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顧客を切る勇気を持て

2017年07月09日 | 経営論



違法な脱税指南などを要求する顧客は、どんなに報酬を払われようとも取引をしてはならない。


一部の誤った顧客に対しては、常に契約解除する勇気を持たなくてはならない。




Have the courage to let customers go.



Customers who demand illegal evasion tutorials etc. should not trade no matter how much compensation they paid.



For some errant customers, you must always have the courage to cancel the contract.

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84 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Courage To Have The Let Customers Go (Thifa-TCF Indonesia)
2017-08-01 05:02:33
If we think that we do a good job for society as well as for our clients, we should not go beyond a battle for one customer
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Unknown (Tipu Kumar Raut)
2017-07-31 14:50:34
To give up is a word that means there is a worth of Senryo. Eyes lightheadedness to large sums of money while know that a bad thing, does not make sense to lose all become later that time, rejoice.
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Unknown (Surabhi Shama)
2017-07-31 13:50:41
From the example of Arthur Anderson we learn that when the client is asking us to do something wrong we shall have the courage to let the client go.
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Unknown (Deepak Modi)
2017-07-29 18:02:13
A business without ethics cannot survive for a long time.It is better to cancel the contract rather than supporting the client for doing anti social things. For example: As a member of TCF we cannot support any body for tax evasion.
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Courage To Have The Let Customers Go (Lavish Gupta,TCF Delhi)
2017-07-28 13:52:11
If the customer is demanding services against your company ethics then we should let the customer go.
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CS Delhi (Mayank Agrawal)
2017-07-21 18:35:47
You can not be dependent only few client. You have to expend your business, by that in case any client wants to leave you at that time you have those courage that you can left him.
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The Courage To Have Let Customers Go. (Sandeep (Delhi))
2017-07-18 13:06:02
But just listen to what you say customer, a company that has been built with the thought, I think that management can not be.
Because there is I think, it is contrary to the philosophy aspirations, even customers who are in how long your relationship, listening should not, I think must Ika truncated.
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Unknown (Ms. Phyo Cherry Boy)
2017-07-17 13:27:10
The Company need to provide customer to become strong compliance, at that time that company can continue for long time and create goodwill.
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自信 (小山)
2017-07-15 23:53:23
自信がないと、

お客さんがどんなに不条理なことを
いっていても、

従うしかなくなってしまう。

本当に、
何が、正しいのかの判断は
自信をもたないと
できないと思う。
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自分の顧客 (高橋 俊明)
2017-07-15 22:05:36
自分の顧客は誰なのかを考えて仕事をする必要があるのだと思います。
しかし、自分の実力や経験がないうちにこれをやろうとすると、自分の問題を顧客の問題にすり替えてしまうリスクもあると感じました。

そう考えると、まずは自社の顧客は誰かという視点で考え、判断は上司に委ねる必要があるのだと思います。
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顧客を切る勇気を持て (稲葉 朋子)
2017-07-13 07:41:33
顧客思考とは別にもう1つそのことが本当に世の中にとっていいことなのかという思考を持つことが大切です。

色々な要求をしてくるお客様がいます。

ただ、それが関わる人すべてにメリットがある行為ではないケースがあります。

お客様とお取引をしない勇気、お客様だけではないのかもしれませんが、つかみたくなったら手放す勇気が必要ですね。
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どこで切るのか (柴田)
2017-07-13 01:48:05
切る判断はどの時点でするのかと言う疑問が生まれました。
すでに顧客である場合、問題があれば良い方に導くことがコンサルタントの職務でもあるはず。
基本的には、もうここはダメだ。切る。との判断は、職務放棄と囚われないだろうか?
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Unknown (疋田)
2017-07-12 20:49:55
自分の仕事に誇りを持ち、責任を自覚するからこそ、自分が誤ったことを助長する、もしくは黙認することは決してあってはならないことです。

