data, and that estimates an actual orientation and an actual position of the vehicle on the basis of the calculated relative orientation, the calculated relative position, and the parking lot data.

6)再表2018/198271(JP)
【請求項1】
  複数の車輪それぞれの回転角度を検出する回転角度検出部を有する車両に搭載され、前記複数の車輪のそれぞれに装着された送信機が前記複数の車輪のうちのいずれの車輪に装着されているかを特定可能に構成された受信機であって、
  前記車輪が前記回転角度の取り得る範囲内で等角度置きに設定された複数の特定角度のうちいずれかの特定角度となったことを前記送信機が検出したときに当該送信機から送信される送信データを受信するように構成された受信部と、
  前記受信部が前記送信データを受信したことを契機として、前記回転角度検出部から前記回転角度を取得するように構成された取得部と、
  前記取得部によって取得された前記回転角度を前記特定角度同士の角度差の値を用いて補正することで、同一の前記特定角度で送信された前記送信データの受信を契機として取得された前記回転角度とみなすことができる特定回転角度を得るように構成された補正部と、
  前記特定回転角度を用いて、前記送信データに含まれるIDコードと前記車輪との対応付けを行うように構成された特定部と、を備えた受信機。

US2019070908(JP)
1 . A receiver configured to be mounted on a vehicle(*搭載用に構成されている)having a rotation angle detecting section that detects rotation angles of respective wheel assemblies, wherein a transmitter is attached to each wheel assembly, the receiver being configured to identify the wheel assembly to which each transmitter is attached, the receiver comprising:

a receiving section configured to receive transmission data that is transmitted from each transmitter when the transmitter detects that the associated wheel assembly is at any of specific angles, which are set at equal angular intervals in a possible range of the rotation angle of the wheel assembly;

an obtaining section configured to obtain the rotation angles from the rotation angle detecting section upon reception of the transmission data by the receiving section;

a correcting section configured to correct the rotation angles obtained by the obtaining section by using a value of an angle difference between the specific angles, thereby obtaining specific rotation angles that can be regarded as the rotation angles obtained upon reception of the transmission data transmitted at the same specific angle; and

an identifying section configured to identify correspondence between ID codes included in the transmission data and the wheel assemblies by using the specific rotation angles.

7)再表2017/022626(JP)
【請求項9】
  車両に搭載される二段圧縮式の冷凍サイクル装置であって、  
  冷媒を圧縮する圧縮機構(111)、前記圧縮機構を駆動する電動モータ(112)、吸入ポート(11b)、吐出ポート(11c)および中間圧ポート(11d)を有し、前記吸入ポートから吸入した低圧冷媒を前記圧縮機構で圧縮して高圧冷媒として、前記吐出ポートから前記高圧冷媒を吐出するとともに、前記低圧冷媒の圧力と前記高圧冷媒の圧力の間の圧力である中間圧冷媒を、前記中間圧ポートから流入させて圧縮過程途中の冷媒に合流させる電動圧縮機(11)と、
  車室内に向かって送風される室内送風空気との熱交換により、前記吐出ポートから吐出された冷媒を放熱する放熱器(12)と、
  前記放熱器から流出した冷媒を前記中間圧冷媒となるまで減圧させる第1減圧器(13)と、
  前記第1減圧器から流出した前記中間圧冷媒の気液を分離する気液分離器(14)と、
  前記気液分離器で分離された液相冷媒を前記低圧冷媒となるまで減圧させる第2減圧器(17)と、
  車室外空気との熱交換により、前記第2減圧器から流出した冷媒を蒸発させて前記吸入ポート側へ流出させる室外熱交換器(18)と、
  前記気液分離器で分離された気相冷媒を前記中間圧ポートへ導く中間圧冷媒流路(15)と、
  前記電動圧縮機を制御する制御装置(40、113)とを備え、
  前記電動モータは、交流電流を用いる交流モータであり、
  前記制御装置は、
  前記電動圧縮機が、前記中間圧冷媒を前記中間圧ポートに導入する二段圧縮モードで駆動している際において、前記電動圧縮機へ供給する供給電力量を現在の前記供給電力量よりも減少させる電力量減少要求がある場合に、前記電動モータへ出力される交流電流を制御して、前記電動モータの回転を減速させる減速制御部(S23)と、
  前記減速制御部によって前記電動モータの回転を減速させた後に、前記電動モータへ出力される交流電流を制御して、前記電動モータの回転速度をゼロ速度に制御するゼロ速度制御部(S41)と、
  前記電力量減少要求が解除された場合に、前記ゼロ速度制御部によってゼロ速度に制御された前記圧縮機を再起動させる再起動部(S27)とを有する冷凍サイクル装置。

