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企業の中で、ルールを作ることは簡単です。
しかし、それを守らせること、習慣化させることは、大変難しいことです。
良い習慣は、良い文化になります。
良い文化を持った企業は、競合他社に簡単にまねされることはありません。
この領域に達するまで、習慣化をさせることです。
Creating systems is not about making and keeping rules. It is about continuing to keep them until they become habit.
It is easy to create rules within a company.
However, it is very difficult to keep it and to make it a habit.
Good habits will be a good culture.
Companies with good culture are not easily imitated by competitors.
To make this habit until you reach this stage.
ルールを守るのが当たり前の状況を作るのは、組織の構成員一人一人です。
誰かが「これぐらい手を抜いてもいいだろう。」と考えて実行した瞬間、企業文化の瓦解が始まります。
組織の構成員一人一人が持つ基準の高さが、企業文化を左右するのだと考えています。
キーパーを創る人、守る人を作成する手順が必要になる
そのゴール達成をねがい、最初は最大限にパワーを投入することが大切そうです。
決まり、ルール、は「しなければいけないこと。」
「しなければいけないことをやります。」
「ルールに従います」、は約束。
約束を守る事。
それを守ることで、初めて”決まり”の存在意義が生まれる。
そして、決まり、やルールが効果を生むのは、それが”当たり前”になったとき。
つまり、守られ続ける、守ることが習慣化されたとき。
そのレベルになって、はじめて”決めたことを守れる組織”が出来上がる。
大事なのは、決まりやルールの内容よりも、組織として”決めたことを守る文化”を作っていく事である。
So, every company should think how to make the system as a habit.
When it will turn into habit, it will be core competence of the company.
Which is not easily imitated by competitors.
But it will be implemented by the employees. So every employee should be
Good habituated. By doing it continuously an ideal corporate culture
Will be established.
Adding value & creating system are the precondition of improving the organization process. To make it habit to establish a Good system.