The following one
be on the field ミ
F1 イタリアGP予選 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda, 10th, 1:19.519
角田裕毅 予選10位
“Reaching Q3 was exactly what I wanted to achieve today
予選3に行く事は まさに 僕が今日達成したいと思っていた事なんです
and
だから
I am happy to see the progress that[ we are making race by race ]
満足しています [僕達がレースごとに]進歩していった事が解る事はね
which resulted in winning points at Zandvoort last week
それは、先週のザンドホールドでのポイントという結果になったんだけどね。
** Zandvoort → 前戦のオランダGPの開催地
It was a shame
残念でしたね
that I was first to take to the track in Q3 and had to lead the pack,
予選3で最初にコースに入って そして 集団を引張らされたのはね
as traditionally Monza is a track that needs slipstream.
モンツアは伝統的に スリップストリームが必要なコースだからね。
** Monza → イタリアGPの開催地
**slipstream → 前車の直後を走ると空気抵抗が減り速度が増す現象
つまり先頭だとスリップを使えず不利という事
I would like to congratulate the team overall this weekend and Max
祝福したいですね 金週末全体としてチーム と マックスにね
for putting it on pole,
ポールを取った事に対してね
**Max → マックス・フェルスタッペン 角田のチームメート
**pole → 予選1位
it has not been easy in general
ポールは簡単じゃないですからね 一般的にはね。
but
でも
I felt the strength of the adaptation
感じました 適応力をね
that everyone in the garage has shown.
工場の皆が示した(適応力を感じた)
I feel like I demonstrated consistency in Q3
感じました 継続性を実証できたようにね 予選3ではね
and
それに
was only a tenth behind Max which is positive.
マックスと立ったコンマ1秒差だったからね それはポジティブですね。
Since the upgrade brought to Spa
スパでアップデートが持ち込まれてから
we have been making progress
僕達は進歩してきました。
but
でも
the balance definitely still feels a bit messy.
バランスは まだ ちょっとバラついてる感じですね。
** Spa → ベルギーGPの開催地
Tomorrow won’t be easy
明日(決勝)は 簡単では無いでしょうね
and
それに
our one lap pace wasn’t beautiful
僕達の1周のタイムは 素晴らしくはないんです
but
でも
I am feeling confident.”
感じてます 自信をね!
Yuki Tsunoda, 10th, 1:19.519
“Reaching Q3 was exactly what I wanted to achieve today and I am happy to see the progress that we are making race by race which resulted in winning points at Zandvoort last weekend. It was a shame that I was first to take to the track in Q3 and had to lead the pack, as traditionally Monza is a track that needs slipstream. I would like to congratulate the team overall this weekend and Max for putting it on pole, it has not been easy in general but I felt the strength of the adaptation that everyone in the garage has shown. I feel like I demonstrated consistency in Q3 and was only a tenth behind Max which is positive. Since the upgrade brought to Spa we have been making progress but the balance definitely still feels a bit messy. Tomorrow won’t be easy and our one lap pace wasn’t beautiful but I am feeling confident.”
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F1 オランダGP決勝 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda, 9th
角田裕毅 決勝9位
“It was a crazy race,
クレージーなレースでしたね。
I had a big issue in the last stint
大きな問題を抱えてました 最後のスティントでね
where I lost power in the car.
それはマシンパワーを失う(問題だったんだけどね)
It was a difficult race to manage,
難しいレースでした マネージメントする事がね。
the safety cars happened at horrible times for me
セーフテイーカーが入ってきました 最悪な時にね 僕にとってはね。
and then
そして それから
we had the issue,
僕達は 問題を抱えました
so
だから
it was a tricky race.
トリッキーなレースでしたね。
I stayed focused
集中し続け、
and
just tried to adapt with the issue
問題に適応する事にトライし、
and
try to get into the points which we did.
トライしました ポイント圏に入る事をね そしてそれは成し遂げました。
Ultimately
最終的には
I'm happy with P9
満足しています 9位にはね。
and
それに
it's good to be back into the points
良い事ですよね ポイント圏に戻れた事はね
which gives me confidence.
