○ up is up ! フォルクスワーゲンのup!(アップ)が売れている。

2014-01-09 07:26:01 | ♪PFK ASAP NEWS



01/09/2014 Jiji.com

Of Volkswagen improve, and (up) is popular. The introduction to the Japanese market was October, 2012, but the total order number recorded approximately 7,300 in only four months until the end of January, 2013. By the way the record registration number more than the golf series of the company which is an imported car bestseller if I watch only three months of from October, 2012 to December. Besides, It improves, and even district is popular while it is said that the imported car resists the urban area.
It improve and smallest Volkswagen of 3,545mm in total length X overall width 1,650mm X overall height 1,495mm when explain the car to the person who does not know. It is only slightly bigger than a Japanese light car, but is smaller than the domestic compact cars such as Toyota Vitz or Nissan March. I put a 1 liter engine on the compact body and am proud of the low mileage of company's best 23.1km/L (JC08 mode).
It is safe height to get a lot of looks than the low mileage. It equips at all car standards to the city emergency brakes which are low speed range rear-end collision evasion, reduction brakes other than a front side airbag protecting the head of ESP and the crew of the sideslip arrester which is natural (wearing is late with the domestic light car and compact car still more) as Volkswagen.
In spite of such full security equipment, It was set to a considerably strategic price from 1,490,000 yen. Judging from a light car and a domestic compact car piled up of the price range, it may be said that it is a tough black ship.
Besides, upload two-door move which is most low price grade of 1,490,000 yen, and it improves high which is a top car model of 1,830,000 yen not (move up) to be popular, and it is said that (high up) is overwhelming. In other words It does not seem to continue an excellent attack only by merely price and the safe equipment. It improves, and why does continue sailing fast?


01/09/2014 Jiji.com

 フォルクスワーゲンのup!(アップ)が売れている。日本市場への導入は2012年10月だが、2013年1月末までのわずか4カ月間で累計受注台数は約7,300台を記録した。ちなみに2012年10月~12月の3カ月間だけを見れば、輸入車ベストセラーである同社のゴルフシリーズを上回る登録台数を記録している。しかも、輸入車は都市部に強いと言われる中、up!は地方でも売れているのだ。
 同車をご存じない方に説明しておくと、up!は全長3,545mm×全幅1,650mm×全高1,495mmという最も小さいフォルクスワーゲンだ。日本の軽自動車よりも少しだけ大きいが、トヨタヴィッツや日産マーチなどの国産のコンパクトカーよりは小さい。そのコンパクトなボディに1リッターエンジンを搭載し、同社最高の23.1km/L(JC08モード)という低燃費を誇る。
 その低燃費よりも目を引くのが、安全性の高さだ。フォルクスワーゲンとしては当たり前の(国産の軽自動車やコンパクトカーではまだまだ装着が遅れている)横滑り防止装置のESPや乗員の頭部を保護するフロントサイドエアバッグのほか、低速域追突回避・軽減ブレーキであるシティエマージェンシーブレーキまでも全車標準で装備している。
 こうした充実の安全装備にも関わらず、149万円からというかなり戦略的な価格に設定された。価格帯の重なる軽自動車や国産コンパクトカーからすれば手強い黒船と言えるだろう。
 しかも、売れているのは149万円の最廉価グレードである2ドアのmove up!(ムーブアップ)ではなく、183万円の最上位車種であるhigh up!(ハイアップ)が圧倒的だという。つまり、単に価格や安全装備だけで快進撃を続けているわけではなさそうなのだ。なぜup!は快走を続けるのか?