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和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

によって構成される(構造)

2023-04-14 21:32:18 | 英語特許散策

US2021370554(BOEING CO [US])
In addition, throughout the specification, the meaning of “a,” “an,” and “the” include plural references.
さらに、明細書全体を通して、不定あるいは特定の対象を示す単数形の文言が、複数のものを指す場合もある。

The meaning of “in” includes “in” and “on.”
また、「~における」の意味は、その「内部に」と「上に」を含む。

Similarly, implementations of the present disclosure may suitably comprise, consist of, or consist essentially of, the elements A, B, C, etc.
同様に、本開示の実施態様は、好適には、要素A、B、Cなどを含むか、これらによって構成されか、あるいは、本質的にこれらによって構成され得る。

US2021237867(BOEING CO [US])
[0127] The overall system further includes a launcher module 90 that may be coupled to the UAV body frame in preparation for a repair mission and de-coupled following completion of that mission.
【0101】
  全体のシステムは、修理作業の準備の際にUAV本体フレーム4に連結し、当該作業の完了後に切り離すことができるランチャモジュール90をさらに含む。

The launcher module 90 includes rotating ring mount 89 .
ランチャモジュール90は、回転リングマウント89を含む。

The rotating ring mount 89 in turn consists of an inner ring 92 attached to UAV body frame and an outer ring 94 rotatably coupled to inner ring 92 .
回転リングマウント89は、UAV本体フレーム4に取り付けられた内側リング92、及び、内側リング92に回転可能に連結された外側リング94によって構成されている

More specifically, the inner ring 92 includes a body connection structure 25 which is coupled to the UAV body frame .
より具体的には、内側リング92は、UAV本体フレーム4に連結された本体接続構造25を含む。

US11548607(BOEING CO [US])
Moreover, the L-shape defined by the flange 174 and the central member 170 has any other angle α2
加えて、他の実施態様では、フランジ部174と中央部170によって構成されL字形の角度α2は、

that is less than approximately 180° (e.g., an angle α2 of approximately 90°, an oblique angle α2 that is less than approximately 90°, a different oblique angle α1 that is greater than approximately 90°, etc.) in some other implementations.
約180°より小さい角度であれば、他の任意の角度(例えば、約90°の角度α2、約90°より小さい斜角α2、約90°より大きな別の斜角α1など)であってもよい。

In some other implementations, the L-shapes defined by the central member 170 and the flanges 172 and 174 have respective angles α1 and α2 that have different values.
いくつかの他の実施態様では、フランジ部172及び174のそれぞれと中央部170とによって形成されるL字形の角度α1及び角度α2は、互いに異なる角度でもよい。

US11335205(BOEING CO [US])
[0041] The processor 401 may be composed of one or more processors alone or in combination with one or more memories.
【0038】
  プロセッサ401は、例えば1つ又は複数のプロセッサによって構成され、プロセッサは、例えば、単独であるか、1つ又は複数のメモリと組み合わさっている。

The processor is generally any piece of computer hardware that is capable of processing information such as, for example, data, computer programs and/or other suitable electronic information.
プロセッサは、一般的に、例えばデータ、コンピュータプログラム、及び/又は、他の適当な電子情報などの情報を処理することができる任意のコンピュータハードウェアである。

The processor is composed of a collection of electronic circuits 
プロセッサは、電子回路の集合によって構成されおり、

some of which may be packaged as an integrated circuit or multiple interconnected integrated circuits (an integrated circuit at times more commonly referred to as a “chip”).
そのうちのいくつかは、集積回路又は複数の相互接続された集積回路(より一般的に「チップ」と称されることもある)としてパッケージングされている場合もある。

The processor may be configured to execute computer programs, which may be stored onboard the processor or otherwise stored in the memory 402 (of the same or another apparatus).
プロセッサは、例えばコンピュータプログラムを実行するように構成され、コンピュータプログラムは、例えば、プロセッサに搭載されるか、(同じ装置又は別の装置の)メモリ402に格納されている。

US11545743(BOEING CO [US])
 In some examples, slots 148 may extend the full height of balun tube 136 ,
いくつかの実施例においては、スロット148は、バラン管136の全高に亘って延びていてもよく、

and the tube may comprise two separate structures, each joined to cup base 118 .
バラン管は、各々がカップベース部118に接合された2つの別個の構造体によって構成されいてもよい。

US10935413(BOEING CO [US])
[0066] In accordance with the CAN communications protocol, each CAN node is able to send and receive messages, but not simultaneously.
【0055】
  CAN通信プロトコルに従って、各CANノードは、メッセージの送信及び受信が可能であるが、同時には行えない。

