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和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

止めボルト

2019-08-29 14:38:11 | 英語特許散策

US2018256222
"[0122] The aiming mount 230, which is attached to the aiming arm 210, serves as a mount on the plate 10. The aiming mount 230 (shown in FIGS. 18 and 19) comprises an upright post portion including a pair of openings 244 for receiving an anti-rotation bolt 234 therein and an opening 244 for receiving a fixation bolt 232 therein. The fixation bolt 232 serves to attach the aiming mount 230 (and thus the entire aiming guide 200) to a plate 10. The fixation bolt 232 can be received in an attachment hole 44 (shown in FIG. 1) of the plate 10. The anti-rotation bolt 234 can be inserted into either of the mono-axial openings 244 to provide additional rigidity during insertion. In some embodiments, the aiming mount 230 can be a different material from aiming arm 210, as the aiming mount 230 does not obstruct viewing of the holes 62 in the plate 10. In some embodiments, the aiming mount 230 can be formed of metal while the aiming arm 210 can be formed of non-metal. The means of connecting the aiming arm 210 to the aiming mount 230 will not be described in more detail. "

照準アーム210に取り付けられる照準台230は、プレート10上で台として働く。照準台230(図18及び19に示される)は、一対の開口244であって、その中に回転止めボルト234を受容する、一対の開口244、及び開口244であって、その中に固定ボルト232を受容する、開口244を含む直立支柱部分を備える。固定ボルト232は、照準台230(及びしたがって照準ガイド200全体)をプレート10に取り付けるように働く。固定ボルト232は、プレート10の取付孔44(図1に示される)内に受容され得る。回転止めボルト234は、挿入中に追加の剛性を提供するために単軸開口244のうちのいずれか内に挿入され得る。いくつかの実施形態において、照準台230は、照準台230がプレート10内の孔62の視認を妨害しないので、照準アーム210とは異なる材料であり得る。いくつかの実施形態において、照準台230は、金属で形成され得、一方で照準アーム210は、非金属で形成され得る。照準アーム210を照準台230に接続する手段は、より詳細には説明されないことになる。

WO2013062623
"[0059] A 12V bipolar battery is built using two monopole plates (positive and negative) and 5 bipolar plates. The plates are manufactured using methods as described herein and Commonly owned patent application titled BIPOLAR BATTERY ASSEMBLY, Shaffer Π, et al. US 2010/0183920. In this example the plates are 197 mm by 173 mm and include four transverse channel holes. The plates are pasted using standard lead-acid active materials for the negative active material and positive active material. The battery is assembled by stacking onto four rods through the transverse channels. This ensures alignment of the plates. After each plate is placed four bushings are dropped onto the alignment rods. These bushings will establish the final compressed height of the separator. Absorbent glass mat separator is then stacked such that holes are cut into the separator to accommodate the bushings. This process is repeated for all of the cells. The assembly is compressed and secured with temporary bolts through the transverse channel. The battery is sealed on the edge by melt bonding a 2 mm thick ABS sheet to the edges of the bipolar plates. This is repealed for each of the four sides. After the edges are sealed the temporary restraining bolts are removed from the transverse channels. An ABS rod is inserted through the transverse channel with the rod extending past the end plates. The ABS rod is then heat-staked onto the end-plate, to seal the channel and secure the battery to carry the compressive loads. "

 12Vのバイポーラバッテリは、2つのモノポーラプレート(正および負)および5つのバイポーラプレートを用いて製造される。プレートは、本明細書および特許文献2に開示の方法を用いて製造される。この例では、プレートは197mm×173mmでありかつ4つの横方向チャネル孔を有している。プレートは、負極活物質および正極活物質として標準の鉛酸活性材料を用いてペースト化される。バッテリは、横方向チャネルを通して4つのロッド上にスタッキングすることにより組立てられる。これにより、プレートの整合が確保される。各プレートが配置された後、4つのブシュが整合ロッド上に降下される。これらのブシュは、セパレータの最終圧縮高さを確立する。次に、孔がセパレータに切り込まれてブシュに適合するように、吸収剤ガラスマットセパレータがスタッキングされる。このプロセスは全てのセルについて反復される。組立体は、横方向チャネルに仮止めボルトを通すことにより圧縮されかつ固定される。バッテリは、2mm厚のABSシートをバイポーラプレートの縁部に融着することにより縁部上にシールされる。これは、4つの辺の各々について反復される。縁部がシールされた後、止めボルトが横方向チャネルから取外される。ABSロッドが、端プレートを通して、横方向チャネルに挿通される。次に、ABSロッドが端プレート上にヒートステーク(heat-stake)され、チャネルをシールしかつ圧縮荷重を支持すべくバッテリを固定する。

WO2009146058
"
[0002] The present invention relates to a threaded, flush-head, blind fastener constructed and arranged to produce an aerodynamic, paintable exposed head surface on the exterior surface of an aircraft.