それは、僕にとって自信になります。
The last three races
最近の3レースでは、
the Team have given me a lot to increase performance in the car
チームは僕に与えてくれました マシンの性能を上げる沢山の事をね。
and
そして
this is a step in the right direction.
この事はステップですね 正しい方向へのね。
Also,
あと、
a massive congratulations to Isack
本当におめでとう アイザック
and
そして
his team
彼のチーム(に対しておめでとう
as I know what this result means to them."
僕は知ってるからね このリザルトがチームにとって意味する事をね。
**Isack → アイザック・ハジャー
角田の元チームメートで、このレースで初表彰台
🔶 以下 原文 🔶 www.formula1.comより
Yuki Tsunoda, 9th
“It was a crazy race, I had a big issue in the last stint where I lost power in the car. It was a difficult race to manage, the safety cars happened at horrible times for me and then we had the issue, so it was a tricky race. I stayed focused and just tried to adapt with the issue and try to get into the points which we did. Ultimately I'm happy with P9 and it's good to be back into the points which gives me confidence. The last three races the Team have given me a lot to increase performance in the car and this is a step in the right direction. Also, a massive congratulations to Isack and his team as I know what this result means to them."
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F1 オランダGP予選 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda, 12th, 1:09.622
角田裕毅 予選12位
"I believed that I did my best today to be honest.
信じています 自分のベストを尽くしたってね 本音で言うとね。
I was happy with the lap,
満足してますよ (アタック)ラップにはね。
it felt clean
その周は クリーンだったと思うし
and
それに
there weren't any mistakes from my end
いかなるミスもなかったです 僕の側にはね。
so
だから
it was strange
奇妙でしたね
that we didn't extract the peak performance to get into Q3.
僕達が 最高の性能を引出せなかったのはね 予選3進出のためのね
The car was good
マシンは 良かったし、
and
それに
the pace was there,
ペースもあったんです。
the result didn't match the way I felt during the session.
この結果は 見合いませんね セッションの間に感じてた物とはね。
I'm disappointed
失望してるし
and
frustrated in the result today,
フラストレーションが有りますね 今日の結果にはね。
but
でも
I shall keep digging to find performance tomorrow.
探り続けますよ 明日のためのPSフォーマンスを見つけるためにね。
I qualified close to the points,
予選を終えたんです ポイントに近い所でね。
so
それに
there is potential to score
ポテンシャルは有るんです (ポイントを)獲得するためのね。
and
だから
that's what we'll aim to do
ポイント獲得が 僕達のやるべき目標なんです
as I felt confident in the car,
自信を感じてるからね マシンには。
so
だから
we'll see what tomorrow brings where anything can happen."
見てみよう 何が起こるか解らない明日(決勝)をね!
🔶 以下 原文 🔶 www.formula1.comより
Yuki Tsunoda, 12th, 1:09.622
"I believed that I did my best today to be honest. I was happy with the lap, it felt clean and there weren't any mistakes from my end so it was strange that we didn't extract the peak performance to get into Q3. The car was good and the pace was there, the result didn't match the way I felt during the session. I'm disappointed and frustrated in the result today, but I shall keep digging to find performance tomorrow. I qualified close to the points, so there is potential to score and that's what we'll aim to do as I felt confident in the car, so we'll see what tomorrow brings where anything can happen."
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F1 オランダGP初日 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda - FP1: 1:11.126, P16; FP2: 1:10.795, P7
角田裕毅 練習走行1 16位 練習走行2 7位
"I thought that FP1 started pretty well,
思うんです フリー走行1は かなり上手くスタートできたってね。
we dropped off a little to the end
僕達は(順位が)落ちてしまいました 少し 最後の方でね。
but
でも
that happens when you're trying to extract maximum performance.
それは起こるものです 引き出そうとする時にね 最大の性能をだよ。
It's not ideal,
理想的ではないですね
but
でも
at least
少なくとも
I know the limit.
