和英特許翻訳メモ

便利そうな表現、疑問、謎、その他メモ書き。思いつきで書いてます。
拾った用例は必ずしも典型例、模範例ではありません。

位置ずれ

2021-04-16 14:55:51 | 英語特許散策

US2019385880
[0004] These edge rings are typically coplanar with, or parallel to, a specific reference surface within the chamber in order to provide good results.
【0003】
  これらのエッジリングは、良好な結果を提供するために、通常、チャンバ内の特定の基準面と同一平面上にあるか、又はそれと平行である。

However, during processing, the edge rings erode over time. To account for the erosion, some edge rings are movable relative to the reference surface within the process chamber.
しかしながら、処理中に、エッジリングは時間とともに侵食される。侵食を考慮するために、いくつかのエッジリングは処理チャンバ内の基準面に対して移動可能である。

Eventually, the edge ring erodes to a point where replacement is required.
最終的には、エッジリングは交換が必要とされる点まで侵食される。

However, tight tolerances in the edge ring may cause binding that result in the edge ring being mispositioned relative to the reference surface during installation.
しかしながら、エッジリングの厳しい公差が固着を引き起こし、その結果、設置中にエッジリングは基準面に対して誤って位置決めされる可能性がある。

In order to correct this mispositioning during installation, the edge ring is repositioned relative to the reference surface which, conventionally, is time consuming.
設置中にこ位置ずれを修正するために、エッジリングは基準面に対して再位置決めされるが、通常、これには時間がかかる。

US10478695
The velocity of a ball can be defined with respect to the radar device in terms of a radial component and a lateral component.
【0055】
  ボールの速度は、径方向成分及び横方向成分に関してレーダ装置に対して規定され得る。

The radial component is the rate of change in the distance between the radar device and the ball along a line of sight between the radar device and the ball.
径方向成分は、レーダ装置とボールとの間の直線に沿うレーダ装置とボールとの間の距離における変化率である。

The lateral component is the velocity component that causes an angular shift in the line of sight. Doppler radar only detects the radial component of an object's velocity.
横方向成分は、直線における角度方向シフトを引き起こす速度成分である。ドップラーレーダは、対象の速度の径方向成分のみを検出する。

Thus, to achieve an accurate exit velocity measurement, the radar vector of the radar beam must be aligned with the velocity vector of the moving object.
このため、正確な打球速度測定を達成するため、レーダビームのレーダベクトルは、移動する対象の速度ベクトルと位置合わせされていなければならない。

That is, the object being measured must be travelling directly toward or away from the radar device.
すなわち、測定対象は、レーダ装置にまっすぐ向かうようにまたはレーダ装置からまっすぐ離間するように飛ばなければならない。

Any misalignment creates an angle, which results in the radial velocity measured by the radar device being reduced by the cosine of the angle between the radar vector and the velocity vector.
位置ずれは、所定角度を形成し、この角度の結果として、レーダ装置が測定した径方向速度は、レーダベクトルと速度ベクトルとの間の角度の余弦だけ低減される。

Since the batted ball can exit the bat in virtually any trajectory angle, mis-alignments are difficult to control.
打球が仮想的な任意の弾道角度でバットから出得るので、位置ずれは、制御が困難である。

EP3042230
[0002] Lens systems are used in a variety of end-user applications, including in lithography and semiconductor inspection equipment.
【0003】
  レンズ系は、リソグラフィ及び半導体検査装置を含む、様々なエンドユーザ用途に用いられる。

In these applications, light from a light source is introduced to the system to perform an operation.
これらの用途においては、光源からの光が、動作を実施するためにレンズ系に導き入れられる。

However, in some applications, UV light introduced to the lens elements may degrade an adhesive that is positioned to couple the lens element to a lens holder.
しかし、いくつかの用途においては、レンズ素子に導き入れられるUV光が、レンズ素子をレンズホルダに結合するために配置される接着剤を劣化させ得る。

