2019年5月10日(Fri.) ここ2・3日は、28〜30℃超えの暑い日になりそうです(日本の各地)。 TV番組でも、そうした事実を報道していますが、もっと根本原因に迫るようなコメントが欲しいところです。 実に、日本のマスコミは役割を果たしていないと思えることが多いのです・・・。(全ての番組を見ているわけではありません。)
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さて、アイスランドのマーケットでは、こうした動きも加速しているようです。 ( ニュースソース: iceland monitor 5月8日発 )
<原文の一部>
Nettó to Adopt Food in the Nude
The produce section at one of Nettó's stores. Photo/Contributed (注: 農産物セクション)
The Icelandic discount supermarket Nettó has announced its aim to make the fruit and vegetable section of its stores plastic-free by the end of the year, mbl.is reports. A press release from the company notes that much of its organic produce is already wrapped in environmentally friendly packaging, and that the initiative will be launched in cooperation with suppliers.
This move is quite in line with a relatively new trend dubbed “food in the nude” which, for example, has been quite popular in New Zealand. As a result, sales of some vegetables have soared by up to 300 percent, according to nzherald.co.nz.
In recent years, a special sprinkling system has been in use at the fruit and vegetable sections of Nettó stores, which lengthen the shelf life of produce by 30-40 percent. Besides, non-disposable bags for fruits and vegetables, popular among customers, were taken into use by the chain at the beginning of the year.
“We constantly strive to improve, as far as the environment is concerned,” notes Gunnar Egill Sigurðsson, manager of the store division of Samkaup, the company that operates the Nettó stores. He notes that Nettó places a strong emphasis on having a positive effect on the environment by being a leader among grocery stores in Iceland in terms of environmental issues.
“In 2017, we set ourselves the goal of reducing the number of plastic bags used by one million, or by 30 percent by the end of 2019. Since 2010, we’ve seen a 37 percent reduction,” Gunnar remarks. “We’re also diligently searching for environmentally friendly solutions, such as plastic-free solutions in disposable goods for camping trips this summer. We will stop carrying plastic straws, moving instead toward biodegradable ones, among other things.”
(超抜粋)アイスランドの格安スーパーマーケット Nettó は、年末までにフルーツや野菜のプラスティックをなくすと発表しました。プレス発表によると、既にオーガニック農産物は環境に優しいラッピングにされており、これらは供給者との協業で行われているのです。
この動きは、 “food in the nude” と呼ばれる新たなトレンドに関係しています。 たとえば、ニュージーランドなどでは普通のことになっていて、野菜によっては300%もの売り上げ増になるものもあります。
近年、Nettó stores では、特別な散布(水)システムがフルーツや野菜部門で使用されていて、棚の商品の鮮度が30〜40%伸びています。一方で、消費者に好評な、非使い捨て容器に入ったフルーツや野菜は、今年の初めから関係スーパーで導入されています。
このスーパーの動静は、アイスランドの食品雑貨店全体に影響を与えるものだとも言います。(一部、意訳)
・・・ (以下、和訳省略。 原文を流し読みして下さい。) ・・・
***
こうした販売方法が、各国各地で導入されると良いですね(日本でも見かけていますが)。
*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。
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さて、アイスランドのマーケットでは、こうした動きも加速しているようです。 ( ニュースソース: iceland monitor 5月8日発 )
<原文の一部>
Nettó to Adopt Food in the Nude
The produce section at one of Nettó's stores. Photo/Contributed (注: 農産物セクション)
The Icelandic discount supermarket Nettó has announced its aim to make the fruit and vegetable section of its stores plastic-free by the end of the year, mbl.is reports. A press release from the company notes that much of its organic produce is already wrapped in environmentally friendly packaging, and that the initiative will be launched in cooperation with suppliers.
This move is quite in line with a relatively new trend dubbed “food in the nude” which, for example, has been quite popular in New Zealand. As a result, sales of some vegetables have soared by up to 300 percent, according to nzherald.co.nz.
In recent years, a special sprinkling system has been in use at the fruit and vegetable sections of Nettó stores, which lengthen the shelf life of produce by 30-40 percent. Besides, non-disposable bags for fruits and vegetables, popular among customers, were taken into use by the chain at the beginning of the year.
“We constantly strive to improve, as far as the environment is concerned,” notes Gunnar Egill Sigurðsson, manager of the store division of Samkaup, the company that operates the Nettó stores. He notes that Nettó places a strong emphasis on having a positive effect on the environment by being a leader among grocery stores in Iceland in terms of environmental issues.
“In 2017, we set ourselves the goal of reducing the number of plastic bags used by one million, or by 30 percent by the end of 2019. Since 2010, we’ve seen a 37 percent reduction,” Gunnar remarks. “We’re also diligently searching for environmentally friendly solutions, such as plastic-free solutions in disposable goods for camping trips this summer. We will stop carrying plastic straws, moving instead toward biodegradable ones, among other things.”
(超抜粋)アイスランドの格安スーパーマーケット Nettó は、年末までにフルーツや野菜のプラスティックをなくすと発表しました。プレス発表によると、既にオーガニック農産物は環境に優しいラッピングにされており、これらは供給者との協業で行われているのです。
この動きは、 “food in the nude” と呼ばれる新たなトレンドに関係しています。 たとえば、ニュージーランドなどでは普通のことになっていて、野菜によっては300%もの売り上げ増になるものもあります。
近年、Nettó stores では、特別な散布(水)システムがフルーツや野菜部門で使用されていて、棚の商品の鮮度が30〜40%伸びています。一方で、消費者に好評な、非使い捨て容器に入ったフルーツや野菜は、今年の初めから関係スーパーで導入されています。
このスーパーの動静は、アイスランドの食品雑貨店全体に影響を与えるものだとも言います。(一部、意訳)
・・・ (以下、和訳省略。 原文を流し読みして下さい。) ・・・
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こうした販売方法が、各国各地で導入されると良いですね(日本でも見かけていますが)。
*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。
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