解りました 限界がね。
We made a couple of changes into FP2
僕達はやりました いくつか変更を フリーー走行2に向けてね
and
そして
it went well.
それは上手く行きました。
The long runs were far off
ロングランは 差が有って
and
それで
it felt stretched,
厳しく感じられたけど
but
でも
the shorts runs were good
シートランは 良かったです
which was actually the opposite of FP1.
そしてそれは、 正反対でした フリー走行1とはね。
We just need to find a balance in the middle of the two
僕達は見つける必要が有りますね 2つのバランスをです
and
だから
that's something to work out ahead of tomorrow.
それが作業すべきところなんです 明日に向けてね。
It's good to have a smooth session( after the summer break)
良かったです (夏休みの後で)スムーズなセッションになった事はね。
and
それに
it serves as a confidence builder going into the weekend
週末に向けて自信をお作り上げる事になりました
which is so important."
それが重要なんですよ!
🔶 以下 原文 🔶 www.formulla1.comより
Yuki Tsunoda - FP1: 1:11.126, P16; FP2: 1:10.795, P7
"I thought that FP1 started pretty well, we dropped off a little to the end but that happens when you're trying to extract maximum performance. It's not ideal, but at least I know the limit. We made a couple of changes into FP2 and it went well. The long runs were far off and it felt stretched, but the shorts runs were good which was actually the opposite of FP1. We just need to find a balance in the middle of the two and that's something to work out ahead of tomorrow. It's good to have a smooth session after the summer break and it serves as a confidence builder going into the weekend which is so important."
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F1 ハンガリーGP決勝 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda, 17th
角田裕毅 決勝17位
"This weekend has been a tough one for the Team.
今週末は ずっと厳しかったですね チームにとってはね。
We knew [ coming into today ]
僕達は[今日へ望むにあたり]解っていました
that it would be tricky to move up into the points,
ポイント圏へ上がっていくのはトリッキーになる事をね。
and
そして
once I had damage to the front wing
一旦 フロントウイングにダメージを受けた後は、
our race was effectively over.
僕達のレースは 実質的に 終わってしまいました。
The gurney flap fell off halfway through
ガー二ーフラップが 外れてしまいました 途中でね
and
そして
that cost us a lot of pace
それによって 僕達はかなりペースが落ちたし
and
それに
worsening grip,
悪くなりました グリップがね。
**gurney flap → ウイングの後端に追加するフラップ
so
だから
we then lost
僕達はそれで失いました
the ability [ to make a positive strategy call that would benefit us.]
[自分たちが有利になる前向きな戦略をとる]能力を(失いました)
Looking back on the season so far
シーズンを振り返ると これまでのね
I can fee l pretty positive,
感じられますね かなりポジティブにね。
we've made progress,
僕達は 進歩出来ましたからね。
especially
特に
since the new floor upgrades were brought to Spa.
新しいフロアのアップデートが スパで付けられてからはね。
**Spa → 前戦のベルギーGPの開催地
The gap with Max continues to close,
マックスとの差は 縮まり続けてるんです
it may not feel like we are getting there
縮まってる様には感じないかもだけど
but
でも
on paper we are only 1/10th off his pace,
データ上では マックスのペースの たった1/10秒差なんだ。
I'm not sure many other drivers could get as close to him.
解らないけどね 他の多くのドライバーが マックスにこんなに近づけるかはね。
** Max → マックス・フェルスタッペン
3年連続の世界王者で角田のチームメート
I am heading straight to the factory tomorrow
直接向上に向かいます 明日はね
to go into the Sim,
シュミレーターをやるためにです。
we need to investigate where we went wrong
僕達は必要が有ります 僕達が間違ってる所を調査して
and
そして
put in some hard work over the summer break
夏休みを通して懸命に作業して
so that
その結果、
we don't start the next half of the season how we finished this one.
残りのシーズンを今までの様にならないようにする必要が有ります
It's frustrating
フラストレーションは有りますよ
but
でも
we will stay positive and bounce back stronger."
