US2017284717(JP)
"[0040] As illustrated in FIG. 3, a current actual rotation number (actual rotation speed) N1 is subjected to feedback to the fan inverter 21 from the outdoor fan motor 20. Information of the rotation number is retransmitted to the control board (control unit) 31 and a target rotation number (target rotation speed) N is compared to the received current actual rotation number N1 in the control board 31. When a difference between the numbers is larger than or equal to a certain value, a value, which is referred to as a duty ratio as an electrical signal that causes the actual rotation number of the fan motor 20 to approximate to the target rotation number, is generated and output. Based on the electrical signal, in the control board 31, voltage is converted into a rotation-speed command voltage obtained by increasing or decreasing the rotation-speed command voltage. "
「[0027] 図3に示すように、室外ファンモータ20からファンインバータ21に、現在の実回転数(実回転速度)N1がフィードバックされる。その回転数情報は更に制御基板(制御部)31に送られ、この制御基板31において、目標回転数(目標回転速度)Nと受け取った現在の実回転数N1とを比較し、その差が一定値以上大きければ、前記ファンモータ20の実回転数を前記目標回転数に近づけるような電気信号であるデューティ比(duty比)と呼ばれる値を生成し出力する。この電気信号に基づいて、制御基板31では、回転速度指令電圧を増加若しくは減少させた回転速度指令電圧に変換する。 」
US9783053(JP)
"The ring gear rotational frequency sensor 52 is a sensor for acquiring output rotational speed information of the dog clutch 8, and which calculates the output side rotational frequency of the dog clutch 8 by taking into consideration of the rear side gear ratio and the front side gear ratio upon calculation with respect to the detected value of the ring gear rotational frequency. The input rotational speed information of the dog clutch 8 is obtained by calculating the average value of the left and right front wheel speeds. "
「前記リングギア回転数センサ52は、ドグクラッチ8の出力回転数情報を取得するためのセンサであり、リングギア回転数検出値に、リア側ギア比とフロント側ギア比を演算に考慮することで、ドグクラッチ8の出力回転数を演算する。なお、ドグクラッチ8の入力回転数情報は、左右前輪速度の平均値により取得する。」
US10017177(JP)
"When a ratio between rotation speeds of a front wheel and a rear wheel of the motorcycle becomes larger than a preset threshold, the output unit may output a torque smaller than the request torque of the driver as the request torque for the engine of the motorcycle."
「[0017] また、前記出力部は、前記自動二輪車の前輪と後輪の回転速度の比があらかじめ設定されたしきい値より大きくなったら、前記運転者の要求トルクより小さいトルクを前記自動二輪車のエンジンへの要求トルクとして出力する、ことができる。 」
"As described above, in the processing flow of the torque control apparatus according to the embodiment, since the threshold is corrected based on the vehicle body state (bank angle, pitch angle, engine speed information, accelerator operation information, clutch information, estimated gear position information, or gear information) of the motorcycle, the threshold can be set appropriately. Also in the processing flow of the torque control apparatus according to the embodiment, since a decision is made as to whether a wheelie state is likely to occur based on the actual engine torque and its change ratio, the possibility of a wheelie state can be detected more reliably. "
「[0058] 以上のように、本実施形態のトルク制御装置の処理フローによれば、自動二輪車の車体状態(バンク角度、ピッチ角度、エンジン回転数情報、アクセル操作情報、クラッチ情報、推定ギヤ位置情報、又はギヤ情報)に基づいてしきい値を補正するので、しきい値を適切に設定することができる。また、本実施形態のトルク制御装置の処理フローによれば、実エンジントルクとその変化率に基づいてウィリー状態が発生するおそれがあるか否かを判定しているので、より確実にウィリー状態の発生のおそれを検出することができる。 」
EP2896785
"1. A gas turbine engine (20) comprising:
a fan (42) and a turbine section (28) having a first turbine rotor (46), the first turbine rotor (46) to drive a compressor rotor (44);
a gear reduction (48) effecting a reduction in the speed of the fan (42) relative to an input speed from a fan drive turbine rotor;
the compressor rotor (44) having a number of compressor blades in at least one of a plurality of rows of the compressor rotor (44), and the blades operating at least some of the time at a rotational speed, and the number of compressor blades in the at least one row and the rotational speed being such that the following formula holds true for the at least one row of the compressor rotor (44):
(the number of blades × the rotational speed)/ (60 seconds/minute) ≥ 5500 Hz; and
the rotational speed being in revolutions per minute."
「1. ガスタービンエンジンであって、
ファンと、圧縮機ロータを駆動する第1のタービンロータを有するタービンセクションと、
ファン駆動タービンロータからの入力速度に対して前記ファンの速度の低下をもたらすギア減速部と、
を備え、
前記圧縮機ロータは、前記圧縮機ロータの複数の列のうちの少なくとも1つにおいていくつかの圧縮機ブレードを有し、前記ブレードは、ある回転速度で少なくとも一部の時間動作し、前記少なくとも1つの列における圧縮機ブレードの数および前記回転速度は、以下の式、
(ブレードの数×回転速度)/(60秒/1分)≧5500Hz
が、前記圧縮機ロータの前記少なくとも1つの列に当てはまり、かつ、
前記回転速度が毎分回転数であるようなものである、ことを特徴とする、ガスタービンエンジン。 」
WO2012145381
"15. The molten metal pump in accordance with claim 9, wherein the bypass gap is adapted to reduce a head pressure of the associated molten metal at the outlet as the rotational rate of the impeller is increased.
16. The molten metal pump in accordance with claim 9, wherein the bypass gap is operative to tune the pump assembly such that molten metal is statically held at approximately 1.5 feet of head above a metal line or between 850 to 1000 rotations per minute of the impeller. "
「【請求項15】
前記バイパス間隙は、前記インペラの回転速度が増加されるにつれて、前記出口で関連した前記溶融金属のヘッド圧力を減少させるようになっている請求項9に記載の溶融金属ポンプ組立体。
【請求項16】
前記バイパス間隙は、前記溶融金属が、金属ラインより上の約1.5フィートのヘッドに、又は前記インペラの毎分850~1000回の回転数に、静的に保持されるように、前記ポンプ組立体を調整するように機能する請求項9に記載の溶融金属ポンプ組立体。」
US2008125929
"12. The apparatus of claim 11, wherein the first neural network further receives an average crankshaft rotation speed from an engine rpm sensor."
「12. 前記第1のニューラルネットワークが、エンジン回転数センサから平均クランクシャフト回転速度をさらに入力する、請求項11に記載の装置。」
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