短期的な顧客満足にとらわれることなく、長期的な、または全体最適を守る職業倫理は常に意識する必要があります。
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違法性 (渡邊)
2017-07-12 13:02:16
顧客を切る前に、経営のあり方・仕方について指導しなくてはならないと思います。
違法性が経営にどのように影響するのか、永続できるビジネスモデルにはなりえないということを理解させる必要があります。
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tc indonesia (agung avg)
2017-07-12 10:25:56
we are consultant should be conduct job based on regulation, if pur client request to do something worng or ilegal, we have to give them good suggestion, if they are not follow we can let them go
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Unknown (Phuong Nguyen)
2017-07-12 10:08:41
In life, we can't satisfy everyone. So if it relates to illegal activity, we should let them go. It helps us protect ourselves and other customers.
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社会的信用のある仕事を選ぶ (佐々木洋輔)
2017-07-12 08:54:45
お客様に信頼され業務を任されることは有り難いことです。
しかし、社会的に信用のない業務を任される企業になれば、経営を存続する上でリスクとなります。
社会的信用の有る仕事のみを選んで行うのが良いと思います。
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Unknown (村尾)
2017-07-12 07:32:09
クライアントの為だけではなく社会にとって良い仕事をすると考えると一顧客の為に一戦を越えてはならない
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Unknown (村尾)
2017-07-12 07:32:05
クライアントの為だけではなく社会にとって良い仕事をすると考えると一顧客の為に一戦を越えてはならない
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嫌われる勇気 (黒岩)
2017-07-11 22:55:27
相手にとってマイナスになることであれば、それは指摘し、改善する必要がある。

相手のことを考えれば、一時的にはマイナスな関係になったとしてもかならず後からより大きなプラスになることができるはずだ。
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ビジョン (渡辺 寛)
2017-07-11 22:25:14
自分たちにとって最も大切なビジョンや経営理念を忘れてはいけない。私たちは世の中に価値を提供するために仕事をするわけであり、稼ぐために仕事をするのではない。
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CS Trainee (Renu Mittal)
2017-07-11 21:12:44
if client want illegal thing then let customer go.
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Unknown (木暮)
2017-07-11 20:17:47
会社に何が本当に大事なのか考えることが必要です。
長期的な視点に立って考えれば、1つの顧客に固執することはなくなります。
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Unknown (BHUPENDRA SHARMA)
2017-07-11 17:47:11
Organisation should focus on the client which are profitable either in long run or short run and give less priority to the client which can cause money deterioration or value in professionalism and better to let it go if it is harmful to the company.
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Ethical Working culture (Ekta Singh)
2017-07-11 17:33:00
It is very important for a company to follow some code of conduct and work with some ethics. Which is necessary to follow by each & everyone in the company.
If Required then drop your customer if they want something unethical from us.
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顧客の先に (田村彩紀 TAMURA Saki)
2017-07-11 13:47:12
目の前の顧客の現状や顧客だけをみてはだめです。
顧客が目指す長期的視点、顧客を通じて社会のことを考える必要があります。
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IT & Digital Marketing (Deepak Choudhary)
2017-07-11 13:25:46
We should always do ethical work and encourage people to work ethical.
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IT Department (Deepak Kaushik)
2017-07-11 13:24:55
Be brave enough to keep ethics above the monetary value.
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IT Department (Ankit Das)
2017-07-11 13:24:12
We should work ethical not illegal.
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Unknown (Bharatmani Rajbanshi)
2017-07-11 13:17:45
This blog wants to tell that organisation should stand in their ethical points and shouldn't involve in any kind of illegal work ,such customers let go.
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Unknown (Sandeep Kumar (AM, Delhi))
2017-07-11 13:13:29
It's about working with fair practices and being ethical. Consulting firm should not involve in doing or suggesting illegal things to customers even if they demand so. Better in such a case we should save our ethics and reputation and let them go.
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Have the courage to let customers go. (Ramkumar (TCF Chennai))
2017-07-11 12:46:08
We as professionals are bound by ethics. We should always do our work which is legally acceptable, to maintain our reputation and keep growing. We should have the courage and feel proud to say NO to illegal activities.
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Have the courage to let customers go (Asha TCF-Chennai)
2017-07-11 12:45:04
Company should not depend on single customer and should not fear for loosing of clients in case of illegal things. We have to follow professional ethics.
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Unknown (Nakamura Shogo)
2017-07-11 12:45:02
Supporting client does not mean to be obedient to what client said.
When you love your client, you might try to meet client's expectation.
But if you truly consider client's growth, you should have courage to decline it.
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Compliyance rules & regulations. (TCF Bangladesh (Nurul Kabir))
2017-07-11 12:44:55
Have the courage to let customers go.