Degradation of the adhesive may lead to misalignment of the lens element.
接着剤の劣化はレンズ素子位置ずれを生じさせ得る。

US10477034
FIG. 2 illustrates an example of the image-paper registration error. For example, a paper 202 may be skewed when leaving the registration system 102 towards the printing system 106 in a process direction 208.
【0015】
  図2は、画像と用紙の位置合わせエラーの一例を示す。例えば、用紙202は、処理方向208において、印刷システム106に向かって位置合わせシステム102を離れるときに位置ずれすることがある。

FIG. 2 illustrates a skew angle 228 that measures an amount of skew relative to the process direction 208.
図2は、処理方向208に対する位置ずれ量を測定する位置ずれ角度228を示す。

In one example, the skew angle 228 may be measured in milliradians.
一例では、位置ずれ角228はミリラジアンで測定されてもよい。

US3543646
[0004] Ensuring proper alignment of the gas turbine rotor to the gas turbine casing allows the gas turbine to operate most efficiently,
【0004】
  ガスタービンロータのガスタービンケーシングに対する適切な位置合わせを確実にすることにより、ガスタービンが最も効率的に動作することを可能にし、

reduces the likelihood of compressor blade tips rubbing on the compressor casing or turbine blades rubbing on the turbine shell, and
圧縮機ブレード先端が圧縮機ケーシングに擦り付けられる可能性、またはタービンブレードがタービンシェルに擦り付けられる可能性を低減し、

reduces the likelihood of uneven part wear that may result from uneven air flows through the gas turbine.
ガスタービンを通る不均一な空気流から生じ得る不均一な部分摩耗の可能性を低減する。

The alignment process is performed during initial build or installation of the gas turbine and may also be performed during outages in which the gas turbine casing and/or rotor have been moved.
位置合わせプロセスは、ガスタービンの初期構築中または設置中に実行され、ガスタービンケーシングおよび/またはロータが移動している運転停止中にも実行することができる。

The ability to the operator of the gas turbine to correct misalignment and/or undesirable clearances between the rotating compressor or turbine blades and the respective portion of the gas turbine casing
ガスタービンのオペレータが、回転圧縮機またはタービンブレードとガスタービンケーシングのそれぞれの部分との間位置ずれおよび/または望ましくないクリアランスを修正することができることにより、

ensures operational efficiency and preserves power generation output.
動作効率が確保され、発電出力が維持される。

EP3530565
[0005] Some aircraft implement landing gear that must be shrunk (e.g., reduced in length) prior to being moved from the deployed position to the retracted position.
【0005】
  いくつかの航空機では、展開位置から引き込み位置に移動する前に縮まなければならない(たとえば、長さが減少する)ランディングギアが実現される。

For example, the length of the landing gear may need to be reduced (e.g., shrunk) such that the landing gear is able to fit within the spatial confines of a well of the aircraft that stows the landing gear in the retracted position.
たとえば、ランディングギアを引き込み位置に入れ込む航空機の格納室の空間的限界内にランディングギアをフィットさせることができるように、ランディングギアの長さを減少させる(たとえば縮める)必要がある場合がある。

In some such aircraft, rapid deceleration and/or despin of the wheels may result in an applied moment that decreases the length of the landing gear, followed by a rebound that increases the length of the landing gear.
そういった航空機では、急激に車輪を減速しかつ/または車輪の空転速度を減速することにより、ランディングギアの長さを減少させるモーメントを受けた後、ランディングギアの長さを増大させる反発が生じる場合がある。

The applied moment and rebound may fatigue certain structural components of the landing gear, and may also cause such structural components and/or the wheels of the landing gear to be out of place when entering the well of the aircraft, thereby resulting in a collision.
受けるモーメントおよび反発により、ランディングギアの特定の構成要素が疲労するおそれがあり、航空機の格納室に入るときにランディングギアのこのような構成要素および/または車輪位置ずれが生じる結果、衝突するおそれがある。

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