ファンタジアランドのアイデア

ファンタジアランドは、虚偽の世界です。この国のお話をしますが、真実だとは考えないでください。

기억과 아이디어의 시너지 효과 아이디어 광장 310

2024-06-06 17:17:16 | 日記


 아이디어를 창출하는 것은 지적 작업의 핵심입니다. 새로운 아이디어를 창출하는 것이 모든 분야에서 중요한 과제가 되었습니다. 아이디어도 단순한 아이디어가 아니라 문제 해결을 목표로 한 것이 평가되고 있습니다. "아이디어를 내는 능력"과 "아이디어를 계속 내는 능력"은 모두 중요합니다. 이 두 가지를 간단하게 실행할 수 있는 구조를 만들어 내는 것이 앞으로의 사회인의 과제가 되고 있습니다. 새로운 아이디어는 머리에있는 다양한 아이디어의 조합에서 만들어집니다. 이 아이디어는 계속 생각을 통해서만 나온다. 아이디어를 계속 내는 분을 관찰하면, 여러가지가 있는 것을 알 수 있습니다.
 예를 들어, 산책을 습관으로 만드는 분들에게 아이디어를 계속하는 것이 많다는 것을 알고 있습니다. 이것은 산책 전에 과제를 해결하기 위해 정보를 머리에 입력하는 작업이 처음으로 이루어지는 현상이 됩니다. 정보 입력이 없으면 아이디어 출력이 발생하지 않습니다. 이 아이디어가 솟아나는 아웃풋의 현상은, 목욕이나 화장실, 차안등에서 볼 수 있습니다만, 중요한 점은, 정보의 인풋이 됩니다. 어떤 분은 커피 타임에 아이디어가 나온다고 합니다. 이것을 주의 깊게 살펴보면 재미있는 것을 알 수 있습니다. 커피 카페인은 수면 물질인 아데노신을 억제하는 작용이 있습니다. 커피는 뇌내 물질을 억제하고 각성 효과와 집중력을 높이는 효과가 있습니다. 사내 커피 타임은 과제 해결에 집중하고 있는 긴장 상태로부터 해방될 때입니다. 이 커피 타임에 동료와의 아무렇지도 않은 대화는 과제 해결 팁을 터치하는 순간이 될 수 있습니다. 이때 커피의 각성 효과와 집중력이 상승적으로 반응하고 아이디어가 태어난다는 현상이 생기는 경우도 있습니다.
 중요한 것은, 재미있는 아이디어를 발견하면 좋다든가, 이런 것이 있으면 기쁘다고 하는 감각이 됩니다. 아이디어를 내는 것에 의해 얻을 수 있는 성취감을 만들어내는 구조를 자신이 만드는 것이 요구됩니다. 자신과는 다른 분야의 정보를 참고하여 새로운 아이디어를 만들기 쉬운 환경이 지금은 갖추어지고 있습니다. 자신이 가지고 있는 정보에 이질의 정보가 더해지면, 또 새로운 아이디어가 태어납니다. 이 자신이 가지고 있는 정보를 항상 축적해, 그 정보와 간섭하는 정보와 접촉하는 구조를 만들어 두는 것도 앞으로의 일이나 생활에 필요한 것일지도 모릅니다.







Understanding the consumption behavior of Gen Z is key for Chinese businesses 1122

2024-06-06 15:46:28 | 日記

 Gen Z in China is a hot topic. Gen Z is a collective term for the 15-29 age group. This generation accounts for 18.4% of China's population of 1.4 billion. Gen Z's consumption behavior is attracting attention from all fields. It is said that about 80% of users of the Chinese SNS "Soul" are Gen Z. There is data on Gen Z's consumption behavior on this "Soul". According to the data, during the "Singles' Day" sale, more than 30% of buyers looked at multiple sites to compare prices. During the recent "Singles' Day" sale, 43.4% of buyers made purchases with a clear purpose. Among this generation, words such as "stingy economy", which emphasizes quality and cost performance, are popular on SNS.
 The Chinese government is seriously working to maintain an annual economic growth rate of about 5%. To that end, it is trying to ease concerns about deflation. As a measure to do so, it is focusing on expanding domestic consumption. If consumption starts to rise, it may ease deflationary pressure to a certain extent. The Chinese government is exploring how to help the younger generation earn enough wages and be more proactive in spending. For this diligent Chinese government, the saving tendencies of Gen Z are one of the concerns. The decline in the willingness to spend among Gen Z, who are the main consumers, is a factor that could have a long-term impact.
 One company with an interesting perspective is Panasonic in Japan. Panasonic has also begun to analyze customer data to improve the efficiency of product development and sales promotion. According to the data, Gen Z tends to prefer living with pets. Panasonic sells a set of washing machines and dryers that can remove pet hair. It is estimated that 16 million dogs and cats are kept in Japan. The number of pets kept in China is on the scale of 130 million. The pet-related market in Japan is worth over 1.5 trillion yen. The market environment surrounding pets is expanding from material consumption such as pet food and clothing to services such as travel and entertainment. If the pet market in China takes root, it will be nearly 10 times the size of Japan. More and more pet lovers are looking to treat their pets as members of the family and enjoy traveling and going out with them. If the pet industry becomes one of the factors that contributes to China's economic development, it could be a fun thing for companies both in China and abroad.