As a consulting firm we have to advise within the rules & regulations and also advise to customers to comply provisions. If we don’t have proper safeguards, we should not act.

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Have the courage to let customers go. (TCF Bangladesh (Ariful Islam))
2017-07-11 12:41:27
The customer who has illegal intend, firstly we should try to correct them. If the customer does not correct, we should cancel the contract with the customer.

Because errant customer may hamper the company’s reputation.
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Have the courage to let customers go. (TCF Bangladesh (Mohammed Faruqe))
2017-07-11 12:06:57
Some customers who some time required illegal things.
But we have to suggest them with legal and ethical view. Otherwise
We become deviate from corporate principle.
Always we should contain the courage to cancel the contract with such errant customers.
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Have the courage to let customers go (Weena Thailand)
2017-07-11 11:18:57
We are the professional if we strong and be brave to cancel the client that they would like us to walk away from the law because we are the consulting service not only service.
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Unknown (Dina (TC indonesia))
2017-07-11 10:24:40
Yws we have to follow the right way its mean we should do the illegal things if customer do the wrong way just let they go
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Unknown (タシャ (Tasya) TCG INA)
2017-07-11 10:15:46
Because we are professional, we have to give a legal services. If client demand for an illegal services, no matter how much they can pay, we would better let them go. There are some other clients we can work for.
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Unknown (Annisasukma@indonesia)
2017-07-11 10:14:29
Yes, i agree with your statement if the case like this. We become and we must have professionalism and responsible as a consultant, so we will make a client feel satisfaction with your service.
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Legal service (Hong Phuong - TCG HCM)
2017-07-11 10:14:27
Because we are an professional company, we always supply the best quality and legal service for the clients. Handling illegal case will only bring bad effect to our brand and reputation. If we’ve already tried our best to consult but the client still insist what they want, we need to have a courage to let them go.
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Evaluation (Intan Nur Amelia TC Indonesia)
2017-07-11 10:13:45
Courage to face failure. And most important of these, please evaluate with the team
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We cannot break our promise (Hayakawa)
2017-07-11 10:12:54
Whatever the client says,
We cannot break our promise of compliance.
Sometimes we need to have a courage to break up with the client in such case.
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Have the courage to let customers go (NGOC VO)
2017-07-11 10:12:30
I total agree with this topic today. As the cosulting company, we have to balance the ethic and profit, don't please them for iligal thing. We should persuade them and tell them do the right way first. And if they don't cooperate, feel free to let them go.
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Unknown (Kartini@TCIndonesia)
2017-07-11 10:12:26
Agree, example for the client who request something to us that the request break the rules we don't have to keep client like that no matter how expensive they paid to us.a
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社会性 (日比野)
2017-07-11 09:50:24
ルールは社会全体の利益が生まれるように作られています。そのルールを個人が守らなくなれば、やがて相互にメリットがあるはずの体制は崩壊します。
顧客と自分の目先の利益に囚われて社会性のない行動にでると、Win-Win-Winの関係は崩れ、全体最適がされなくなります。
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目先の利益 (藤原)
2017-07-11 09:08:10
目先の利益を取るのか、将来の継続的な利益を考えるのか。目先の利益を考えてしまい、将来を捨ててしまってはなりません。必ず長期的な考えをする必要があるのだと思います。
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Unknown (内定者 内野能活)
2017-07-11 08:58:08
誠実性を持つことが大切と感じます。嘘やルールに反するのであれば、たとえそこに表面上の旨味があろうとも中身は腐っていて身を滅ぼします。軸を据え、判断できるようにしたいと思います。
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顧客主義 (藤松利晴)
2017-07-11 07:31:40
本当に顧客のためを思えば、法に触れるようなことはさせません。利益にばかり目がいっていると、真の顧客貢献はできません。長期的思考において顧客主義は成り立つのだと思います。
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Unknown (浜田佑一)
2017-07-11 07:11:58
どこかのタイミングで決断できなければなりません。決断ができず、ズルズル行ってしまうと、こちらが誤った行動をとってしまうこともあります。
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自分のミッションとは (田中 隆道)
2017-07-11 07:02:47
顧客に流されることなく自分のミッションを考える必要がある。
なぜ会社を始めたのか、社会に対して何を残したいのか、何をなしたいのか。
一時しのぎと考えず原点に戻り、自分のミッションが達成できなくなる要素があるのであれば、その要素をすべて捨て去る勇気を持つ必要がある。
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Unknown (倉持 恵美梨)
2017-07-11 06:55:43
お客さんなら誰でも良いというわけではないと思います。その顧客と付き合っていて顧客と自分の会社にとってもいい影響があることが理想なのだと思います。

