社長の最も大切な仕事は、意思決定することです。
意思決定を誰かにゆだねることはできません。
たとえ、ワンマン社長と思われようとも社長は、意思決定し続けなければならないのです。
Unless you are an autocrat, you cannot call yourself a company president. Make your own decisions! Leaders must follow through with their own intentions!
The most important task of the president is to make decisions.
We can not give decision to someone.
Even though it seems to be one man president, the president must continue to make decisions.
一方で、リーダーの仕事は、決断。
会社のリーダーである社長の役割は、決断すること。
人の意見を聞くことも時には必要だが、その意見に
合わせて決定していくようでは、ただの調整役。
5対5、6対4でどちらかを選ぶのは、誰でもできる。
1対9、すべての人が違うといっても、正しいと信じる方向へ
メンバーを導いていくのが、本当のリーダーの仕事であり、
役割なのだと思う。
そして、会社が目指すべき方向性を失った時、社員のベクトルはバラバラになります。
意思決定を行うことができなくなった時、その時は社長から引退すべき時だと考えています。
その責任の分、経営者に権限が付与されています。
ある意味、嫌でも意思決定しなければならないともいえます。
If a leader depends on others to take decision, he will be hesitated.
So, a leader should have own discretion to take decision.
Decisions are centralized when it is making by the president. Leaders must follow through with their own intentions to make decision. If leader consider a lot, he cannot make proper decision.