ジローのヨーロッパ考

デンマークやドイツの農家に長期(?)滞在、体験したり感じたことを綴ります。

デンマーク(Denmark 🇩🇰): Danish electric ferry

2019-08-18 19:56:09 | 日記
2019年8月18日(Sun.) 例の悪質なアオリ運転ドライバーが、やっと逮捕されたようです。同乗の女とともに、最大級の処罰を科していただきたいものです。 また、これ以外にも、明らかに不正や人権蹂躙的な行動をしながら、しかも被害者がそれを訴えているにも拘らず、逮捕を免れている事案が複数あると思われます。 司法やマスコミは、社会正義を護るべきです、圧力に屈することなく・・・。



さて、デンマークでは、こんなフェリーが就航したようです。 ( ニュースソース: CPH POST ONLINE 8月16日発 )

<原文の一部>
Danish electric ferry makes maiden voyage
The waters of southern Funen have been electrified
デンマークの電気フェリーが処女航海に出ました。
ヒュン島南部の水域が電化されました。


It covers a wide ares (photo: aeroe-ferry.dk)

August 16th, 2019 3:34 pm| by Edward Owen
The world’s most powerful fully electric ferry has made its maiden voyage across the South Funen Archipelago.

Electric ferry Ellen is powered by 840 batteries that account for 50 tonnes of the ship’s total weight of 747 tonnes. The vessel is also unique in that it has no back-up from diesel engines.

Just shy of 60 metres long and 13 metres wide, there’s room for anywhere between 147 to 198 passengers. Dubbed the ‘Tesla of the Sea’ there is also space for 31 cars on deck.

The ferry cost a total of 224 million kroner and is part of an EU-Danish collaboration of many partners. Among the objectives of the project is an aim to reduce its CO2 emissions by approximately 2,000 tonnes per year.

(超抜粋) 世界で最も強力な全電化フェリーが処女航海に出ました。 この船は840のバッテリーを搭載しており、バックアップ用のディーゼルエンジンは搭載していません。(中略) 価格は224百万DKKです。 そして、二酸化炭素の排出削減は、これによって年間で2,000トン相当になります。

A sea of green
With hardly any noise up on deck, passengers have likened Ellen to a sailboat.

She will be responsible for half as much CO2 as a modern equivalent vessel. This represents a continued effort by the government to reduce CO2 emissions by 70 percent by the year 2030. It is hoped that this example can be used to develop a business case for diffusion across the market.

(超抜粋) デッキでの騒音は感じられず、乗客はヨットに乗っているようです。また、二酸化炭素削減の政府計画にも沿った内容になっています。(意訳)

Better late than never
The maiden voyage was originally planned for 2017. While Ellen is running late in one sense, she can reach a respectable 15 kts (17 miles per hour).

Thanks to the excellent battery capacity, the craft can travel seven times further than any other electric ferry currently in service.

Ellen will continue to sail between Søby and Fynshav five to seven times daily.

(注: 和訳省略。原文を流し読みして下さい。)

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原発にしがみついているどこかの政府とは大きな違いを感じます(判断力や決断力の違いも)。

*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。



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