ファンタジアランドのアイデア

ファンタジアランドは、虚偽の世界です。この国のお話をしますが、真実だとは考えないでください。

Laughter and muscle training promise a happy old age Idea Plaza Summary 1190

2024-10-05 17:39:46 | 日記

 Recently, positive emotions such as strength, flexibility, happiness, and gratitude have been attracting attention. Methods of preventing disease and promoting health by strengthening positive emotions are attracting attention. Laughter is a representative example of positivity. For example, laughing affects the autonomic nervous system. This influence activates the sympathetic nervous system, which is increased during activity. After laughing, the parasympathetic nervous system, which is dominant when relaxed, is activated. If the sympathetic nervous system is continuously activated, it has a negative effect on the state of the mind and body. In the same way, if the parasympathetic nervous system is continuously active, it also has a negative effect on the state of the mind and body. It is desirable for them to work in moderation and in alternation. Laughter is a meaningful tool for making this switch.
 The problem of social isolation, not only for seniors, is now an issue that should be addressed as a national project. If isolation continues, it will accelerate aging and hasten the onset of depression and dementia. Going outside and having more contact with people uses up more energy, which also reduces the risk of developing lifestyle-related diseases. Exercise not only builds muscle in the legs and prevents all kinds of diseases, but is also an important factor in preventing isolation. An ideal activity is one that combines the three elements of "moving the body," "using the brain," and "interacting with people." When the benefits of laughter and exercise are combined, people become more positive and their health improves.
 What caught my attention was the partnership between exercise (Asics) and laughter (Yoshimoto Kogyo). Asics has a sports engineering research institute. This institute has the vision of "using the intellectual technology cultivated in sports to realize a good lifestyle." Asics analyzed the movements of comedians when they perform gags. Specifically, they measured breathing rate, heart rate, and exercise load, and analyzed the results. As a result, it became clear that gag movements improve the physical and mental state. Asics decided to create a new exercise routine that incorporates the gags of Yoshimoto comedians. If exercises developed based on such a new idea were to become widespread, the world would become a happier place. People would continue to exercise while laughing, and exercise would have the same effect as muscle training. As a result, the secretion of myokines would be promoted, strengthening the human immune system. It would also slow the progression of dementia. The combination of laughter and exercise may bring a happy life to seniors.

J-POP의 약진에 필요한 다음의 장치   아이디어 광장 375

2024-10-05 08:53:48 | 日記


 4월에 미국에서 열린 세계 최대급의 음악 페스티벌 「코첼라」에는 일본세가 다수 참가했습니다. 캘리포니아 주 서부의 사막지대에 회장이 설치되어 입장자는 총 75만명에 이르는 큰 축제입니다. 「코첼라」에는 YOASOBI(밤 놀이)나 래퍼의 Awich씨 등 일본세가 많이 출연했습니다. 이런 축제뿐만 아니라 라이브와 차트에서 J-POP이 활기를 불러옵니다. '아이돌'은 일본어 곡으로 처음으로 빌보드의 구발 차트에서 선두에 섰습니다. 이 「아이돌」은, 일본의 음악 유닛·YOASOBI의 악곡이 됩니다. 세계 차트에 J-POP이 늘어선 지금 아티스트의 세계 진출을 지원하는 기업도 당연히 나옵니다.
 그 기업의 하나로, 소니 뮤직 엔터테인트(SME)가 있습니다. SME는 소니의 쌀 애니메이션 전달 회사와도 함께 애니메이션 음악의 페스티벌 등에도 가수의 출연을 다루고 있습니다. 「아이돌」은, 애니메이션 [추시의 아이] 주제가로서 히트했습니다. 상식적인 애니메이션 송으로서 곡상이 크게 다른 것이 [추시의 아이]의 히트에 연결되었다고도 알려져 있습니다. K-POP은 보편성을 구현했습니다. 그렇지만, 「아이돌」은, 「애니메이션과 친화성이 높은 것이, 타국의 음악에는 없는 일본의 강점이다」라고 말해지고 있습니다. 보편성보다 지역성이나 특수성에 비중이 있는 것 같습니다. 일본 애니메이션은 갈라파고스의 강점을 가지고 있습니다.
 일본에서 글로벌을 목표로 하는 움직임은 앞으로도 늘어나는 상황이 되고 있습니다. 보편화와 글로벌화만으로 모든 사람들을 만족시키는 것은 어려운 상황입니다. J-POP의 다음 성장에는 해외에서의 물판 체제의 정비를 만드는 것이 과제가 됩니다. J-POP의 다음 성장은 열성적인 팬 커뮤니티인 핵심 팬을 만들 것입니다. 열렬한 팬들의 세계가 그들이 형성하는 문화가 될 수 있습니다. 문화는 태어나면 흔들림부터 성장하고 성숙의 영역까지 성장하고 성장이 피크가 되면 퇴색하는 흐름이 있습니다. '아이돌'과 'BBBB'는 문화의 흐름에서 말하면, 요람기부터 성숙의 영역까지 밀어올릴 수 있는 가능성이 있는 것입니다. 현대는 좁아도 열량이 큰 팬에게 수용되는 것이 중요합니다. J-POP이 세계에서도, 요람기부터 성숙의 영역에 차례차례 등장할 것을 기대하고 싶은 것입니다.