WO2016168770
[002] A valve train rocker arm is subject to rigorous use, actuating many thousands or millions of time over the lifetime of an engine's operation.
【0002】
バルブトレインのロッカーアームは、過酷な環境で使用され、エンジン運転の寿命期間にわたり、何千回、又は何百万回も作動する。
The rocker arm "rocks" for valve lift and lowering. Over time, repetitive stress can lead to rocker arm failure.
ロッカーアームは、バルブを昇降させるため、揺動(rock)する。時間が経つにつれ、繰り返し応力により、ロッカーアームの故障を招く可能性がある。
WO2014107458
[00069] During operation, as the conjugate splined barrel cam 170 rotates about the axis 172,
【0069】
運転中、共役スプラインバレルカム170が軸172の周りを回転すると、
the spline profile or element 180 of the cam 170 oscillates the rocker arm 174 in both a clockwise and counterclockwise direction about an axis of rotation 239.
カム170のスプラインプロファイル、即ち、エレメント180は、ロッカーアーム174を、回転軸239の周りを、時計方向及び反時計方向の双方に揺動させる。
In response to the oscillation of the rocker arm 174, the sliding/pivot joint 192
ロッカーアーム174のこの揺動に応じて、スライド/回転ジョイント192が
exerts a first rotational load 241 and an opposing second rotational load 243 on the valve support 231
第1の回転負荷241及び反対方向の第2の回転負荷243をバルブサポート231に与えて、
to oscillate the valve support 231 and the valve 130 about longitudinal axis 233.
バルブサポート231及びバルブ130を縦軸233の周りに揺動させる。
Such oscillation positions the valve 130 between a first (e.g., open) position and a second (i.e., closed) position within the valve housing.
このような揺動により、バルブ130は、バルブハウジング内の第1の(例えば、開放された)ポジションと第2の(例えば、閉じられた)ポジションとの間に位置される。
WO2018052494
[0058] Referring to Fig. 15 , in other implementations, the actuator 50 may be indirectly connected to the respective inlet and exhaust valves 740, 762.
【0059】
図15を参照すると、別な実施形態では、アクチュエータ50はそれぞれの吸気および排気バルブ740,762に対して間接的に連結されてもよい。
For example, the predetermined point P of the first link 150 can be connected to an inlet push rod 730.
たとえば、第1のリンク150の所定のポイントPは吸入プッシュロッド730に連結できる。
The push rod 730 actuates an inlet rocker arm 732 that rocks on a pivot axis 734.
プッシュロッド730は、ピボット軸734上で揺動する吸気ロッカーアーム732を動作させる。
Rocker arm 732 includes a pair of actuating arms 736 each of which preferably carries a hydraulic lash adjuster 738.
ロッカーアーム732は一対の作動アーム736を含むが、そのそれぞれは、好ましくは、油圧ラッシュアジャスター738を支持する。
The lash adjusters 730 engage the pair of inlet valves 740.
ラッシュアジャスター738は一対の吸気バルブ740と係合する。
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