久野康成公認会計士事務所/株式会社東京コンサルティングファーム(TCF)の 【国際化支援ブログ】

東京コンサルティンググループ(TCG)は、日本企業の収益改善・国際化をトータルサポート!!

集中化戦略とは、小さな池の大きな魚になること

2017年07月07日 | 経営論



集中化戦略とは、大きなマーケットをセグメント化して、小さなマーケットに変え、大きなシェアをとることを言います。


差別化戦略とは、大きなマーケットで他とは異なる優位性を発揮することによって、高いシェアをとることを意味します。


この意味において、中小企業がとるべき戦略は、差別化戦略ではなく、集中化戦略といえます。




Centralization strategy means to become a big fish in a small pond.



Centralization strategy refers to segmenting large markets into smaller markets and taking a big share.



Differentiation strategy means to take a high share by exerting a different advantage from others in a big market.



In this sense, the strategy that SMEs should take is not a differentiation strategy but a centralization strategy.