僕達は 前向きですし 強くなって戻ってきますよ!
🔶 以下 原文 🔶 www.formula1.comより
Yuki Tsunoda, 17th
"This weekend has been a tough one for the Team. We knew coming into today that it would be tricky to move up into the points, and once I had damage to the front wing our race was effectively over. The gurney flap fell off halfway through and that cost us a lot of pace and worsening grip, so we then lost the ability to make a positive strategy call that would benefit us. Looking back on the season so far I can feel pretty positive, we've made progress, especially since the new floor upgrades were brought to Spa. The gap with Max continues to close, it may not feel like we are getting there but on paper we are only 1/10th off his pace, I'm not sure many other drivers could get as close to him. I am heading straight to the factory tomorrow to go into the Sim, we need to investigate where we went wrong and put in some hard work over the summer break so that we don't start the next half of the season how we finished this one. It's frustrating but we will stay positive and bounce back stronger."
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F1ハンガリーGP初日 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda - FP1: 1:17.393, P17; FP2: 1:16.485, P9
角田裕毅 練習走行1 17位 練習走行2 9位
“There were some positives to take from today
いくつかポジティブな事が有りました 今日得られた(ポジティブな事がね)
in both of the practice sessions,
2ルの練習セッションでです。
we enjoyed a step up in performance from FP1 to FP2
楽しみました パフォーマンスのステップアップを フリー走行1から2までにね
which is always a good sign on a Friday.
それは、いつでも良い兆候ですね 金曜に於いては。
** both of the practice → 初日の金曜はフリー走行1とづりー走行2がある
The issue we faced wasn't actually the balance,
僕等が直面してる問題は 実際には バランスではないんです。
it was the grip
問題はグリップなんです
that we struggled with which wasn't where we'd normally want to have it,
僕達が苦悩した通常望んでる物ではないグリップ(が問題です)
and
そして
that's what we were lacking a little today.
それが 僕達が今日ちょっと足りなかった物なんです。
We can go into tomorrow with some positivity from both cars,
僕達は明日へと望むことができます 2台のいくつかのポジティブな事と共にね
but
でも
we just need to find
僕達は見つける必要が有るんです
what we're missing so far this weekend ahead of Qualifying.”
僕達が、これまでの今週末見逃していた元をね 予選を前にして。
→ 予選の前に 今週末ミ見逃していた物を見つける必要がある
**both cars → 両方のマシン;1チーム2台体制なので
🔶 以下 原文 🔶 www.formula1.comより
Yuki Tsunoda - FP1: 1:17.393, P17; FP2: 1:16.485, P9
“There were some positives to take from today in both of the practice sessions, we enjoyed a step up in performance from FP1 to FP2 which is always a good sign on a Friday. The issue we faced wasn't actually the balance, it was the grip that we struggled with which wasn't where we'd normally want to have it, and that's what we were lacking a little today. We can go into tomorrow with some positivity from both cars, but we just need to find what we're missing so far this weekend ahead of Qualifying.”
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F1 ベルギーGP決勝 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda, 13th
角田裕毅 決勝13位
“Today has been a bit of a rollercoaster,
今日は ちょっと ジェットコースターみたいでした。
there was a misunderstanding between myself and the Team
コミュニケーションのミスが有りました 僕と チームの間でね
and
そして
they called me in a little bit late on the last corner.
チームは僕に(タイヤ交換の)コールをしました 最終コーナーの少し後でね。
At that point
その場所では
I had passed the pit entry already
過ぎていました ピットの侵入箇所を 既にね
which was unfortunate.
それは残念でしたね。
**注 ピットインのタイミングを逸した角田は不利な雨用タイヤで1周多く
走り晴れタイヤに交換後までに7位から12位に後退した
I then tried my best to overtake Pierre
そして全力でトライしました ピエールを追い抜く事ことをね。
but
でも
my straight line speed was no where
僕の直線スピードは どこにも無くて
and
それで
I didn’t have DRS.