US2018202442(JP)
9 . A two-stage compression refrigeration cycle device for a vehicle(*車両用の), the refrigeration cycle device comprising:

an electric compressor that has a compression mechanism, an electric motor, a suction port, a discharge port, and an intermediate-pressure port, the compression mechanism that is configured to compress a refrigerant and is operated by the electric motor, the electric compressor that is configured to draw a low-pressure refrigerant from the suction port, compress the low-pressure refrigerant in the compression mechanism to be a high-pressure refrigerant, and discharge the high-pressure refrigerant from the discharge port, the electric compressor that is configured to draw an intermediate-pressure refrigerant, which has an intermediate pressure between a pressure of the low-pressure refrigerant and a pressure of the high-pressure refrigerant, from the intermediate pressure port to join a refrigerant being compressed in the compression mechanism;

a radiator that dissipates heat of the high-pressure refrigerant, which is discharged from the discharge port, by performing a heat exchange between the high-pressure refrigerant and air which is blown into a vehicle compartment;

a first pressure reducer that decompresses a refrigerant, which flows from the radiator, to be the intermediate-pressure refrigerant;

a gas-liquid separator that separates the intermediate-pressure refrigerant, which flows from the first pressure reducer, into a gas-phase refrigerant and a liquid-phase refrigerant;

a second pressure reducer that decompresses the liquid-phase refrigerant, which is separated in the gas-liquid separator, to be the low-pressure refrigerant;

an exterior heat exchanger that is configured to evaporate a refrigerant, which flows from the second pressure reducer, by performing a heat exchange between the refrigerant and an outside air flowing from an outside of the vehicle compartment, and then guide the refrigerant to flow to the suction port;

an intermediate-pressure refrigerant passage that guides the gas-phase refrigerant, which is separated in the gas-liquid separator, to the intermediate-pressure port; and

a controller that is configured to control the electric compressor, wherein

the electric motor that is an AC motor using an AC current, and

the controller has

a deceleration section that reduces a rotational speed of the electric motor by controlling the AC current which is output to the electric motor, when a two-stage compression mode, in which the intermediate-pressure refrigerant flows into the electric compressor from the intermediate-pressure port, is performed and an electric power decreasing request that requests to decrease electric power being supplied to the electric compressor is made,

a rotation stop section that controls the rotational speed of the electric motor to be zero by controlling the AC current applied to the electric motor after the deceleration section reduces the rotational speed of the electric motor, and

a restart section that restarts the electric compressor when the electric power decreasing request is canceled after the rotation stop section controls the rotational speed to be zero.

8)再表2016/147367(JP)
【請求項1】
  車両に持ち込まれた持込端末と通信し、前記持込端末から未確認情報を取得する通信部と、
  前記車両の運転状態を取得する運転状態取得部と、
  前記運転状態に基づき、前記未確認情報の出力制御を行う出力制御部と、を備え、
  前記車両に搭載された(*搭載された状態であると考える他ない)
未確認情報出力装置。

1 . An unconfirmed-information output apparatus, comprising:

a processor to execute a program; and

a memory to store the program which, when executed by the processor, performs processes of:

communicating with a carry-in terminal brought into a vehicle to obtain unconfirmed information from said carry-in terminal;

obtaining a driving state of said vehicle; and

controlling output of said unconfirmed information to a display or a voice output unit on a basis of said driving state, said display or said voice output unit being mounted on said vehicle,

wherein said unconfirmed-information output apparatus is mounted on said vehicle.

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