そのためには顧客を選ぶ時も必要なのだと思います。
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easy to say but difficult to do (大阪支社 山口 (Osaka Kenta Yamaguchi))
2017-07-11 06:46:00
When I have a customer on my own, I don't know weather I have a confidence for cutting the relationship. It's easy to say but difficult to do.
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コンプライアンス (東真奈美)
2017-07-11 06:43:00
脱税、脱法行為は、絶対に顧客のためになりません。違法行為は、ルール違反なので、退場になります。短期利益より、長期利益を考えて、取引をする勇気が必要です。
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Unknown (高井悠平)
2017-07-11 06:32:42
マーケティングとは顧客の創造です。
顧客の要望を叶えることは大事ですが、それだけでは顧客を作り出すことはできません。
マーケットインの考え方だけでは顧客に振り回され、自社が疲弊することに繋がる恐れもあります。
VCやズームにはプロダクトアウトの視点をもって提案することが必要です。
そのためにも、要望だけが高く値踏みをしてくるだけの顧客は必要ないと考えます。
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Unknown (梶野 有里)
2017-07-10 21:25:34
何かリスクがあると分かった時点で、その顧客とは進んで取引をしてはいけないと思います。
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Unknown (渡邉祐太郎)
2017-07-10 20:38:48
短期的な思考では誤った判断をし、取り返しのつかないことになることもあります。常に、長期的視点も織り交ぜながら、社会貢献を意識していくことが重要だと思います。
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ありえないようで案外よくあることもある (本林高志)
2017-07-10 20:30:46
不正を持ちかけられたとき、または何かしらの誘惑をかけられたとき、そのような話を持ちかけられるまでに人間関係が出来上がってしまった顧客担当者に対してNOということがどれほど難しいか、よくよく想像力を働かせて考えるべきだと思います。
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全体最適を考える (斎藤清二)
2017-07-10 19:55:34
全体最適を常に考えなければいけません。一社の顧客のために支援すべき多くの企業との取引ができなくなる可能性があります。常にリスクを考えて、全体最適になるように取り組む必要があります。
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顧客も自分の鏡 (今野)
2017-07-10 17:40:32
良質な顧客を獲得できるかどうか、というのは、企業の品位やブランドに関わってくるところもあります。