DRSを得られませんでした。
** DRS → 前車の1秒以内に付けると後翼の角度を寝かせ空気抵抗を
減らし直線速度を上げられるシステム
Overall
全体としては、
a frustrating race
フラストレーションの溜まるレースだったし
and
それに
disappointing not to be in the points.
失望しています ポイント圏内に居られなかった事がね。
** in the points → 決勝10位内に選手権ポイントが付与される
There are definitely a couple of things
絶対にいくつも有りますよ
that we can we can take away from the race
僕達がこのレースから得られる事はね。
and
だから
we will re-focus for Budapest next weekend.”
僕達は また集中しますよ 来週のブダペストにね!
** Budapest → ブダペスト:次戦ハンガリーGPの開催地
🔶 以下 原文 🔶 www.formula1.comより
Yuki Tsunoda, 13th
“Today has been a bit of a rollercoaster, there was a misunderstanding between myself and the Team and they called me in a little bit late on the last corner. At that point I had passed the pit entry already which was unfortunate. I then tried my best to overtake Pierre but my straight line speed was no where and I didn’t have DRS. Overall a frustrating race and disappointing not to be in the points. There are definitely a couple of things that we can we can take away from the race and we will re-focus for Budapest next weekend.”
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F1 ベルギーGP予選 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を。
Yuki Tsunoda, Sprint: 11th , Qualifying: 7th, 1:41.284
角田裕毅 スプリント11位 予選 7位
“The Sprint wasn't the start to { the day that we were wanting }
スプリントは {僕達が望んでいた一日}の始まりにではなかったですね
and
それに
my pace really didn't stack up against my management of the car
僕のペースは 上がりませんでした マシンをマネージメントしてもね。
but
でも
the Team really turned things around
チームは 本当に 好転させてくれました
very quickly ahead of Qualifying.
とても早く 予選を前にしてね。
** the start to the day → スプリントレースは土曜の午前に開催のため
** Qualifying → 予選は土曜の午後に開催
P7{ for my 100th} start tomorrow is so exciting,
{僕の100回目のレースを}7位から明日スタートする事は、とてもエキサトします
it feels like yesterday that I had my first ever race in Bahrain
昨日の様に感じますね 僕が初めてレースをバーレーンでした事はね。
and
it really has been an interesting journey these past five years.
本当に興味深い旅路でしたね この過去5年間はね。
** past five years→ 角田は2021年のバーレーンGPでデビューなので5年目
The F1 environment can be hard
F1の環境は ハードだけど
but
でも
all you can do is keep pushing ( which is what we did today.)
出来る事は プッシュし続ける事だけなんだ(今日もそうしてる様にね)
It is a great feeling being back to the place where I should be,
素晴らしい気分ですよ 戻ってこれた事はね 僕が居るべき順位にね。
but
でも
I would like to say a huge thank you
本当に感謝したいですね
to my mechanics who managed to make the upgrade to the floor
改良したフロアを何とか作ってくれたメカニック達にです
ahead of Qualifying.
予選を前にしてね。
→ 改良フロアを予選前に間に合わせてくれたメカニックに感謝を伝えたい
**ahead of Qualifying→ 土曜の午後の予選から新フロアを角田は装着した
The upgrade allowed me to really push
アップグレードによって 僕は本当に プッシュして
and
そして
drive much closer to the limit
限界までかなり近い所でドライブ出来ました
than has been possible previously,
以前に可能だった所よりもね!
the car is sliding less
マシンが スライドしにくくなり
and
そして
is a lot more forgiving,
より許容が大きくなりました。
really i t’s a huge credit to the Team.
本当に 大きな功績です チームにィとってはね。
I really enjoyed the drive today
本当に楽しみました ドライブを 今日はね
and
それに
am feeling more confident going into race day tomorrow,
より自信を感じてます 明日の決勝日に向けてはね。
we know that it is likely to rain
解ってます 明日、雨になりそうな事はね。
but
でも
our hybrid set up means that we are prepared for the wet or the dry
複合セットアップは 意味します 雨でも晴れでも対応できるという事をね
but
でも
obviously I would prefer the dry.
