The following one
be on the field ミ
米国 大統領選
2024-10-30 / 経済
もうすぐ米国大統領選ですが
ハリス候補とトランプ候補 支持率が拮抗していて
どっちに転ぶかわからない状態ですね
現在の世界経済はウクライナ戦争 中東紛争によって
かなり影響されているところがあると思います
ハリス候補が勝てばウクライナ支援継続、
トランプ候補が勝てば 戦争終結へ と言われていますが
戦争終結への方向性なら現在の貴金属爆等 世界インフレ 円安の流れは
一気にトレンドが逆転すると思っています
現在 私の投資の保有銘柄は
貴金属関連のETFの保有割合が多いので
トランプ勝利を考慮し 貴金属ETFを一定数 利益確定して
譲渡益で個別株や世界成長ETFなどを買い増ししておきました
↓ ↓
貴金属関連のETFはハリス候補が勝って
戦争がエスカレートする場合もあるので半分くらいは残しておきます
いわば両天秤に賭ける戦略です
前記は短期的な戦略で
長期的には貴金属はもっと高騰すると思っているので
選挙の結果 貴金属が暴落した場合は利確したキャッシュで
買い戻そうと思っています
後、外貨MMFなどの外貨資産も上記の理由で
一定数利確しときました。
【 米国株 】
現在保有銘柄
米国株はMONEX証券で取引しています
保有銘柄の概要
-----------------------------------------------------
銘柄 購入後騰落率%
-----------------------------------------------------
ARM 半導体関連 -5.1
DOW 化学繊維 -13.1
GXO 物流 +20.8
HEI 航空宇宙 -2.8
NVDA 半導体関連 +497
SCCO 銅鉱山 -2.4
SPY SPDR-SP500 +12
TSLA テスラ +16
TSM TSMC半導体 +20
VNM ベトナム株ETF -9.3
--------------------------------------------------
TOTAL +49%
全体的には上手く行っているんだけど
NVDAとSP500は8月5日の日銀利上げショックで
半分くらい狼狽売りしちゃったんです・・・・
結局値を戻したので こういう局面で強気に買える人が
大きく勝つんでしょうね・・・
上記の暴落時にテスラ買ったので
それは良かったです。
DOWは戦争終結して原油価格下がれば
値が上がってくると思うので長期的に保有しようと思っています
HEI(HEICO)も今は含み損だけど
航空宇宙産業は今が仕込みどころと思って気長に考えています
【 日本株 】
日本株は成績悪いです
日銀利上げショックの時
円高→輸入銘柄を主に仕込んだんだけど
その後 まさかの円安逆戻りで だいたい含み損・・・
---------------------------------------------
日本製粉 -7%
日東富士製粉 -2.1%
トクヤマ -0.6%
川崎重工 +25.4%
中部電力 -0.2%
大阪ガス
---------------------------------------------
まだ傷は浅いし日本株はNISA口座なので
配当狙いで気長に保有しようと思います。
【 IDECO 】
遅まきながら7月からIDECO始めました
個人的には売買を重ね一喜一憂したいので
積立は あまり興味がないんですが
こちらは主に節税目的で騰落は気にしないように
しようと思っています
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
先週の採れ高
home made vegetable harvesting lastweek
先週の採れ高
秋植えのインゲン収穫出来始めました
🔶
秋桜は そろそろ終わり
タネ集めて来年に備えます
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 メキシコGP決勝 角田 コメント
🔶 偽薬はご容赦を
**スタート直後の密集状態で1コーナー侵入でのあるボンとの接触に
ついての角田選手のコメントです
Yuki Tsunoda, DNF
角田裕宇芳 リタイア
“There just wasn’t enough space.
単純に 十分なスペースが無かったです。
It was a racing incident.
あれは、レーシングインシデントですね。
**racing incident →どちらか一方に責任があると言い難い接触
It was very tricky.
とてもトリッキーでした。
If I had qualified where our true pace was,
もし予選を通過していたら 僕達の本当の速さの順位でね(予選通過してたら)
we wouldn’t have been in that position.