BACKGROUND
 
[0003] Preferably, exterior aircraft surfaces should be aerodynamically smooth and aesthetically pleasing. Current (conventional) assembly processes typically utilize two-sided fasteners such as solid rivets, lock bolts with collars, and threaded pins with nuts. The manufactured heads of these installed fasteners are often positioned on the airflow surfaces of the aircraft. Their construction means that the exposed surface(s) can be easily painted with acceptable results because of the absence of head surface discontinuities.
 
[0004] Newer generation aircraft are to be assembled robotically, and it is not practical to install conventional two-sided fasteners such as solid rivets, lock bolts and threaded pins with this type of equipment. The primary issue with robotic assembly is the equipment cost and programming coordination. The requisite equipment is essentially doubled due to requiring equipment on each side so as to have access to each end of the fastener. Further, the timing and synchronization of the equipment on one side has to be coordinated with the timing and synchronization of the equipment on the opposite side. As a result, a need exists for blind (onesided) fasteners that are easily installed with a robot, and optionally shaved, but also leave a flaw free head surface that may be painted with a good quality finish."

  [0002]  本発明は、航空機の外面に空気力学的、塗装可能な露出した頂面を生じさせる構造及び配置とされたねじ付き、同一平面頭部の盲締結具に関する。
【背景技術】
【0003】
  [0003]  好ましくは、航空機の外面は、空気力学的に滑らかで且つ審美的に魅力がなければならない。現在(伝統的)の組み立て方法は、通常、堅固なリベット、カラー付き止めボルト、及びナットを有するねじ付きピンのような、両面型締結具を利用する。これらの取り付けた締結具の製造した頭部は、しばしば航空機の空気流面上に配置される。それらの構造は、露出面は頭部表面に切れ目が存在しないため、許容可能な結果を伴って容易に塗装可能であることを意味する。
 
【発明の概要】
【発明が解決しようとする課題】
【0005】
  [0004]  新世代の航空機は、ロボットを利用して組み立てられ、このため、この型式の装置にて堅固なリベット、止めボルト及びねじ付きピンのような伝統的な両面締結具を取り付けることは実際的でない。ロボット利用の組み立てに伴う主な問題点は、装置のコスト及びプログラミングの調和である。必須の装置は、締結具の各々の端部にアクセスするため各側部に装置を必要とするから、実質的に二重になる。更に、一側部における装置のタイミング及び同期化は、反対側部における装置のタイミング及び同期化と調和しなければならない。その結果、ロボットにて容易に取り付けられ、しかも選択随意的に研削することができ、優れた品質の仕上げにて塗装することのできる無欠点の頭部表面が残るようにする盲(片面型)締結具が必要とされている。

US2006113235
"[0081] When the head 30' is screwed on, the retaining ring 27 moves toward the slanted groove 402 such that the fins 271 engage the slanted groove 402. This leads to arrestment of the retaining ring 27. When the head 30' is removed, the divided retaining ring 27 is drawn back. Due to the fins 271 cooperating with the groove 402, axial motion of the head 30' is transformed to radial motion of the parts of the retainer ring 27. 

[0082] The upper half of FIG. 8 shows the arrangement when head 30' is partially screwed off. The lower half shows the locked filter cartridge with head 30' screwed on. Instead of a screw construction there may be provided a flange-like connection comprising stay bolts and nuts. "

  ヘッド30´がねじ止めされると、保持リング27は傾斜溝402に向けて動き、フィン271は傾斜溝402と係合する。その結果、保持リング27は拘束されることになる。ヘッド30´が除去されると、分割した保持リング27は引き戻される。フィン271が溝402と協働するため、ヘッド30´の軸方向への動きは、保持リング27の部分の半径方向への動きに変換される。
【0071】
  図8の上半分には、ヘッド30´が部分的にねじ抜きされたときの配置が示されている。図8の下半分には、ヘッド30´がねじ止めされた状態の、係止したフィルタカートリッジが示されている。ねじ構造に代えて、止めボルト及びナットを備えるフランジ様の接続部を設けてもよい。
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