明らかに 僕はドライを好んでますけどね。
My main focus no is on scoring points tomorrow
僕の今の主な目標は 何点かポイントする事です 決勝でね。
and
そして
extracting as much performance as possible from the car.
マシンから出来る限りの性能を引き出す事です。
Seeing Laurent at the end of Qualifying gave me flashbacks
予選の終わりにローランを見ると 思い起こさせてくれます
from when we worked together at Visa Cash App Racing Bulls,
僕達が共にビザ・キャッシュアップ・レーシングブルズで働いていた頃をね
he smiled directly at me as soon as I pulled in today
ローランは僕に微笑みかけてくれました 今日マシンを降りるとすぐにね
and
そして
it really boosted my confidence."
それは本当に僕の自信を加速させるんです!
** Laurent → ローラン・メキース
角田の移籍前のチーム(VCARB)の代表で、このレースから
現在の角田所属のレッドブルの代表に就任した
🔶 以下 原文 🔶 www.formula1.comより
Yuki Tsunoda, Sprint: 11th, Qualifying: 7th, 1:41.284
“The Sprint wasn't the start to the day that we were wanting and my pace really didn't stack up against my management of the car but the Team really turned things around very quickly ahead of Qualifying. P7 for my 100th start tomorrow is so exciting, it feels like yesterday that I had my first ever race in Bahrain and it really has been an interesting journey these past five years. The F1 environment can be hard but all you can do is keep pushing which is what we did today. It is a great feeling being back to the place where I should be, but I would like to say a huge thank you to my mechanics who managed to make the upgrade to the floor ahead of Qualifying. The upgrade allowed me to really push and drive much closer to the limit than has been possible previously, the car is sliding less and is a lot more forgiving, really it’s a huge credit to the Team. I really enjoyed the drive today and am feeling more confident going into race day tomorrow, we know that it is likely to rain but our hybrid set up means that we are prepared for the wet or the dry but obviously I would prefer the dry. My main focus now is on scoring points tomorrow and extracting as much performance as possible from the car. Seeing Laurent at the end of Qualifying gave me flashbacks from when we worked together at Visa Cash App Racing Bulls, he smiled directly at me as soon as I pulled in today and it really boosted my confidence."
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F1 ベルギーGP初日 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda, 12th, 1:42.184
角田裕毅 (スプリント予選)12位
“Today has not been the best,
今日は ベストでは無かったですね。
during Sprint Quali
スプリントの予選の間
I was struggling with the drive
苦しんでいました ドアライブにね。
and
そして
missed out by six hundredths of a second,
逃しました 6/100秒差でね。
the grid was very tight
グリッドは とても厳しいですが
and
それでも
I tried my best.
トライしますよ 自分のベストをね。
**grid → スタート位置
Every time that you look back , which as a Team we will do today
振り返る時はいつでも (チームとして今日もそうするけど)
you can always see what there is to improve on,
いつも見つけられるんです 改善する所は何か?をね。
but
でも
it is still frustrating.
でも まだ フラストレーションが有るんです
We expected to bring some new parts
期待してたんです いくつかの新パーツが持ち込まれるのをね
to my car this race
僕のマシンにこのレースでね
but
でも
unfortunately
残念なことに
I have to wait a little longer,
待たなければならなくなりました もうちょっとね。
but
でも
I will continue to try my hardest until they come.
続けますよ 懸命にトライする事をね 新パーツがくるまでね。
We are working well together as an engineering team
僕達は上手く機能してるんです エンジニアリングチームとして
and
with the package that we have in terms of the set up at the moment,
現在のパッケージのセットアップの面 でね
but
でも
there is definitely a tight sensation with the car right now
今はマシンに本当に厳しい感じの所があるんです
which means you really have to keep everything together."
