久野康成公認会計士事務所/株式会社東京コンサルティングファーム(TCF)の 【国際化支援ブログ】

東京コンサルティンググループ(TCG)は、日本企業の収益改善・国際化をトータルサポート!!

顧客にとっては、あなたが会社を代表しているのです

2017年01月27日 | 仕事術



あなたの会社におけるポジションが何であれ、顧客と接した時、あなたが会社の顔になる、あなたを通じて、顧客は、会社を評価します。

あなたが良いサービスを顧客にすれば、顧客は、良い会社と思うし、あなたが悪いサービスをすれば、顧客は悪い会社と思います。


究極的には、良い会社、悪い会社があるのではなく、
良いサービスを行う会社と悪いサービスを行う会社があるだけです。

そして、そのサービスを行うのは、顧客に接する現場の社員であり、社長ではありません。


顧客にとって、会社を代表しているのは、社長ではありません。

あなた自身が、会社を代表し、会社の顔になっているのです。



たとえ、会社におけるポジションが低くとも、顧客には関係ありません。

あなたが会社の代表なのです。


As far as your customers are concerned, you are your company's representative.



Whatever the position in your company, when you contact the client, you become the face of the company, the customer evaluates the company through you.


If you make good service to clients, clients think that your company is a good company, and if you do bad service, clients think that it is a bad company.


Ultimately, there is not a good company or a bad company,
There are companies that do good service or companies that do bad service.

And, it is the employee of the workplace that comes in contact with the client that does the service, not the president.

For clients, the company president is not representive.You represent it by yourself and become the face of the company.

Even if the position in the company is low, it does not matter to clients.


You are the representative of the company.