A message or frame consists primarily of an identifier, which represents the priority of the message, and a number of data bytes. 
メッセージ又はフレームは、主に、メッセージの優先度を表す識別子と、複数のデータバイトによって構成され

US11292225(BOEING CO [US])
[0035] Once through the first machine 14 , a number of the sheets 12 are then stacked to form a block 40 
【0020】
  第1マシン14を通過すると、複数のシート12は、次に、積層されて、ブロック40を形成する。

FIG. 4 shows a cross-section of the block 40 .
図4は、ブロック40の断面図を示している。

The block is comprised of the sheets 12 and the alternating sheets 12 ′. 
ブロックは、シート12及び交互配置シート12’によって構成され

US11257382(BOEING CO [US])
[0040] The flight plan includes a vertical trajectory, a lateral trajectory, time, and a speed schedule to be followed by the aircraft with respective tolerances, enabling the aircraft to reach its destination.
【0027】
  飛行計画は、航空機が取るべき縦軌道、横軌道、時間、及び、速度スケジュールを、其々の公差と共に含み、これにより、航空機を目的地に到着させることができる。

The calculations of the flight plans are based on the characteristics of the aircraft, on the data supplied by the crew and on the environment of the system.
飛行計画の計算は、航空機の特徴、乗務員によって提供されるデータ、及び、システムの環境に基づいて行われる。

The positioning and guidance functions then collaborate in order to enable the aircraft to remain on the trajectories defined by the FMS.
次に、FMSによって決定された軌道を航空機が維持できるように、位置特定機能と誘導機能とが協働する。

The trajectories to be followed are constructed from a succession of “waypoints” associated with various flight points, such as altitude, speed, time, modes, heading, and other points.
取るべき軌道は、高度、速度、時間、モード、機首方向などの様々な飛行ポイント、及びその他のポイントと関連付けられた一連の「ウェイポイント」によって構成され

The term “waypoint” encompasses any point of interest where the point is defined using two, three or four dimensions. 
「ウェイポイント」という用語は、二次元、三次元又は四次元を用いて規定される、対象となる任意のポイントを包含する。

A trajectory is constructed from a sequence of segments and curves linking the waypoints in pairs from the departure point to the destination point. 
軌道は、出発地点から到着地点までのウェイポイントの組を繋ぐ一連のセグメント又は曲線によって構成され

US2020139649(BOEING CO [US])
[0108] In FIG. 12, the material widths 408 are such that the bevel angle 416 on each side edge 414 is approximately 20 degrees.
【0042】
  図12では、材料幅408は、各側縁414の傾斜角416が約20度となるものである。

However, as may be appreciated, the material widths 408 of the layup material 228 may be selected to result in any one of a variety of different bevel angles 416 
ただし、レイアップ材料228の材料幅408は、様々な傾斜角416のうちの任意の傾斜角となるように、選択することができる。

FIG. 13 is
図13は、

a sectional view of a composite laminate 400 (e.g., the composite laminate 400 of FIG. 12) manufactured by

dispensing layup material 228 from less than the total quantity of lamination heads 152 used in the same lamination station 150 used for manufacturing the composite laminate 400 of FIG. 12.
図12の複合積層材400を製造するために用いられるものと同じ積層ステーション150で用いられる、トータルの個数よりも少ない積層ヘッド152から、レイアップ材料228を吐出すること

によって製造される複合積層材400(例えば図12の複合積層材400)の断面図である。

In FIG. 13, the section of the composite laminate 400 includes layup material 228 dispensed from Head Numbers and 10 , and resulting in the section consisting of Plies and 
図13において、複合積層材400の断面は、ヘッド番号1、3、5、7、及び、10から吐出されて、プライ1、2、3、4、及び5によって構成され断面を形成しているレイアップ材料228を含む。

US11253898(BOEING CO [US])
[0062] Upper press head 134 may take any suitable configuration such that

upper press head 134 provides sufficient rigidity to immobilize upper press assembly 108 when lower press assembly 102 is applying the forming force to generate the forming pressure for deformation of workpiece 114 .
【0040】
  加工対象物114の変形用の成形圧力を発生させるため、下方プレスアセンブリ102が成形力を印加するとき、上方プレスアセンブリ108を不動化するため、上方プレスヘッド134が十分な剛性を提供する

ように、上方プレスヘッド134は任意の好適な構成を取りうる。

As illustrated in FIGS. 3-6, in one or more examples, upper press head 134 is
図3~図6に示したように、一又は複数の実施例では、上方プレスヘッド134は、

constructed of two spaced-apart steel plates structurally reinforced with steel ribs between the two plates, with the rod clamps coupled to the top of upper press head 134 , and with the locking rods extending through upper press head 134 
2つのプレート間の鋼鉄リブ、上方プレスヘッド134の上部に連結されたロッドクランプ、及び上方プレスヘッド134を通って延在する固定ロッドによって構造的に強化された2つの離間された鋼鉄プレートによって構成され