そのためには、絶対に自ら価値を下げることをしてはならない。価格を下げることで獲得できた顧客というのは、顧客の質もそれなり、ということが言えると思います。

大切なのは、「絶対に高い価値を与えて、顧客を満足させるんだ。」という揺るぎない決意です。
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Unknown (須田修司(Suda Shuji))
2017-07-10 10:13:36
顧客に対しての立ち位置に、時々迷う時がある。
顧客の要望に応えたい。感謝、信頼されたいと思い、どんな要望にも答えようと思う気持ちと、これは法的に見て大丈夫なのか、お客様の要望に答えるとはいえこんなに煩雑な作業をずっとやらされるのはwin–winではないのではないか。そう考える時がある。もちろん、法に反している場合にそれを安易に受け入れないことは当然として、時に顧客と自分との関係性を考え、他の解決策を提示することもまたコンサルタントとして必要だと思う。
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client not always right (Fridayanti TCF Indonesia)
2017-07-10 10:11:50
Sometimes we have closed minded client that never accept any of our advice. when we meet client like this, the step one is to persuade them and tell the right way and if they still insist what they want, we need to have a courage to let them go. Client not always right in everything, not all client want is correct way
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Unknown (Dhita@TcfIndonesia)
2017-07-10 10:09:04
Yaaa we have to follow the agreement first, when the other side break the rule we can let the customer go.
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Customer let go (Ryo-TCina)
2017-07-10 10:08:53
Letting customers go is one of the best ways when one of your customers already feels they do not want to work together because it's important to improve your customers' performance by increasing the motivation to work and working hard to meet and provide the best service to increase sales and conditions The company continues to grow
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Have the courage to let customers go. (Corry-TCG Indonesia)
2017-07-10 10:08:44
I agree with this quote. As profesional company, we have to give legal service to all of customers but if one day we have offering for handle ilegal case, dont take a risk because once you take it, one day this company can have bad name because of handle illegal service. It not equal with goodwill that we already build from beginning
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Courage (Tania)
2017-07-10 10:08:42
Agreed, we have to have a commitment to face our client. And should to sperate between client neededs and regulation.
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Comment (Vinda Tc indonesia)
2017-07-10 10:08:41
As professional accountant we have to keep our conduct of ethic such integrity. So we have to let go the client who request contra for intergrity
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True professionalism (Tokuda@indonesia)
2017-07-10 10:08:20
It is truly examined their professionalism in this situation. If we call us professional, we should obey their own professionalism.
Profession means swear to god in the original.
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The Courage To Have Let Customers Go. (Riditynia (TCG Indonesia))
2017-07-10 10:08:18
Yes, sometime we need to have the courage to doing the good way. Even we must lost our customer
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- (Fuad - TC Indonesia)
2017-07-10 10:06:42
Yes this is true, because of we're working for a company that is already have an agreement with the clients on the beginning of service process. We have to follow all of points it self, and can't do the activity outside from the agreement, so we have to courage if meet the clients like this.
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Unknown (須田 修司(Shuji Suda))
2017-07-10 10:04:49
顧客に対しての立ち位置に、時々悩む時がある。
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取引とは価値観を共有すること (小林)
2017-07-10 07:52:24
経営とは価値観の教化という側面もあります。
異なる価値観をすり合わせていくというのも必要ですが、明らかに価値観が異なる相手との付き合いというのは身を滅ぼす事にもつながりかねないということを忘れてはなりません。
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顧客の為になる事は (高橋一義)
2017-07-10 07:34:22
法を侵す事の手伝いは絶対に顧客の為になりません。
長年寄り添った顧客であろうと大口の顧客であろうと違法な仕事には即時にNoと突き放す事は自社を守る事であると同時に相手の為でもあります。
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理念 (岡田伸矢)
2017-07-10 07:21:34
ただ顧客の言うことを聞くだけでは、思いを持って築き上げてきた会社を、経営することはできないと思います。
思いがあるから、その理念志に反することは、どれだけ長くお付き合いにある顧客でも、聞いてはならず、切り捨てていかねばならないのだと思います。
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Unknown (日高)
2017-07-10 06:38:38
顧客主義とは、決して法をおかすようなものではない。

相手がもとめるのであれば、他の方法がないか考えるようにしたい。

ほんとにないのであればきればいい。
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Unknown (藤森聡子)
2017-07-10 06:25:43
ただ利益を追うのではなく、
社会に貢献するために仕事をしています。

