US2019384396
14. The method of claim 12, wherein
providing the control signal to activate the vibration actuator delivers a haptic output to the haptically enabled device via a haptically activated component coupled to the vibration actuator, and
【請求項14】
前記振動アクチュエーターを起動する前記制御信号を提供することは、前記振動アクチュエーターに結合された触覚起動構成要素を介して触覚出力を前記触覚対応デバイスに与え、
measuring the motion characteristic includes measuring acceleration(*無冠詞;anやtheでも良いのか?)of the haptically activated component by the sensor,
前記運動特性を測定することは、前記センサーによって前記触覚起動構成要素の加速度を測定することを含み、
the sensor including an accelerometer coupled to the haptically activated component.
前記センサーは、前記触覚起動構成要素に結合された加速度計を含む、請求項12に記載の方法。
US2019241273
9. The method of claim 1, wherein measuring the value of the aircraft parameter while the aircraft is in flight comprises:
【請求項7】
前記航空機(100)が飛行している間に、前記航空機パラメータ(138)の値を測定することが、
measuring a longitudinal acceleration(*不定冠詞), wherein the longitudinal acceleration is a measure of excess thrust relative to drag and weight of the aircraft.長手方向の加速度を測定すること(224)を含み、前記長手方向の加速度が、前記航空機(100)の抗力及び重量に対する余剰の推力の測定値である、請求項1から6のいずれか一項に記載の方法。
US2014257609
2. The launch control system of claim 1, wherein the processor is further configured to blend the power from the engine and the power from the motor-generator to the plurality of wheels when the actuation device is switched from the on state to the off state to maximize an acceleration(*不定冠詞;why?)of the hybrid vehicle.
【請求項2】
前記プロセッサは、前記ハイブリッド車の加速度を最大化するため、前記駆動装置が前記ON状態から前記OFF状態へと切り替えられたときに、前記エンジンから前記複数の車輪への動力と前記モータジェネレータから前記複数の車輪への動力とを組み合わせるように更に構成された、請求項1に記載のローンチコントロールシステム。
WO2019070737
17. The method of claim 13, wherein the dose is attenuated by varying the acceleration(*初出で定冠詞;an, theでもOK?)of ions in the activated species to the modified surface.
請求項17】
請求項13に記載の方法であって、前記改質された表面に至る活性種のイオンの加速度を変えることにより前記照射量を減衰させる方法。
Google/Apple/Intel
measure acceleration of: 59/82/44
measure an acceleration of: 31/69/6
measure the acceleration of: 207/392/157