僕達は居なかっただろうね 接触のあった順位にはね。
I’m very sorry to the Team.
本当に申し訳ないです チームに対してはね
They did a fantastic job
チームは、やってくれました 素晴らしい仕事をね
to prepare everything from yesterday.
全てを準備するためにね 昨日からだよ。
**yesterday → 昨日の予選でも角田はクラッシュしている
I want to make it up to them in Brazil.”
埋め合わせをしたいですね チームに対して ブラジルでね
**Brazil → 次戦はブラジルGP
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, DNF
“There just wasn’t enough space. It was a racing incident. It was very tricky. If I had qualified where our true pace was, we wouldn’t have been in that position. I’m very sorry to the Team. They did a fantastic job to prepare everything from yesterday. I want to make it up to them in Brazil.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 メキシコGP予選 角田 コメント
🔶 語訳はご容赦を・
Yuki Tsunoda, 11th, 1:17.129
角田裕毅 予選11位
“I lost the car into the stadium section.
マシンをクラッシュしました スタジアム区間に入る所でね。
I had a big front lock up
フロント(タイヤ)を大きくロックさせてしまいました。
, which I haven’t experienced throughout the weekend,
それは、経験したことのない物でした この週末を通してね。
so
だから
it was a bit strange.
ちょっと違和感がありますね。
It’s a shame
残念ですね
we couldn’t maximise the opportunity of the pace we’ve shown here.
この機会を最大限に活かせなかったのはね ここで示した速さを見せる機会をね。
→ここで示した速さを最大限活かせなかったのは残念です。
I’m sorry to the Team.
申し訳ないです チームに対してね。
Tonight,
今夜、
we will assess the damage
僕達は 検討するつもりです この変化をね
and
そして
see what’s possible for tomorrow.
見てみますよ 明日何が出来るか?をね
We will work on our strategy to get back into the points.”
僕達は戦略に取り組むつもりです ポイント(獲得に)返り咲くためにね!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, 11th, 1:17.129
“I lost the car into the stadium section. I had a big front lock up, which I haven’t experienced throughout the weekend, so it was a bit strange. It’s a shame we couldn’t maximise the opportunity of the pace we’ve shown here. I’m sorry to the Team. Tonight, we will assess the damage and see what’s possible for tomorrow. We will work on our strategy to get back into the points.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 メキシコGP初日 角田 コメント
🔶 語訳はご容赦を
Yuki Tsunoda - FP1: 1:18.699, P3; FP2: 1:17.878, P3
角田裕毅 練習走行1 3位 ;練習走行2 3位
"It was a great day
素晴らしい日でしたね
, finishing P3 in both sessions for the first time this year.
3位で終えられたからね 両方のセッションで 今年初めてね。
→ 今年はじめて両方のセッションで3位で終えたからね
In FP1
フリー走行1では、
I felt good straight away.
いい感じでしたよ 直ぐにね。
FP2 was the tyre test,
フリー走行2は タイヤテストで
and
そして
to be in the top three again felt good.
トップ3になれました またフィーリングも良かったですね
Hopefully
出来れば
we can still improve
改善して
and
fine tune tomorrow.
微調整できればいいですね 明日はね。
We’re aiming for Q3.
僕達は狙っています 予選3をね。
**Q3 → Qualify3 予選3 Q2をトップ10に入るとQ3に進出
So far,
これまでは
we’re top of the midfield
僕達はトップですね 中団勢のなかではね
and
そして
that’s where we want to be.
それは、僕達が目指している位置なんです。
Especially
特に
as we fight with Haas for P6 in the Championship.
僕達は戦ってるからね ハースと 選手権順位6位を懸けてね。
**Haas → 角田所属チームの3点上の選手権6位のチーム
Let’s see how it goes tomorrow
見てみましょうか 明日どうなるかをね。
and
そして
we’ll keep our minds sharp.
僕達は気持ちを研ぎ澄まし続けますよ
So far,
ここまでは
it’s a good start.”
良いスタートですね。
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda - FP1: 1:18.699, P3; FP2: 1:17.878, P3
"It was a great day, finishing P3 in both sessions for the first time this year. In FP1 I felt good straight away. FP2 was the tyre test, and to be in the top three again felt good. Hopefully we can still improve and fine tune tomorrow. We’re aiming for Q3. So far, we’re top of the midfield and that’s where we want to be. Especially as we fight with Haas for P6 in the Championship. Let’s see how it goes tomorrow and we’ll keep our minds sharp. So far, it’s a good start.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 オースティンGP決勝 角田 コメント
🔶 語訳はご容赦を
Yuki Tsunoda, 14th
角田裕毅 決勝14位
“It was a tough and frustrating race today.
厳しくて フラストレーションの溜まる レースだったよ 今日は。
I started on mediums on a one-stop race
僕はスタートしました ミディアム(タイヤ)で ワンストップのレースをね。
, while other drivers had different strategies starting on the hard tyres
一方 他のドライバーはハードタイヤでスタートする戦略でしたけどね
to keep the first stint longer before pitting for new mediums.
新品ミディアムに(交換する)ためにピットインの前のの
最初のスティントを長くするための(異なる戦略だったけどね)
**one-stop race → タイヤ1回交換で走り切る戦略
We’ll have a look at it
僕達は調べるつもりです
to understand if something could have been done better,
何かもっと上手くできたかどうか?を理解し、
as well as
同様に
to get some learnings for the future.
今後に向けて学ぶべき事を掴むためにね
Unfortunately,
残念ながら
I made a mistake in the second part of the race
ミスしてしまいました レースの後半のパートでね
, where I lost control and spun in Turn 1
そのパートで、コントロールを失って スピンしました 1コーナーでね
and
そして
that certainly didn’t help our race.
それによって明確にレースを失っちゃいました。
It was a very strange moment
スピンは とても奇妙な瞬間でしたし
and
それに
I’m not sure what happened there,
解らなかいですね そこで何が起きたか?はね。
so
だから
it’s something we’ll definitely need to review.
それは課題いですね 僕達が見直す必要のある(課題ですね)
Mexico is close,
メキシコ(GP)は 直ぐだから
I’ll come back stronger.”
戻ってきますよ もっと強くなってね!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda, 14th
“It was a tough and frustrating race today. I started on mediums on a one-stop race, while other drivers had different strategies starting on the hard tyres to keep the first stint longer before pitting for new mediums. We’ll have a look at it to understand if something could have been done better, as well as to get some learnings for the future. Unfortunately, I made a mistake in the second part of the race, where I lost control and spun in Turn 1 and that certainly didn’t help our race. It was a very strange moment and I’m not sure what happened there, so it’s something we’ll definitely need to review. Mexico is close, I’ll come back stronger.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
F1 オースティンGPスプリントレース 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda – Sprint: 11th, Qualifying: 11th, 1:33.506
角田裕毅 スプリント11位、予選11位
“It was a good team effort today.
チームは良い仕事をしてくれました 今日はね。
This morning was a tough Sprint;
今朝は、 タフなスプリント(レース)でした。
I surely enjoyed a hectic battle out there
本当に楽しめました そこでの目まぐるしいバトルをね
and
それに
had some fun,
面白かったですね。
but
でも
unfortunately,
残念ながら
we didn’t have much pace
僕達は無かったんです それほど速さがね。
and
だから
I had to fight hard with the other cars
激しくファイトしなければならなかったんです 他のマシンとね
to try and minimize the damage.
ダメージを最小限にするたっめにね。
I was pretty frustrated going backward throughout the race,
かなりイライラしました 後退する事がね レースを通してです。
as we started close to the points zone
だって僕達はポイント圏に近い所からスタートして
and
maybe there was an opportunity to score points today.
たぶん今日はポイントを獲得する機会があったからね。
Unluckily,
残念ながら
this afternoon
今日の午後は、
we didn’t make it into Q3,
僕達は予選3に進出できませんでした。
it’s a shame
その事は残念ですね
because in the end we were pretty close to getting P10,
だって 最後には 僕達はかなり 近づいてたからね 10位までね。
but
でも
overall,
全体としては
we’re still in a good place to start the race tomorrow.
僕達は、まだ良い位置にいるんだ 明日のレースをスタートするにはね。
Thanks to Liam for giving me the slipstream,
感謝してます リアムには。 僕にスリップストリームを与えてくれたのでね。
he did a good job
リアムは 良い仕事をしてたし、
and
helped me during my laps.
僕を支援してくれました 僕の(計測)周の間にね。
** Liam → リアム・ローソン 角田のチームメート
**slipstream → 直前を走るマシンの影響で空気抵抗が少なくなる
リアムが角田の直前にいて空気抵抗が少なくなった
We made a lot of changes after the Sprint,
僕達は行ったんです 沢山の変更を スプリント(レース)の後にね。
so
だから
for sure
確かな事は
we got some good data to look
僕達は いくつか見るべきデータを得ました
, given we also had some differences across the cars.
それは、異なったアプローチのマシンから得られたものなんです。
It’s been an up-and-down weekend until now,
浮き沈みが多い週末ですね 今まではね。
we learned some things between today’s sessions
僕達は学びました いくつかの事柄を 今日のセッションの間にね。
and
それに
there’s also some learning for the future.
いくつか学ぶ事もありますよ 今後に向けてね。
I’m sure it’s going to be a tough race tomorrow,
確信しています 厳しいレースになるだろうってね 明日はね。
but
でも
we’ll do our best
僕達はベストを尽くしますよ
to try and score points gaining some positions after the start.”
スタートの後、幾つか順位をあげてポイントを獲得するためにね!
🔶 以下 原文 🔶
Yuki Tsunoda – Sprint: 11th, Qualifying: 11th, 1:33.506
“It was a good team effort today. This morning was a tough Sprint; I surely enjoyed a hectic battle out there and had some fun, but unfortunately, we didn’t have much pace and I had to fight hard with the other cars to try and minimize the damage. I was pretty frustrated going backward throughout the race, as we started close to the points zone and maybe there was an opportunity to score points today. Unluckily, this afternoon we didn’t make it into Q3, it’s a shame because in the end we were pretty close to getting P10, but overall, we’re still in a good place to start the race tomorrow. Thanks to Liam for giving me the slipstream, he did a good job and helped me during my laps. We made a lot of changes after the Sprint, so for sure we got some good data to look at, given we also had some differences across the cars. It’s been an up-and-down weekend until now, we learned some things between today’s sessions and there’s also some learning for the future. I’m sure it’s going to be a tough race tomorrow, but we’ll do our best to try and score points gaining some positions after the start.”
“It was a good team effort today. This morning was a tough Sprint; I surely enjoyed a hectic battle out there and had some fun, but unfortunately, we didn’t have much pace and I had to fight hard with the other cars to try and minimize the damage. I was pretty frustrated going backward throughout the race, as we started close to the points zone and maybe there was an opportunity to score points today. Unluckily, this afternoon we didn’t make it into Q3, it’s a shame because in the end we were pretty close to getting P10, but overall, we’re still in a good place to start the race tomorrow. Thanks to Liam for giving me the slipstream, he did a good job and helped me during my laps. We made a lot of changes after the Sprint, so for sure we got some good data to look at, given we also had some differences across the cars. It’s been an up-and-down weekend until now, we learned some things between today’s sessions and there’s also some learning for the future. I’m sure it’s going to be a tough race tomorrow, but we’ll do our best to try and score points gaining some positions after the start.”
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
紫金山・アトラス彗星
話題の紫金山・アトラス彗星 撮りにいってみました!
目視は出来なかったけど
写真には 薄っすらうつってました
黄色線の先の尾を引いてるのが彗星
50㎜のレンズで1秒程露出(ピンぼけですが・・)
撮影は18時ころ 西南西 高度30度くらいにありました
目印になる金星との位置関係が解る写真↑
この彗星 次にみられるのは
8万年後らしいです
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
« 前ページ |