お客様からの要望が倫理的によくない場合、ドクトリンや理念に沿った対応をするべきです。
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顧客を切る (武田 麻利奈(Marina Takeda))
2017-07-09 22:43:51
 一般的な場合、顧客から契約の解除を伝えられる事はあっても自ら顧客を切るという事はありえません。
 しかし、状況は常に冷静に判断しなければなりません。顧客が法に触れるような事を強要してきた場合は、顧客を指導しなければいけません。もしそれでも顧客が変わらない、その行為を強要してくるといった場合には、顧客を切るという事をしなければなりません。そうしなければ、1社の顧客の為に、多くの他社、従業員そして自社自身が被害を被る事になりかねません。顧客を切る事は勇気が要りますが、最後の選択肢として、常に考えておかなければなりません。
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見切り千両。 (林木章一)
2017-07-09 19:16:11
見切りをつけることに千両の値打ちがあるという意味の言葉です。悪いことだと知りつつ多額のお金に目がくらみ、その時は喜ぶも後々になって全てを失っては意味がありません。
信頼を失うことは一生分の損失となります。
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在り方が問われる (山内康平)
2017-07-09 17:40:14
理念から出発した会社か、数字を追うだけの会社か、本質が問われる場面です。
絶えず在り方を自問自答していかなければ、短期的な利益を求めがちになってしまいます。

会社という組織体も個人の集合体であることを考えれば、自分自身どうあるかが会社に直結します。
自分に誇れる生き方を心がけていきます。
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襟を正して (松田)
2017-07-09 16:26:38
カネボウ・日興・東芝…
我々ニュースで入ってくるのは他人事ではなく、我々の仕事はこういった大きな責任を持つと強く自覚と自戒が必要だ。襟を正して
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判断基準 (大阪支社 大月)
2017-07-09 12:25:15
誤った顧客かどうかを判断するために、私たちは正しい判断基準を持つ必要があります。正しい判断基準を持つには、正しい考え方を学ぶ必要があります。本を読み、先人の生き方を学ぶことで、正しい考え方を学ぶことができます。

正しい考え方を学ぶことに終わりはありません。自身の考え方を磨き続けることが重要です。
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企業の役割 (増田)
2017-07-09 11:42:17
誰のために働くのか。

顧客のために働く。
その顧客を誰と、どこまでを顧客と定義するのか。

顧客のために、というのは「顧客の言う事を(ただ)聞く」
ということではない。
顧客にとって本当に良いこと、自社の理念に基づいて
価値を提供していくこと。

しかし、顧客がその理念に反する要求をした場合に、
それを受け入れた時点で、”会社経営”ではなく
ただの”金稼ぎ”になってしまう。

人間、失敗や過ちを犯しても生きている限りは
取り返せる可能性があるが、会社組織は人工的な
擬人体であり、たった1つの出来事で大きさに関わらず
消滅してしまうこともある。

特に、脱税などはその会社、当事者とその関係者だけが
利して、社会は利さない反社会的な行為。

三方よし、という言葉のうち、”世間”が当時に比べ
複雑化してはいるが、だからこそ自分たちで考え、定義を
して企業の役割を実行していかなければいけない。
返信する
断腸の思い (野口)
2017-07-09 09:18:12
苦楽を共にした。
社長から現在の顧問の話をきくと
ほぼ同じようなことを聞きます。

顧問としても
社長と共に事務所が発展してきたというところも
多いと思います。
家族同然と言えばいいのでしょうか。

しかし、同じ時を過ごしても
思いが同じとは限りません。

思いが違いすぎて
どこかで見切りをつける時がくることもあると思います。
それが、粉飾であるのか、脱税であるのか
きっかけは色々とあると思います。

大切なのは
その時どう判断するのかです。
一社だけに肩入れしていれば
いつかは身を亡ぼすことは事例を見れば明らかです。

心を鬼にして
断腸の思いで決断できるのか。
その意思決定によって未来は変わってきます。
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