それは、本当に全てをまとめあげなければならないという事なんです。
🔶 以下 原文 🔶www.formula1.comより
Yuki Tsunoda, 12th, 1:42.184
“Today has not been the best, during Sprint Quali I was struggling with the drive and missed out by six hundredths of a second, the grid was very tight and I tried my best. Every time that you look back, which as a Team we will do today you can always see what there is to improve on, but it is still frustrating. We expected to bring some new parts to my car this race but unfortunately I have to wait a little longer, but I will continue to try my hardest until they come. We are working well together as an engineering team and with the package that we have in terms of the set up at the moment, but there is definitely a tight sensation with the car right now which means you really have to keep everything together."
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F1 オーストリアGP決勝 角田 コメント
🔶 語訳は ご容赦を
Yuki Tsunoda, 16th
角田裕毅 決勝16位
"Firstly, apologies to Franco
最初に、 謝ります フランコに対してね
the move on him was a bit unnecessary,
彼に対しての動きは 少し 必要ない物でした。
it was my mistake
あれは 僕のミスでした。
and
だから
I am sorry to my Team
申し訳ないです 僕のチームに対して
for the damage that caused and the time it cost us.
(接触が)原因の損傷と時間を費やした事に関してね。
** Franco → フランコ・コラピント 角田と接触してスピン
**the move on him → コラピントを追い抜こうとして接触した事
** damage → 接触の時の損傷でフロントウイングを交換
It has been a poor day,
厳しい一日となってしまいました
and
それに
I am not sure what I am doing wrong right now,
解りません 僕が今何を間違っているのか?をね
it is hard to find the reason behind why I can’t get it right in this car.
大変ですね 理由を見つけるのは このマシンで上手く行かない(理由をみつけるのはね)
The one lap pace is getting better
1周だけのペースは 良くなってるんです
but
でも
in terms of long run pace,
ロングランのペースの面では。
the tyres feel like they are degrading lap by lap and very quickly.
タイヤが 摩耗してる様に感じるんです 周回ごとに とても早くね。
It feels like the track is chewing the tyres
感じるんです 路面がかタイヤをかみついてる様にね
and
それに
it is really difficult to figure out why currently.
本当に難しいんです なぜなのかを理解する事はね 現時点では。
I want to look through it with my Team
チームと共に調査して
and
そして
explore it more to find something different to do.
探し出したいですね もっと違った何かを見つけるためにね
I am really trying to get it right;
本当にトライしてるんです それを正しく習得する事をね。
I will look deeper into things
事象を調べて
and
そして
work harder to find the reasons.
ハードワークするつもりです (上手く行かない)理由を見つけるためにね。
I need to focus on myself
必要が有りますね 自分自身に集中する(必要がね)
and
そして
want to improve.
改善したいですね。
It is very frustrating,
とてもフラストレーションを感じてます。
but
でも
I find myself in this situation
解っています 自分が困難な状況に陥てる事はね
and
だから
I have to resolve it myself.
それを解決しなければなりませんね 自分自身でね。
At the same time,
同時に
I need to find the key to unlock the performance
見つける必要が有りますね 性能を解き放つ鍵を(見つける必要がある)
, whether it be technique or approach to this car."
その鍵が技術だろうとマシンへのアプローチであろうと(見つけないとね)
🔶 以下 原文 🔶 www.formula1.comより
Yuki Tsunoda, 16th
"Firstly, apologies to Franco the move on him was a bit unnecessary, it was my mistake and I am sorry to my Team for the damage that caused and the time it cost us. It has been a poor day, and I am not sure what I am doing wrong right now, it is hard to find the reason behind why I can’t get it right in this car. The one lap pace is getting better but in terms of long run pace, the tyres feel like they are degrading lap by lap and very quickly. It feels like the track is chewing the tyres and it is really difficult to figure out why currently. I want to look through it with my Team and explore it more to find something different to do. I am really trying to get it right; I will look deeper into things and work harder to find the reasons. I need to focus on myself and want to improve. It is very frustrating, but I find myself in this situation and I have to resolve it myself. At the same time, I need to find the key to unlock the performance, whether it be technique or approach to this car."
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