goo

F1 HONDA 変化が必要

ホンダ F1プロジェクト 最高責任者の長谷川氏のコメントです。

 

 

10:26 – Honda boss Yusuke Hasegawa believes the company "needed" to switch to new surroundings in 2018, and has "no regrets" over moving to a new power unit concept this year.

Honda, following three years with McLaren, which were characterised by a lack of reliability and performance, will link up with Toro Rosso next season.

Hasegawa believes that Honda will be able to profit from operating in a different environment, reckoning the change should assist it in understanding where it can improve.

"A new challenge and making new relationships with people is always exciting," said Hasegawa in an interview with Honda's official website.

"From an experience point of view, for this era of Honda, it will be the first time we have changed team and we'll get a better understanding of what a normal situation is.

"We only know things as the McLaren-Honda way, but this will be another opportunity to expand our understanding and experience of a different way of working.

"I think we needed the change.

"From a technical point of view it's good for us to know more about other things, like new cooling situations or how the top speed of a different car design is affected by drag.

"It is very important to understand what the standard is."

Although we showed some decent performance last year we knew it wasn't good enough to break into the top three, so we needed to change the engine concept," he explained.

"There is no doubt that this was the right direction but we just couldn't complete the package in time for the start of the 2017 season.

"That meant we had to solve many issues at the Grands Prix instead, but unless we tried those modifications there was no chance of going forward in the longer term.

"So that's why we decided to change. I have no regrets in taking that decision."

 

↓           ↓               ↓

 

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね

 

10:26

Honda boss Yusuke Hasegawa believes

ホンダのボス 長谷川祐介氏は  (以下の事を)信じている

        the company "needed" to switch to new surroundings in 2018,

        わが社は   2018年の 新たな環境へのスイッチが 必要である

                and

                そして

              has "no regrets" over moving to a new power unit concept this year.

               今年の 新しいパワーユニットのコンセプトへの移行に 後悔はない

                                       (と信じている)。

 

 

 

            
Honda

ホンダは

, following three years with McLaren

(3年間 マクラーレンと共にし

,which were characterised by a lack of reliability and performance,

 信頼性と性能の欠如と 位置づけられたのだが)

      will link up with Toro Rosso next season.

       来シーズン トロ ロッソと提携することになる。

 

 

 

 

 



Hasegawa believes

長谷川は (that以下の事を)信じている

         that Honda will be able to profit  from operating in a different environment

          ホンダは異なった環境の オペレーティングから 妙味を得らる

          , reckoning the change should assist it in understanding where it can improve.

         (そして)変化を考慮することは どこに改善できる個所があるかを理解する助けになる 

                                    という事を(信じている)。

                                               

 

 

 



"A new challenge and making new relationships with people

新たなチャレンジ   と     新たな 人間関係を 作ることは 

                                                    is always exciting,"

                                      いつでも エキサイティングなことです

                   said Hasegawa in an interview with Honda's official website.

                                                  と 長谷川市は ホンダの公式ウェッブサイトのインタビューで語った。

                   

 

 

 


From an experience point of view,

経験という 観点からは

for this era of Honda,

ホンダF1第4期では

it will be the first time

            we have changed team

            我々がチームを変更するのは

初めての事に なります

           

and

だから

we'll get a better understanding of what a normal situation is.

我々は 普通の状況とは何か ということをより理解することに なるでしょう。

 

 

 

 



"We only know things  as the McLaren-Honda way,

我々は マクラーレンーホンダのやり方しか 知らないのです、

but

しかし

 this will be another opportunity to expand our understanding

                         and

                        experience of a different way of working.

この変更は 我々の 異なった作業の理解と経験を拡げる もう一つの機会と なるでしょう。

 

 



"I think   we needed the change.

              我々には変化が 必要だと 思います。

 

 



"From a technical point of view

技術的な観点からは

it's good for us to know more about other things

我々にとって 他の事象について より知ることは 良い事なのです、

                   ,like new cooling situations

                                    新しい冷却の状況や

                                      or

                                   how the top speed of a different car design     is affected by drag.

            異なるデザインのマシンの最高速が空気抵抗にどのように影響するか の様な。

                    

 

 



"It is very important

                              to understand what the standard is."

                                 何がスタンダードなのかを理解することは

とても重要なのです。

 

 

 

               

             

Although  we showed some decent performance last year

     我々は去年 何回か まともなパフォーマンスを 示しましたが

 we knew  it wasn't good enough to break into the top three,

我々は   トップ3チームを打ち負かすのに十分ではなかったのを 解っています。

so

だから

 we needed to change the engine concept,"

我々は エンジン コンセプトを変更する事が 必要だったのです

                        he explained.

                        と 長谷川氏は説明した。

 

 

 

 



"There is no doubt

          that this was the right direction

            これが  真の正しい方向性だった ということは

疑いの余地も有りません

 

 but

しかし

 we just couldn't complete the package in time for the start of the 2017 season.

我々は 2017年シーズンのスタートに そのパッケージを完全にすることは できませんでした。

 

 

 


"That meant    we had to solve many issues  at the Grands Prix instead,

それは 代わりにグランプリで 沢山の問題を解決新負ければならない という事なのですが

but

しかし

unless we tried those modifications

もし 我々が これらの改良にトライしなかったら

there was no chance of going forward  in the longer term.

長い期間の間 前に進むチャンスは 無かったと思います。

 

 



"So

だから

 that's why we decided to change.

それが なぜ変更を決断したか? ということになります。

 

 

I have no regrets   in taking that decision."

私は この決断を取り入れたことに 後悔はありません。

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする