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F1 バーレーンGP予選 フェルスタッペン コメント

Max Verstappen, 5th, 1:28.752

“We have been struggling with the balance of the car this weekend, especially with switching on the softest tyre. In qualifying I had a lot of oversteer and the car was sliding when I put the power down, which made it difficult to anticipate what to do in terms of balance and how to approach the corners. My single lap in Q3 was an all or nothing lap and I don’t think I left anything on the table. I am of course not happy to be behind Ferrari and Mercedes, but I’m almost pleased to be fifth, because after Q1 and Q2 it looked like we may not be fighting for that. It will be interesting tomorrow and in the race we should be more competitive as our longer runs on the medium tyre have shown good performance so far this weekend.”

↓               ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

Max Verstappen, 5th, 1:28.752

マックスフェルスタッペン、1分28秒752


“We have been struggling    with the balance of the car  this weekend,

僕達は ずっと悩んでいたんだ  マシンのバランスをね      今週末ずっとだよ

especially

特に

with switching on the softest tyre.

ソフトタイヤに交換した時はね。

 

 

In qualifying

予選の時

I had a lot of oversteer

   かなりのオーバーステアを抱えていたんだ

and

それで

the car was sliding      when I put the power down

マシンはスライドしてたんだ  パワーを掛けた時にね

 

, which made it difficult to anticipate

そしてそれによって、予期するのが難しくなったんだ

                   what to do  in terms of balance

                   バランスの面で 何をすべきか?

                   and

                   と

                   how to approach the corners.

                   コーナーに どうアプローチするか?(を予想するのがね)

 

 

                     **oversteer; マシンバランスが前より二なって 後輪が滑りだし

               ハンドルを切った量よりも内側へ巻き込む状態

               同様に後輪にグリップがないので後輪駆動のF1では

               パワーを掛けた時に内側へ滑り出す。

                              

 

My single lap in Q3        was  an all or nothing lap

僕の予選3回目の唯一の(計測)周回は         一か八かの周回だったんだ

and

だから

I don’t think    I left anything on the table.

僕は思わないよ  何かをやり残した とはね。

 

 

 

I am of course not happy      to be behind Ferrari and Mercedes,

   もちろん ハッピーじゃないよ フェラーリとメルセデスの後ろに居ることはね   

but

でも

I’m almost pleased   to be fifth,

だいたい満足してるよ (自分が)5位に居ることをね

because

なぜなら

after Q1 and Q2

予選1と予選2の後

it looked like  we may not be fighting for that.

        僕達は彼らと戦えないかもしれない 様に見えたからね。

 

 

 

It will be interesting       tomorrow

面白いことになるんじゃないかな 明日(決勝)はね

and

それに

in the race

レースでは

we should be more competitive

僕達は  もっと競争力を持つことになるはずだよ

        as  our longer runs on the medium tyre

          ミディアム タイヤでの僕達のロングランは

                have  shown good performance       so far this weekend.”

                良いパフォーマンスを示していたからね 今週末のこれまでは。

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Photo Gallery

                              "Someiyoshino",that is the most familiar cherryblossom variety in Japan.

 

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F1 バーレーンGP初日 HONDA代表 コメント

誤訳は ご容赦を。

 

Toyoharu Tanabe, Honda F1 Technical Director

田辺豊治      、HONDA F1 テクニカルデイレクター


“It was a normal Friday and we worked on optimising our PU settings to suit this circuit.

通常の金曜でした。 そして、我々は このサーキットに合わせるために PUのセッテイングを最適化しました。

 

We went through all our programme with both teams and everything went smoothly.

我々は 両チームの全てのプログラムを完遂しました そして 全てがスムーズにいっています。

 

     ** both teams;Red-BullとToro-Rosso

                                        HONDAは今年上記2チーム4台にパワーユニットを供給している。

 

 

The first session is run in much higher temperatures than the evening practice,

最初のセッションは 夜の練習走行より かなり高温の中での走行でした

 

so we have gathered plenty of data from running in different conditions, which will help us prepare as well as possible for the rest of the weekend.”

だから我々は、異なるコンデイションでの走行から沢山のデータを集めました。そしてそれは 今週末の残り(土曜日曜)に向けて、出来る限りの準備の助けになるでしょうね

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F1 バーレーンGP初日 フェルスタッペン コメント

Max Verstappen - FP1: 1:31.673, P5; FP2: 1:29.725, P6

“Today was okay but it could have been better. On the medium tyre we look pretty competitive and I should have been fastest on my first short run but I had a little issue at the last corner which lost me two or three tenths. On the softest tyre I just didn’t have enough grip, so we need to look into that and extract more out of it. On the longer runs we also looked competitive on the medium tyre which should be the most dominant tyre for the race. We still have a bit of set up work to do, especially as we will probably only get one timed lap on the tyres in qualifying. It also looks like the issues Ferrari had in Melbourne have been resolved, they look fastest at the moment so we need to work to close that gap.”

↓             ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

 

Max Verstappen - FP1: 1:31.673, P5; FP2: 1:29.725, P6

マックス・フェルスタッペン ー練習走行1 1分31秒673  5位、  練習走行2 1分29秒725 6位



“Today was okay

今日はOKだったよ

but

でも

it could have been better.

もっと上手くできたかもね。

 

 

On the medium tyre

ミディアムの(硬さの)タイヤで

we look pretty competitive

僕達は かなり 競争力があるようなんだ

and

だから

I should have been fastest      on my first short run

最速(タイム)をだすべきだったんだ    最初のアタックでね

but

でも

I had a little issue     at the last corner

ちょっと問題があったんだ 最終コーナーでね

                 which lost me two or three tenths.

                                         そしてそこで  0.2~0.3秒失っちゃったんだ。

 

 

 

On the softest tyre

ソフトタイヤでは

I just didn’t have enough grip,

十分なグリップが無かったよ

so

だから

we   need to    look into that

僕達は必要があるね  それを調べて

           and

                             そして

                             extract more out of it.

          もっと(性能を)引き出す(必要がね)。

 

 

 

On the longer runs

ロングランで

we also looked competitive      on the medium tyre

僕達は 競争力が有るように見えたよ  ミディアムタイヤではね

           which should be the most dominant tyre for the race.

           それは 最も優位なタイヤになるだろうね  レースでは。

 

 

 

We   still have  a bit of set up work to do,

僕達は まだ   少しやらなければならないセットアップの作業があるんだ

especially

特に

as  we will probably only get one timed lap on the tyres  in qualifying.

予選では、たぶん1セットのタイヤで たった1回の計測周しか出来ないだろうからね。

 

 

It also looks like

また、こんな風に見えるよ

                   the issues Ferrari had in Melbourne   have been resolved,

      フェラーリがメルボルンで抱えた問題は     解決されたてね

 

they look fastest      at the moment

フェラーリは最速に見えるよ 今はね

so

だから

we need to work    to close that gap.”

僕達は作業しなきゃね   その差を詰めるためにね。  

 

 

     **Melbourne ;メルボルン

           開幕戦 オーストラリアGPの開催地

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F1 ティクトゥム  レッドブルよりテスト走行 決定

レッドブル育成ドライバーのティクトゥムが 今週末から始まるバーレンGP後

F1テストに参加することが決定しました。

 

Ticktum, who this season is racing in Japan’s Super Formula championship with Honda for Mugen Motorsport, will get behind the wheel of the RB15 on Wednesday, with Verstappen driving on Tuesday.

The 19-year-old’s testing opportunity comes after a successful 2018 season in the FIA Formula 3 European Championship, where he finished second, plus consecutive Macau Grand Prix victories.

Ticktum’s previous F1 experience has been limited to older cars, through Red Bull demonstration runs plus his prize for winning the 2017 McLaren Autosport BRDC Award.

↓             ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

 

Ticktum

ティクトゥムは

, who this season is racing in Japan’s Super Formula championship

                 with Honda for Mugen Motorsport,

(彼は 今季、HONDAと無限モータースポーツで日本のSUPER-FORMULA選手権で

                              レースをするのだが)

     will get behind the wheel of the RB15 on Wednesday,

       水曜日にRB1のステアリングを握る事になる

                     with Verstappen driving on Tuesday.

                       木曜のフェルス他ペンのドライブと供に。

 

 

 

        ** Super Formula ;日本の最高峰のレースカテゴリー。

                   近年F1への最終登竜門として欧州ドライバーから

                   注目され始めている

 

        **RB15 ;     今年のレッドブルのF1マシンの型式名

 

 

 

The 19-year-old’s testing opportunity 

この19歳の(F1の)テストの機会は  

        comes  after a successful 2018 season    

            in the FIA Formula 3 European Championship

                 FIAーF3欧州選手権での

        2018年シーズンの成功の後 訪れたのだ。

                         ,where he finished second, plus consecutive Macau Grand Prix victories.

                          (FIA-F3で 彼は2位になり プラスしてマカオGPを連続優勝したのだが)

                       

 

        

      **FIA:Federation International Automobile 世界自動車連盟

      **Formula 3 ;F1の2階級下のレースカテゴリー


      **Macau Grand Prix;F3の上位ランカーが集う F3の世界戦

                  日本人では過去に佐藤琢磨、国本京介が制した。

                               

 

 

Ticktum’s previous F1 experience   has been limited to older cars

ティクトゥムの以前のF1体験は     (型落ちの)古いマシンにだけだった

                   , through Red Bull demonstration runs

              (そして それは)レッドブルのデモ走行と

                                      plus

             そして

                                     his prize for winning the 2017 McLaren Autosport BRDC Award.

         2017の マクラーレン オートスポーツBRDC 賞の受賞を通じての物だった。

             

             

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先週の採れ高。


 I found a sprout of asparagus. And I felt spring came.  

 

アスパラガスの芽がでた。今年は沢山食べられるらしい。

塩コショウで網焼きすべきか?

ボイルしてマヨに すべきか?? 

それが問題だ..

🔶             🔶


home made vegitable                                                 harvesting last week.

先週の採れ高。。

ほうれん草など。

🔶         🔶

As the harvest is over and it is cold when the sun goes down,I made a bonfire.

日没後は まだ寒いので 焚火で暖を取ります。

 

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F1 レッドブル オーナー ガスリーを語る

今年からRed Bull -HONDA F1チームに、期待と共に加入したピエールガスリーだが

開幕前テストで2度のクラッシュを演じ、先のオーストラリアGPを11位(入賞圏外)で終わった。

そのガスリーについて 所属チームオーナーのクリスチャン・ホーナーのコメントです。

 

“That was a very good drive Pierre,” Horner told Gasly over team radio during his cool-down lap. “We saw you fought your heart out all the way through, the track’s difficult to overtake at, so it’s a good effort. You’ll have a lot more days in the sunshine, don’t worry.”

And Horner had more words of praise for Gasly’s efforts when he spoke to the media after the race.

“I thought he drove a good race today, I thought his recovery was strong,” .

↓             ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

 

“That was a very good drive Pierre,”

とても良いドライビングだったよ ピエール(ガスリー)

      Horner told Gasly  over team radio    during his cool-down lap.

    と、ホーナーがガスリーに 無線を通して言った ガスリーのゴール後の周回中にだ。

 

 

      ** cool-down lap;ゴールランを通過後、ピットに戻るまでの1周

 

 

“We saw     you fought your heart out all the way through,

我々は見てたぞ  お前が ずっと尽力して戦ったのを。

 the track’s difficult to overtake at,

 このコースは  追い抜きが難しい

 so    it’s a good effort.

 だから  良い試みだったぞ

 You’ll have a lot more days in the sunshine,

 お前は 表舞台で もっと沢山の日々を過ごすことになる

 don’t worry.”

 気にするな!”。

 

 

And

そして

Horner   had more words of praise for Gasly’s efforts

ホーナーは   ガスリーの努力に対して さらに賞賛の言葉を加えた  

                when he spoke to the media after the race.

                   彼がレース後にメディアに話した時の事だ。

 

 

“I thought    he drove a good race today,

私は思ってるよ 彼(ガスリー)は 今日 良いレースをしたってね

I thought his recovery was strong,”

              彼のリカバーも  力強かったと思っている。

 

 

     ** his recovery:コースコンデイションの読み違いで予選に失敗

               後方からレースをスタートし、11位まで追い上げた事

 

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コロンビア戦!

昨日の日本代表 vs コロンビア戦見に行ってきました。

Yesterday ,I went to watch a football match at the Nissan Stadium in Yokohama City.


The Japanese national team is using blue as a concept color.

代表ユニ安売りしてた。もうすぐユニ変わるから安売り・・とか噂が チラホラ。

🔶            🔶

本日はカテゴリー3から。

予想より見づらいせきだった・・・・2階席にすればよかった・・・・

Nissan Stadium is one of the largest stadium in Japan.

The number of audience in this game was 63302.


【 いろいろ感想 】

コロンビア戦

周りの人が、「w杯は相手が10人だったから勝っただけ」って言ってたから

11人 vs 11人でも勝つぞ! と息巻いてたけど・・・・

ダメでした。。

 

でもw杯ブラジル大会では 絶対勝てない相手とされてたけど

ロシア大会では勝って、今回も 真っ向勝負で内容的にはイーブンに見えたからな

強くなったと思う。

失点のPKも 富安はハンドを警戒して後ろに手を組んでたのに当たってしまったので

本当に不運だったと思うし、厳しい判定だったとも思う。

 

 

後は 香川 後半の頭から使って欲しかったな・・

プレー時間 20分強では ちょっと可哀そうな気が・・

強化試合なのだから 色んな組み合わせを時間をかけて試して欲しかった。

アジア杯の時も そうだったけど

森保監督は なんか采配が弱気で 交代に消極的な傾向がみられるような・・・

 

 

後は 中島のドリブル やっぱスゲーは!

コロンビアみたいな世界の強豪相手でも

一気に2人抜いたり!

 

鈴木武蔵も初代表って事を考えれば 良かったかな。

 

 

ってことで

負けちゃったっけど

内容的には 楽しめた試合でした。。


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F1 クビアート F1復帰1戦目を語る

1年のブランクの後 今年Toro Rosso-HONDA に所属し 復帰1戦目を10位入賞で終えた

ダニエル・クビアートのコメントです。

 

“I had a good battle with Pierre towards the end of the race,” said Kvyat. “I felt like I could fight him well and at the end, it was satisfying to keep a quicker car behind almost the whole race.

“I know we have a good package with the car and the engine, so we need to keep developing it. I’m very optimistic for the next few races and I think it’s possible to achieve good results.”

↓         ↓

誤訳はご容赦を。

スマホ版は改行がうまくいってないのでPCで見てね。

 

“I had a good battle  with Pierre     towards the end of the race,

いいバトルをしたよ     ピエールとね レースの終盤の方でだよ   

                               said Kvyat.

                              と クビアートは語った。

 

 

         **Pierre  :ピエール・ガスリー

                 同じHONDAエンジンを積むRED-BULLに所属

 

 

“I felt like        I could fight him well and at the end,

こんな風に感じたんだ  彼と上手く戦えたってね   最後にはね

it was satisfying  to keep a quicker car behind       almost the whole race.

満足してるよ     より速いマシンを後ろに抑えた事がね レース全部にほとんどの間ね。   

 

 

 

“I know      we have a good package with the car and the engine,

僕は解ってるんだ 僕達は  良いパッケージのマシンと    エンジンを持ってるって事をね。

so

だから

we need      to keep developing it.

僕達は必要なんだ それを開発し続ける事がね

I’m very optimistic   for the next few races

とても楽観的なんだ    次の数レースに関してはね

and

それに

I think     it’s possible to achieve good results.”

僕は思うんだ    よい結果を成し遂げることが可能だってね。

 

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先週の採れ高。


 ↑ スナックエンドウ豆

  秋植えで冬場 凍傷にならないように 紙の覆いをかけてたけど

  暖かくなってきたので それを外し、弦が巻き付くように柵を設置。

  来週 柵に網張る!

  5月の連休頃 食べられる予定です。。

🔶               🔶

  

🔶              🔶

Home made vegitable                                          harvesting last week.

 

先週の採れ高。。

大根はプチ・ビニールハウスで栽培したものです。

ハウス面積が狭すぎて 大根密集して育ったので

かなり 小さめ・・来年 改善しよう。。

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