久野康成公認会計士事務所/株式会社東京コンサルティングファーム(TCF)の 【国際化支援ブログ】

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顧客からの質問は即答を原則とせよ

2017年01月16日 | プロフェッショナル論


顧客が質問をするのは、今、回答が欲しいからです。

顧客からの質問は、即答を原則にする必要があります。


回答の精度を重視して、時間をかければ、顧客にとって情報の鮮度が失われ、どうでもよくなってしまうかもしれません。または、他から情報を入手され、仕事の遅い人というレッテルを貼られる危険性もあります。


顧客の質問に対して精度に自信がない場合は、回答の方向性だけでも示すこと。
その上で、早急に調べて、先の回答に補足することです。


また、プロフェッショナルとして、常に即答できるように普段から勉強を怠らないことが重要です。

顧客からの質問は、調べて回答すれば良いと思っている人は、普段からの勉強を怠ります。

結果として、仕事が後手後手に回り、仕事に振り回され、結果として、人より長時間労働を余儀なくされます。



即答を原則とし、仕事は常に先回りをする事

仕事もまた、先手必勝なのです。

Make it a rule to always respond to customer inquiries immediately !

When our clients ask something, they want to get an answer now!

It is necessary to give an answer immediately.

It is our policy.

If we think about the preciseness of the answer too much and take the time ,the freshness of information may decrease for the clients, thereafter they do not care for our information.

When we do not give an answer immediately, they may get information from others, then we may be labeled as a procrastinator.

When we do not have our confidence regarding the preciseness of information, we have to give significant points and a direction at first.

Thereafter we show look into the information in detail then we give an additional information to the clients as soon as possible.

It is significant for professionals that we study the latest information daily.

Those who always look into the information after clients ask us, they will be neglectful for studying hard.

As a result, they can not control their tasks and they always feel busy, consequently they cannot keep the deadline.


Quick response is our principle.
Anticipate what will happen and take preventive measures!