US10960637(BOEING CO [US])
[0002] Composite sandwich panels, which typically consist of a honeycomb structure positioned between two composite laminate sheets,
【0002】
  複合材サンドイッチパネルは、一般的に、2つの複合材積層シートの間に配置されたハニカム構造体によって構成されおり、

are frequently utilized in applications where high strength and stiffness and low weight are desired. 
高い強度及び剛性ならびに軽量性が望まれる分野で用いられることが多い。

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As examples, airframe 12 may include composite panel 50 , and/or skin 14 may be at least partially defined by composite panel 50 .
例えば、機体12は、複合材パネル50を含み、かつ/又は代えて、外板14は、その少なくとも一部が複合材パネル50によって構成されいる。

Additionally or alternatively, wing 16 and/or tail portion 18 may include composite panel 50 .
これに加えて、又は代えて、翼16及び/又は尾部18が、複合材パネル50を含んでいてもよい。

Examples of aircraft 10 include an airplane, a commercial aircraft, a military aircraft, and/or a spacecraft.
航空機10の例としては、飛行機、民間航空機、軍用機、及び/又は宇宙船がある。

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[0153] C3. The aircraft of paragraph C2, wherein the airframe includes a skin that is at least partially defined by the composite panel.
【0142】
  C3.  前記機体は、少なくとも一部が前記複合材パネルによって構成され外板を含む、付記C2に記載の航空機。

US10780611(BOEING CO [US])
[0003] Some aircraft parts are made up of multiple composite structures.
【0003】
  航空機部品の中には、複数の複合構造体で構成されるものがある。

For example, a bulkhead may be made up of a composite panel and a set of stiffeners on one or both sides.
例えば、隔壁は、複合材パネルと、その片面又は両面に設けられた一組の補強材によって構成され

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[0029] Fuselage 106 has section 108 and section 110 .
【0018】
  胴体106は、セクション108及びセクション110を有する。

Skin 112 of fuselage 106 is comprised of a composite material. 
胴体106の外板112は、複合材料によって構成されている

US2022342387(LAM REAEARCH CORP [US])
 It will be appreciated that

the decision to implement a hardware module mechanically, in dedicated and permanently configured circuitry, or in temporarily configured circuitry (e.g., configured by software) may be driven by cost and time considerations.
ハードウェアモジュールを機械的に、専用の恒久的に構成されている回路内、または一時的に構成されている回路(例えば、ソフトウェアによって構成されている)に実装するという判定は、コストおよび時間を考慮して導出され得る

ことが理解されよう。

US10811299(LAM RES CORP [US])
[0068] In contradistinction, FIG. 12C depicts pictorially an example chuck assembly 100 according to example embodiments of the present disclosure.
【0068】
  反対に、図12Cは、本開示の例示的実施形態による例示的チャックアセンブリ100を絵で表している。

In the illustrated example, three cam-carrying arms 119 are radially equally spaced around a central chuck hub 104 .
図の例では、中央のチャックハブ104の周りに3つのカム担持アーム119が径方向に等しく離れて設けられている。

Each arm 119 carries a respective cam 110 .
各アーム119は、それぞれのカム110を担持する。

Three non-cam-carrying arms 121 are disposed between the cam-carrying arms 119 as shown.
図のように、3つのカム非担持アーム121は、カム担持アーム119の間に配置されている。

Each cam-carrying arm 119 and each non-cam-carrying arm 121 includes a vacuum pad 122 disposed towards an outer end of the arm.
各カム担持アーム119および各カム非担持アーム121は、アームの外端に向けて配置された真空パッド122を備える。

In some examples, the vacuum pad 122 is constituted by or includes a vacuum cup.
いくつかの例では、真空パッド122は、真空カップによって構成されている、または真空カップを備える。

Vacuum pressure may be applied to the vacuum pads 122 to suck or secure a wafer thereto under the negative pressure of the applied vacuum.
真空圧が真空パッド122に適用されて、適用された真空の負圧下で真空パッドウエハが吸着されるまたは固定される。

US9656861(PALO ALTO RES CT INC [US])
[0044] According to an aspect of the invention, box-like enclosure 110 C is constructed as an all-metal structure
【0036】
  本発明の態様によれば、箱状筐体110Cは、全金属製の構造体として構成されている

(e.g., constructed from a single metal block or by welding or otherwise securing four metal plates together). 
(例えば、単一の金属ブロックから、又は、溶接することによって若しくは4つの金属板をともに固定することによって構成されている)。

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